Publicerad 2012-05-10 11:05:54 i De bästa av Bålsta! <3,

Flickorna är nu båda hemma.


Lycka för denna Mamma är att få hem sin stora tjej♥
Igår så kom älskling hem och tog vår lilla skrutt och jag satte mig på pendeln mot Älvsjö! I biljettluckan så skulle jag ta och köpa en biljett. 110:- . VA sa jag! de är ju bannemig skamligt DYRT.
Resan tar 20 minuter till den destination jag sa, ja. Bålsta-Jakobsberg sa jag, FEM små stationer! Hur fan kan de kosta så jävla mycket? Alltså 220 kr tur & retur. Sen menar dom på att vi ska åka mer tåg.... ah, men sponsring tack! Bara kortet mellan BRO-BÅLSTA EN STATION kostar 1400 typ per månad, eftersom de är över länsgränsen. Sen ska jag betala SL-kortet på de för 800 i månaden, på EN månad! De är ju inte klokt.
Nej, de va tider då de kostade 10 kr vart du än ville åka inom stockholm! Fick mig en chock...

MEN, när jag kom till Älvsjö så möttes jag av världens lyckligaste tjej som sprang rakt in i mina armar och skrek MAAAMMA av ren lycka! Pussar och kramar fick jag, en exemplarisk unge på tåget som pratade om vad hon hade gjort hemma hos Pappa och Tessa. När vi kom hem så va hon trött, trött, tröööött och somnade nästan bums!
Sen satt jag här och bara log som en fjant, mammas skatt! Den lilla, men den så stora.

Mina barn, fy så jag älskar er.

Postat av: Ängla Norberg - livet som mamma & fru

Publicerad 2012-05-10 11:41:43

Va!! Men skit vad dyrt! Ja betalade ju bara 35 kronor ifrån Bålsta när jag åkte från dig.sen åkte jag på sl kortet. Men ja betalade inte något extra när jag åkte till dig. Sjukt mycket pengar..



Åh! Vad mysigt! Det är så man smälter mamma hjärtan! :) så gjorde Varga igår när jag hämtade henne på dagis. Alltid lika mysigt att hämta hon då.

Vilken tid kommer du in hit på lördag? :) vore roligt om vi kunde köra en hel dag så bjuder jag och Henrik er på middag?

Puss puss <3

Postat av: Karolina, mamma till My <3

Publicerad 2012-05-10 11:54:11

Va härligt att ha dem hemma ♥

Postat av: Jessica mamma till ella o linus

Publicerad 2012-05-10 11:57:44

Ja veet, de är sjukt dyyrt! Verkligen goda tider då de kostade 10 kr överallt! De har blivit skamligt dyrt tyvärr:/

Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Publicerad 2012-05-10 11:57:55

Vad underbart det är med glädjen vid återseendet :-)

Postat av: V - Bålstabo

Publicerad 2012-05-10 13:48:22

Det påminner mig om att jag måste köpa nytt kort idag suck. Det kostar 1160kr för ett SL kort med Bålsta tillägg och då får man åka buss i Håbo också. Dyrt! Jag som inte ens använder det varje dag men för mig lönar det sig inte att köpa lösa biljetter/SL remsa ändå.

Postat av: Lina

Publicerad 2012-05-10 15:43:11

Det kostar "bara" 1160 kronor för ett månadskort totalt med Bålstatillägg och då får du åka vart du vill med SL så sådär jättedyrt är det inte ändå :)

Postat av: Katrin

Publicerad 2012-05-10 18:53:44

Vad jag vet så får du ju åka innom Bålsta för SL-kortet med tillägg. Då slipper man köpa två olika kort. :)

Postat av: Emma - mamma till två

Publicerad 2012-05-10 19:16:57

Vilket härligt mottagande! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela