Publicerad 2012-05-10 18:58:08 i Recept, mat & bakelser,

Dagens middags tips!



Mellan barnmys, lek och bus! tallrikar som åkt i golvet, tvätt som hängts, diskmaskin har tömts och fyllts! Extensions är gjorda, armband är pysslade så sitter jag äntligen ner i soffan på arslet och njuter. Kokar mig själv en kopp kaffe, första koppen! då har man haft en del :D


Dagens middag blev en underbar Laxpastagratäng i ugn! mumma.
Lax
Pasta
Grädde
Turkisk yougurt
Coctailtomat
Purjolök
Zuccini
Salt
PEPPAR
Sjuss in i ugnen!

När Wilja började äta mat (burk) så ville hon verkligen inte ha kött. Hon har fortfarande svårt för de idag och äter de knappt! så här hemma lagas de mycket kyckling och fisk! Den här påminner om burken som hon älskar, dock med mycket mer smak och nyttigare kan jag tänka mig!

Har lovat mig själv denna gång, Novalie ska äta vår mat. De är inte svårare, innan man kryddar så bort med en del och mixtra. Fan så mycket bättre! Wilja åt burk fram till 10 månader ca, de första burkarna. Men nä, riktig mat ska det vara är min åsikt! De är ju inte svårt.
Sen om man åker iväg så all hiss för burkar! men hemma ska hon få likadan mat som oss :)
Sen sparar vi G A L E T mycket pengar på de också!

Postat av: Emma - mamma till två

Publicerad 2012-05-10 19:18:50

Vi gjorde samma sak med Viktor som du gjorde med Wilja och resonerar på samma sätt med Oskar som du gör med Novalie. Det är inte besvärligt att göra egen mat, bara det att man blir så himla bekväm om man börjar med burkar.

Vi hade dock lite problem med att få Viktor att äta "vanlig" mat sen, han ville hellre ha burkarna. Men till slut så :)

Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Publicerad 2012-05-10 20:39:58

åh va gott de såg ut! måste provas nån dag, har både lax å broccoli i frysen =)

Postat av: Jeanette-Längtar till USA resan

Publicerad 2012-05-10 20:43:39

ååhhh gud vad gött det lät, måste jag testa nångång! :D



sv: Okej men säg till när man kan beställa för dom du hade gjort ny var huuuuur fina som helst! :D

Älskar verkligen armband hade vart kul med nåt färgglatt till min semester när man är brun och fin ;)

Kramis

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-05-10 21:06:30

Åh så mumsigt.. detta ska vi testa :) Fina armband du gör förresten gumman! :)

Postat av: anna

Publicerad 2012-05-10 22:08:21

ser fantastiskt gott ut

Postat av: Cecilia. Mamma till Lova 110404 <3

Publicerad 2012-05-10 22:28:01

De är så kul att hitta "gamla" kläder längst inne i garderoben, som man glömt bort :P Köpte den på H&M för nån vecka sen. KRAM

Postat av: Amanda - Mamma till Aurora <3

Publicerad 2012-05-11 10:07:24

Hej :)

Jag frågade några saker i en kommentar för någon vecka sedan som du inte svarat på, du har förmodligen missat den så ställer frågorna igen :)



Jag undrade lite över hur det funkar för wilja att ha två pappor och hur hon reagerade när du och s valde att inte bo tillsammans mer, hur gammal var hon då, märkte ni nått på henne?



Och hur valde ni hur ofta han får ha henne hos sig osv? Vill veta så mycket som möjligt hur det fungerade för er, om du har några do och don'ts osv. Funderar nämligen mycket över detta själv nu som jag sa i en annan kommentar.



Kramar

Postat av: Helena - barnvakt i Vasastan

Publicerad 2012-05-11 10:38:05

gott :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela