Publicerad 2012-03-18 13:30:58 i Novalies sjukhustid,

Finns inga ord som kan beskriva min tacksamhet!



När jag kom in här och började läsa så hamnade jag i en chock!
Jag har gråtit mig igenom era kommentarer, hulkat och önskar att jag kunde ge varenda en av er en stor och varm kram! Tacka er, krama om er och visa för er hur tacksam jag är över att jag får dela med mig så mycket till er.

Vi har nu hamnat hemma med en liten Novalie som är på bättringsvägen!♥
Hur jag känner efter allt går inte att förklara, jag måste få komma hem och landa lite. Så rädd jag varit! går inte att förklara. När det händer ens barn något ont, så skär det i hela hjärtat. Men i tron om att förlora någon, är de värsta jag någonsin tvingats gå igenom! alla tankar kommer fram: Tänk om vi hade sovit, vad hade hänt då? hade vi hunnit? hade dom där få sekunderna varit sena? De går inte att tänka så! Det vet jag. Och jag är glad över att vi agerade så snabbt.

Och till er andra som kommenterat, jag har inga ord för hur lågt ner en människa kan sjunka.
Att mitt barn tar skada för att jag 'ruskar' om henne när hon inte får någon luft! hade jag INTE gjort det, hade hon garanterat inte andats. Jag mår illa av er, jag mår illa av bara tanken på att man som människa kan skriva de ord som ni gjorde när man sitter i denna situation!

Nova fick den absolut bästa hjälpen på Akademiska! Nu är vi hemma och repar oss, hon har inget virus i kroppen och är inte sjuk på de viset. Utan de va slemmet som har satt sig som 'block' i luftvägarna, därav hennes två andstopp hon har fått. Men adrenalinet har vidgat luftvägarna, och koksaltet hon andats in har hjälpt.
Här hemma håller vi fyra vakande ögon på vår skatt.

Hur kan man älska någon så litet så mycket?
Min kärlek till denna lilla flicka är oändlig, en så stark kärlek så långt in i hjärtat man kan komma.
Min älskade dotter, min Novalie.
Önskar att du bara får vara frisk nu.

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-18 13:46:24

Söt :)

Postat av: Carolin

Publicerad 2012-03-18 13:47:51

Åå så skönt att höra att ni är hemma och på bättringsvägen!

Har faktiskt gått och tänkt på er och förstår verkligen inte hur vissa ens vågar kommentera,sjukt!

Härligt att det ändå är så många med stort hjärta som läser din blogg,ta åt dig av oss och försök blunda för dom andra.

Dom är inte värda din uppmärksamhet tycker jag!

Må så gott nu och mys och njut!

Stora kramar! Carolin

Postat av: Emeli

Publicerad 2012-03-18 14:02:23

Allvarlig är det folk som klagat på att du ruskat om ditt barn när hon började bli blå... Det är verkligen det enda rätta i ett sådant läge, tänk om fler kunde gå på barn-HLR för sina barn. Massa kredit till dig som höll huvudet kallt och gjorde allt precis som man ska göra!

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2012-03-18 14:07:24

som mamma känner man med i sådana situationer mer är någonsin.

skönt att sötnosen är på bättringsvägen.

kram

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-03-18 14:13:55

Skönt att hon är på bättringsvägen!! :)

Postat av: elin ♥ Mamma till Signe♥

Publicerad 2012-03-18 14:17:20

Vad skönt att ni fått komma hem nu!

Hoppas att det väner för er nu!



ingen förtjänar att få höra så hårda ord i svåra tider!

hoppas verkligen att du inte tar åt dig av dom <3

stoor kram

Postat av: Linda

Publicerad 2012-03-18 14:19:30

Får så ont i hjärtat att läsa om er otur Patricia. Fy fasiken vad ni INTE förtjänar det! Och inte heller dom vidriga kommentarerna som droppar in i bloggen. Vidriga!!



Skönt att hon fick så bra hjälp det lilla grynet och nu ber vi för att hon får hålla sig frisk så ni kan börja ert familjeliv PÅ riktigt med mycket energi och glädje och utan all denna oro!



STOR KRAM!



Ps: Kom tavlan fram som den skulle och vill du ha en till lill-sessan? :)

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-03-18 14:21:41

Det är allt en liten kämpe ni har :) Hoppas hon nu får hålla sig frisk för det förtjänar hela familjen nu! Ha det bäst och strunta i alla hemska människor!

Postat av: Hayley

Publicerad 2012-03-18 14:23:19

Guud vad underbart att ni kommit hem igen. Blev alldeles knottrig när jag läste det här inlägget!

Jätte stor kram till hela familjen. Och de ord jag skrev, jag menade varenda ett!



Ta hand om varandra nu och fokusera på de bästa i din närhet. Låt inte de negativa och idiotiska kommentarerna tynga ner dig!



Stor kram igen!

Postat av: Charlotte - Ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-03-18 14:44:29

Du är helt jävla otrolig, låg och tänkte på er när jag gick och la mig igårkväll, och låg och tänkte dom hemska tankarna att tänk om ni sovit, tänk om ni var på toan, tänk om ni inte var precis där just då? Jag börja gråta och är så otroligt glad över att ni var där just då! Och så otroligt starkt av dig att faktiskt rädda livet på ditt lilla lilla barn, jag vet inte om jag hade tänkt på att stoppa ner fingrarna för att få henne att andas igen.



Lilla fina flicka, vilken tur att hon är på bättringsvägen nu och ni fick den hjälp ni behövde!

Kramar!

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-03-18 15:04:06

Kramar till er. Ni är så starka, allihopa. <3

Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Publicerad 2012-03-18 15:10:25

Så hemskt... Kan inte ens tänka mig!



Tänker på er!

Postat av: Ninni - Foto & Vardag

Publicerad 2012-03-18 15:21:16

ÅÅh fy :/ Hoppas det aldrig mer händer och att ni nu får all stöd o hjälp ni kan få. stor kram

Postat av: Therese

Publicerad 2012-03-18 15:25:54

Hej!

Har precis börjat läsa din blogg :)



Jätte skönt att höra att hon är på bättringsvägen lilla flickan din :) Måste vara en jätte lättnad för er alla.

Ha en bra dag :)

Kram.

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-03-18 15:53:11

Hej Patricia! Blev tårögd när jag läste om vad som hade hänt Novalie igår. Vad bra att hon mår bättre. Det är fruktansvärt jobbigt att se sitt barn må dåligt/lida/ har ont. Tänker på er! Styrke kramar till er! Ta hand om dig & familjen! Kram

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-03-18 15:53:40

Fina bilder du har! ;)

Postat av: venna

Publicerad 2012-03-18 16:01:03

Åååh. Mådde så dåligt när ja läste inlägget innan .. USsch!! HAr vart inne hela tiden och kikat så allt vart bra! ÄNTLIGEN! Hoppas verkligen lilla novis slipper nå mer såna här hemska saker ett bra tag !

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-03-18 16:23:46

Åh, hoppas att båda tjejerna får vara friska nu! Det är aldrig roligt när de inte mår bra.

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-18 16:28:46

Usch, vad otäckt det som hänt er :( Måste varit fruktansvärt!! Vilken tur att lillan mår bättre och att ni fått komma hem nu. Ta hand om er! :) Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-18 17:05:26

Så skönt att höra att allt gått bra och att läkarna inte tror att det är något allvarligare än slem som kommer ge med sig.

Står bakom dig i allt, vet hur det känns att få skit i bloggen, bli kritiserad och synad och nedtryckt när allt man gör är att försöka sitt bästa för alla man älskar.

Kram! Och hör av dig om du behöver prata. Ett samtal bort är aldrig långt..

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-03-18 17:12:22

Fy vad stark du är! HOPPAS allt blir bra igen, Novalie som är så söt :( usch så hemskt! Håller tummarna för att det blir bra så snabbt som möjligt! KRAM

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2012-03-18 17:23:57

Åh, vilken sötis!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-18 17:32:00

Åh för sööt!

Postat av: Moa

Publicerad 2012-03-18 18:22:22

Hoppas verkligen ni får lugn och ro nu så ni får njuta av er familj och känna er trygg:)

Postat av: Alexandra - Mamma till Mio <3

Publicerad 2012-03-18 18:43:56

Usch så hemskt. Har tänkt på er ska ni veta!

Jag håller alla tummar för att eran lilla tjej ska bli bra nu. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag håller tummarna för er, och idioterna som säger så hemska saker inte är värda luft ens! Fyfan!



Kram till er där hemma! Du är stark, och en supermamma! <3

Postat av: sandra

Publicerad 2012-03-18 19:26:06

vad skönt att höra att lilla sötingen är på bättringsväg! Tänk vad liten man blir när det händer ens käraste något.

Jag tycker du ska skita i alla elaka komentarer, helst inte svara på dom för tyvärr är det säkert det dom vill... Låt dom inte suga någon energi ur dig!!!

Ta hand om er!



Postat av: Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

Publicerad 2012-03-18 19:53:27

Åh så skönt att ni kommit hem och att lillan är på bättringsvägarna tur hon inte hade nå andra problem som nått virus å så jätteskönt att få läsa att ni är hemma har tänkt på er hoppas ni får en kanonkväll nu kramar...

Postat av: Kimberley

Publicerad 2012-03-18 20:32:18

va skönt att höra att ni är hemma! blir så glad av att läsa detta´=)



ett tag i höstas när Maia va riktigt sjuk trodde vi att hon kanske hade leukemi, det va den jobbigaste helgen någonsin, och det går inte att hjälpa sig för med alla hemska tankar som kommer om att man kanske kan förlora sitt barn, och som du säger, det är en känsla svår att förklara och förstå om man själv inte olyckligtvis funnits i den situationen.



Hoppas nu att ni slipper mer sjukdomar och kan njuta av eran otroligt fina familj =)

Postat av: Mischa

Publicerad 2012-03-18 21:48:46

Va fin bild!

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-03-18 22:42:31





Ja nu får den lilla allt titta ut, längtar massor nu;)



Måste bara säga att jag blev alldeles kär i dethär kortet på Nova, så himla fint. Oh vilka ögon lillskruttan har;)

Postat av: sara

Publicerad 2012-03-18 23:28:35

NY BLOGG! http://anderssonsara.blogg.se - CHECKA! ♥

svara på frågan i inlägget!

Postat av: Angelica - Mot min smala lycka!

Publicerad 2012-03-19 09:01:30

Förstår heller inte varför folk ska bete sig och skriva så? Helt omoget!



Hoppas hon blir bättre snart! Älskar din blogg tusen gånger om! KRAM

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-03-19 12:21:39

Ojoj, kom in på din blogg efter att inte suttit vid datorn på flera dagar och får en chock!

Herregud vilka människor det finns!

Jag måste säga att jag beundrar dig som klarade av detta, att ha modet att göra dessa saker på novaline. Jag hade nog själv bara blivit rädd och fått panik när barnet är så litet. så stor heder till dig ♥



Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela