Publicerad 2012-01-07 10:19:52 i De bästa av Bålsta! <3,

Sömn & mera sömn denna natt.



Efter dagarna som varit så var mamma patricia helt slut som artist!
Igår så var jag inte mycket till en rolig flickvän må jag säga! (: Vi beslöt oss för att åka och köpa en pizza till middag, efter vi ätit så åkte vi förbi och kollade på gamla lägenheten! Kändes som de va några dagar sen man körde den vägen och parkerade utanför. Men det är ett halvårsedan redan?! Vart tar tiden vägen!

Vi åkte förbi lite olika ställen som jag ännu inte utforskat! Spännande, åkte förbi strandvägen med alla villor längst vattnet, gash! allt jag har att säga. När vi kom hem så la vi oss ner i soffan, vilket vi inte skulle ha gjort. Vid 21.30 bad jag hjärtat följa med och kramas lite med mig i sovrummet, jag somnade nog på två röda.
Så jag blev inte mycket till sällskap inte! :D

Idag vaknade jag till min dotters ljuva stämma!♥ Fantastiskt, Wilja berättade för mamma att hon har målat, bakat, hon har fått äta godis, hon ska äta tårta. Hon ska träffa Alva! Hon har kollat på tv, hon har klappat på kissen. Hon har druckit oboy & ätit ägg.
De är så otroligt att kunna få PRATA lite smått med henne, och hon berättar i den mån som hon kan!
Att meningarna bara blir mer & mer, inge stopp. Inge sammanhang, men orden bara rasslar från munnen.

Så jävlans kul! Att ha en dialog med sitt barn på detta vis, undra va dom säger på dagis.
Från att ha sagt en massa massa ord, men till de här! till en talande liten minibebis. Hjärtat, du är stor nu♥

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-07 10:38:03

Hej vännen!

Sov, sov, sov- det är mitt tips! Jag personligen skulle kunna sova hela tiden. Dels för att jag aldrig sov i slutet på graviditeten och hade noll chanser att ta igen det och pga nu. Dagsläget jag lever i :) Absolut värt varenda sömnlös timma men ack vad skönt det är att sova! Haha.

Så himla fina bilder ni fick igår. Har själv en systemkamera jag tror jag får studera mer på. Försök att njuta av helgen nu även om Wilja suget ökar. Man som mamma förtjänar att känna sig pigg&alert! :)

Kramar

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-07 13:43:10

Utvecklingen med talet är underbar att följa! Och när de kan börja göra sig förstådda, det är sååå häftigt!!



Sv: Dina ord värmer väldigt och jag får mer och mer självförtroende för varje dag som går!

Det gör inte så ont som jag trodde att det skulle göra. Jag tror att det är en kombination av att det är bra sytt och av att jag har den inställningen jag har. I början när jag var hemma åt jag vanliga panodil. Igår testade jag att vara utan hela dagen och det gick bra så nu kör jag på utan tabletter.

Jag kände inte när jag gick sönder utan det fick jag veta efteråt. Anledningen till att det gick som det gick var en kombination av att bebisen var såpass stor och sedan låg han fel med ena armen så armbågen pekade utåt på något sätt.



Och det går mycket bättre med Viktor än jag trodde. Han testar mig väldigt men accepterar att jag inte får lyfta honom osv. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela