Publicerad 2012-03-06 09:01:43 i De bästa av Bålsta! <3,

Dag numero två på sjukstugan, & pancakes!





Här hemma så hostar vi snart lungorna ur oss jag och Wilja! Blir det inte bättre till imorgon så åker jag in med oss på en koll. De här funkar inte, snoret rinner på Wilja så hon inte kan andas! Febern kryper sig på under nätterna. Har sprungit fram och tillbaka till hennes rum hela hela natten, och för en stund så la hon sig med oss i stora sängen. Men ingen sammanhängande sömn för oss där inte! Vågar inte ens tänka på hur lite jag sovit inatt. Även om det känns 'okej' så tar de så jäkla hårt att se sin skatt må så dåligt! fan alltså, nu räcker det.

Känns som vi haft RIKTIGT mycket otur med sjuka på sista tiden! Nu får de bannemig vara bra.
Vi kan bara skatta oss lyckliga över att den lilla flickan i familjen är en ängel och sover sig igenom krig! ♥ Att höra syster när hon låg i magen gjorde nog sitt, hon vaknar verkligen inte för nått! Tack Nova.

Till morgonens ära så blev de lite american pancakes med skivad banan, grädde, sylt & jordgubbar!
De tyckte jag allt vi va värda. Får se hur dagen blir. Får jag säga att jag längtar efter Pappan i familjen något oerhört när alla är dåliga, inklusive mig! :(

Postat av: Tina

Publicerad 2012-03-06 09:34:23

Krya på er!

Postat av: Maria - Bloggdesigner

Publicerad 2012-03-06 09:41:43

Tack så jättemycket <3



Åhh vad sista bilden är underbar!!!

Postat av: Valeria- En mamma av den udda typen!

Publicerad 2012-03-06 09:47:35

Här har vi också sjukstuga igår, idag.. Min lilleman är jättekrasslig, skall till läkaren efter lunch idag. Tur du har som har en tös som vill äta, här vägras all mat, spelar ingen roll i för form.. En halv isglass och lite vatten fick han dock i sig nu på morgonen..

Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Publicerad 2012-03-06 10:40:25



Krya på er! <3

Postat av: CANDY DARLING

Publicerad 2012-03-06 10:42:07

sv: tack så mycket! ja det är skönt att kroppen återhämtar sig så fort, kan tänka mig att det dröjer lite längre andra gången. har allt sett dina bilder, ser ju kanon ut!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-03-06 10:43:56

Åh nej stackars er.. Hoppas ni slipper detta snart! så jobbigt med massa sjukdomar hela tiden!! krya krya! ♥



åhh så gott med amerikanska pancakes, muuums, så längesen det var jag åt det :)

kanske borde göra det någon dag :)

Tack för tips!



hoppas ni får en bra dag!

KRAM!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-03-06 10:54:09

Influensan?

Postat av: Jennifer

Publicerad 2012-03-06 11:22:00

Gud så söta flickor du har ! <3

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-06 11:36:05

Åh vilken mysig morgon ni verka haft :)

Och vilken god frukost :D

Nathalie fick en jättejobbig hosta :/

Lät inte kul.. Vi åkte till vårdcentralen och kollade så det inte va början på lugninflammation men som tur va den bara en riktigt jobbig hosta.

Men åk och och kolla för säkerthetsskull.



Tack den bakade jag själv :)

Kan lägga upp receptet om du vill?

Tyvärr så ha jag lite dålig ugn och därför blev inte marängen ovanpå tårtan sådär fluffig men den smakade lika gott ändå :)



Kramar

Postat av: Madde

Publicerad 2012-03-06 11:39:31

haha drömde om dig och lill prinsessn inatt.. tror det hade o göra med att jag läste din blogg precis innan jag gick och la mig ;) Hoppas ni kryar på er snart!! Kramar!

Postat av: Pixxxie - Uddevallas största blogg

Publicerad 2012-03-06 11:40:48

Haha härligt.. =) Aaah det va en helt annan tid i ens liv det där med hz.. ;P Men alla har vi vart ”ungdommar” eller vad säger man Jo det e allt bra med mig.. =) Usch så jobbigt när barn blir sjuka.. :( Men ni verkar ha mysigt endå .. =)Pratar du med Alex nått? För om jag inte e helt fel ute så vet du vem han e haha =D Kram

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-03-06 11:54:18

Trots sjukdomarna så ser de i alla fall ut som att ni har det riktigt mysigt & mumsigt :).



Kram på er

Postat av: Nicole

Publicerad 2012-03-06 11:54:24

nej men stackare. wilja,du & nova är så himla fina.

ni verkar vara helt underbara din blogg har också jätte fina bilder åh älskar din blogg.

inne här varje dag :-)

får jag läsa din blogg? haha var bara tvungen att fråga.

kolla gärna in hos mig också och lämna en kommentar

så kryar ni på er .

kram!

Postat av: Cornelia

Publicerad 2012-03-06 12:22:28

Tråkigt när man har sjuklingar hemma :( men ni ser ut att ha det riktigt myspysigt i alla fall! Krya på er finaste :) kram

Postat av: Malin - Mamma till Alice och Lowe

Publicerad 2012-03-06 12:25:52

Myys frukost! Krya på er alla!



KRAM

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-06 13:13:20

Man skulle som förälder göra allt för att ens barn skulle få vara friska!! Tycker att ni varit sjuka nog nu!



Då är vi ungefär lika långa och har samma målvikt :)

Kram

Postat av: <3

Publicerad 2012-03-06 13:57:18

va söta!! ^^,



kramar till er! <3 <3

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2012-03-06 14:01:53

borde hon inte undvika Nova om hon är så sjuk Wilja? eller det kanske inte går att undvika ändå? tänkte att det inte är så bra om hon som är så liten blir smittad



pannkakorna såg ruskigt goda ut!

Postat av: Ella

Publicerad 2012-03-06 14:51:43

Hej! Vart har du köpt den fina kudden som Wilja lutar sig mot?



Kram

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-03-06 15:43:59

Sjukstuga här med. Fy vad less jag är på dessa förkylningar. Inget vidare alls när de små är sjuka (fast tonåringar är inte roliga heller när de är sjuka)



Krya på er-kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-06 16:45:47

Han kan ju vara hemma & vab:a. Dessutom sänk ambitionsnivån - det är ok att gå i pyjamas en hel dag & äta mindre avancerad mat. Lycka till & krya på er!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-06 17:59:19

blekfisen

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-06 18:00:32

håller med förgående talare, varförlåta wilja kladda o hålla på med nova när hon e sjuk? kanske inte det bästa för nova som e så liten o bli sjuk:S? hur tänker du egentligen:S:S:S

Postat av: Karolina, gravid i v. 41 ♥

Publicerad 2012-03-06 18:20:06

Krya på er!

Vilka mysiga bilder, lyx med pannkakor i sängen, mums ♥

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-06 20:25:28

Sluta godkänna såna kommentarer nu, ge dom inte det utrymmet. Raderas dom direkt så tröttnar dom tillslut!

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-03-06 20:42:28





Åhh sötnötisar;)

Krya på er! Kramar

Postat av: Patricia Lindh

Publicerad 2012-03-06 20:48:54

Hur ska jag säga till en tvååring: du får inte röra din lillasyster? Du får inte röra, inte klappa. Tror ni att hon skulle förstå? Jo kanske! En risk till att bli elak mot henne också. Det är så med syskon, dom delar saker, kladdar. Blir en sjuk så oftast den andra!



Vi kan då vända på det. Ska jag inte amma Nova för jag är sjuk? Ska jag inte lyfta upp henne när hon blir ledsen? De är okej! Eller? Klart jag inte tillåter Wilja kyssa sin syster om de är de ni tror. Men jag tänker inte behandla Wilja som om hon hade pest heller! Även om jag är rädd om Nova.



Hitta ett annat intresse än att sitta & leta fel, för jag lovar er. Många finner ni inte :)

Postat av: Nicole

Publicerad 2012-03-06 21:33:33

dom är så himla gullig & du är så himla fin

kram på er! krya på er också :) <3

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-03-06 21:38:32

Men åh! Man ser verkligen att Wilja är sjuk.. Inte det vanliga leendet! :( Kan vi ses i helgen om ni är friska? :) <3

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-06 22:00:23

Mysigt ni ser ut att ha det! Krya på er alla tre :) kram

Postat av: Simone

Publicerad 2012-03-06 22:15:32

Vilka fina tjejer du har! :)



Jag tänkte fråga vart har ni köpt eran tvbänk elle hyllan ni har under tvn. Super fin verkligen!



Kram

Postat av: Pauline

Publicerad 2012-03-07 00:35:32

Du fotar så himla fina kort på dina barn. Känns varmt även fast de må vara sjuka. Krya på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela