Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-07 08:27:55

"min finne kommer förstöra hela min dag"

EH???!!?

Postat av: maria

Publicerad 2012-05-07 08:40:29

Min 10 veckors ( i morgon) kille, är 58 cm lång och väger 4910 gram :) så han är lite mindre, bumbo suger, min kille vill sitta hela tiden men jag tkr att de inte funkar, för han sitter i den men han ser ju "faststängd" ut liksom.Babysittern funkar ju mkt bättre eftersom den finns i olika lägen, då sprattlar han för fullt :)

Postat av: Becca

Publicerad 2012-05-07 08:41:19

Hallååå:) min lille Walter var 9 veckor o fredags då var han 55cm och vägde 4735, en liten kille. Men jag är 157 och hans pappa är 170, så vi är inte heller så stora :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-05-07 08:54:42

Så söt hon är lilla knubbisen :) undrar oxå om bugaboostolen så ska bli kul och höra vad folk tycker :) Thilde är ju född förtidigt så kan väl inte jämföra vikten direkt, hon är 3 månader imorn och väger väl runt 5.3 skulle jag gissa och är 58cm lång cirka. Ha en bra dag!! Kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-05-07 09:02:19

Min son är en vecka yngre än Novalie och är 62 cm och väger 6600 g så dem spelar i samma liga :) e oxå nyfiken på bumbon, så ska bli intressant att läsa vad folk tycker om den. Vill oxå säga att jag gillar din blogg jättemycket, läser varje dag! Ha det bäst!

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-05-07 09:31:56

Vad mysigt det är med videoinlägg:) ha en härlig dag!

Postat av: Emma - mamma till Demian

Publicerad 2012-05-07 09:34:14

Demian är 11, snart 12 veckor och vägde 5405 gram och är 61 cm lång sist vi var på BVC. Han På tal om bumbon så tycker jag den är suverän! Demian gillar och sitta i den men är dock lite väl flängig med huvudet än så får bara sitta korta stunder med uppsikt, men snart så! Finns också bord till som man kan sätta dit så kan de ha en leksak framför sig! Tack för en bra blogg! :)

Postat av: Eme

Publicerad 2012-05-07 09:44:08

Min lillkille är 12 veckor och är nästan 60 cm och väger runt 5200g :)

Postat av: Kimberley

Publicerad 2012-05-07 09:47:44

vi hade bumbo till båda flickorna, och tycker absolut det va värt pengarna =) men om ni ska köpa en stol, köp brickan oxå får då kan man sysselsätta dem med några leksaker framfår som e lätta att nå =) Maia tyckte det va jätte roligt när Lily kom upp på hennes nivå när hon sat ned och de roade varandra och har jätte kul =)



Postat av: Sandra & bebis i magen

Publicerad 2012-05-07 09:54:57

Min kompis har en bumbo stol till sin son.

Hon använde den jätte ofta när han var stadig i ryggen, för han vela inte heller ligga ner.

Hon kunde ha honom sittande mitt på köksbordet.

Och hon hade den även som dusch stol. Så hon verkar helnöjd med sin :)

Men dom kostar ju lite så man kanske ska tänka på om man har något annat dom kan sitta i.

Jag tycker dom ser otroligt rak i ryggen. Att man får sitta lite framåtböjd :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-05-07 10:07:39

Haha ja du, din "lilla" tjej är rätt stor om man säger så ;). När Meja var på fem månaders kontrollen för några veckor sen vägde hon 6960g och var 67 cm lång =P. När hon var två månader vägde hon 4635 och var 58 lång. En viss skillnad på dom ;). Vi började med 68 för några veckor sen. Meja ligger mitt på kurvan så hon är inte speciellt liten heller =).



Vi fick låna min brorsons Bumbo och den var riktigt bra under den perioden då hon inte ville ligga ner o fortfarande var rätt ostabil. Den är ju byggd så att dom ska kunna sitta där under längre stunder utan att det är skadligt för ryggen. Så vill dom sitta i någon timma ska dom kunna göra det utan att det är någon fara =).

Det enda som är negativt med den är väl i så fall att det bara är 1-2 månader som dom använder den. Men det kan det vara värt om man vill slippa massa gnäll o sura miner =). Kolla på Blocket efter begagnade om ni inte känner för att köpa en ny för så mycket och som inte används så länge.

Jag tycker att det är värt det i alla fall! =)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-05-07 12:55:05

Hej!



Jag köpte en begagnad bumbostol till min dotter och det är jag glad för att det inte va en ny för hon satt inte så mycke i den. Så mitt tips är att kolla efter en begangnad bumbo på tex. blocket. Jag hittade min på en av köp o sälj sidorna på facebook.

Postat av: Erika

Publicerad 2012-05-07 13:25:00

Min son blir 10 veckor idag och i torsdags när han mättes och vägdes var 56,5 cm och 4900 gram, så han är lite mindre :)

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-05-07 14:01:59

Sötnosar!



Köp en bumbo!! Jag köpte en till River när han var 3 månader och det är utan tvekan det bästa köpet jag gjort åt honom på dom här 15 månaderna :P River ville aldrig heller ligga ner utan hela tiden sitta upp, så vi hade med den där bumbon överallt och den räddade oss verkligen.. Innan den så fick jag bära på honom hela dagarna eftersom han ville vara med.. Så köp en bumbo.. Tror inte du kommer ångra dig :) Och även om River bara satt i sin i tp 1-2 månader innan han kunde sitta i vanlig matstol så var det lätt värt det ändå.. Det hade blivit långa 1-2 månader om man hade fortsätt att bära hehe :P



Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-07 14:02:42

Vad olika det är :) Min dotter är snart 1 år och väger 7,2kg.. Hon är dock rätt liten, men ändå!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-07 14:27:53

Hej! Bumbon är jätte bra, men jag skulle nog väntat ett tag till med att sätta henne.. Hon är inte riktigt stabil i nacken ännu, vår son började använda bumbon när han var drygt 3,5 månader. Lilla knubbisen så underbart söööt!

Postat av: Ruth-mamma till Meja

Publicerad 2012-05-07 23:00:49

Hehe ja hon är rätt stor er lilla Nova. Meja är nu 8 månader och väger 7,7 och är 70 lång, men hey bättre knubbig än smal ;-) välmående bebis har du allt. Hon är så fin er lilla Nova. Och storasyster är ju också helt bedårande! Och på tal om bumbon. Det verkar vara väldigt olika. Vi fick låna en till Meja när hon var runt 4 månader men hon avskydde att sitta i den då hon liksom "satt fast" om man jämför med babysittern. Men dom vi lånade den ifrån hade den jätte länge till sin son som älskade att sitta i den. Men tipset är låna en eller köp en på blocket:-)

Postat av: Erica

Publicerad 2012-05-08 15:00:05

Min lilla Stella var vid 2 månader + 5 dagar 54 cm och vägde 3690, en liten tjej alltså. Roligt att se att det kan skilja på mycket tycker jag :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-05-10 01:33:31

Åh, du verkar så jäkla skön! :D Hoppas allt är bra med er där hemma! Bamsekramar ifrån Florida! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela