Publicerad 2012-01-26 15:39:01 i De bästa av Bålsta! <3,

Ramlat på magen!


Jag är så arg så jag skakar! Visst om det är ett misstag, men förihelvete!
Har handlat mat, backar in med vagnen vid porten! innan jag vet vad så rasar jag ner i golvet, med magen före! På nått sätt så är kassarna för tunga och jag drar med mig Wiljas vagn rätt ner i backen! Wilja som inte satt fast i vagnen, då vi bara varit och handlat (idiotiskt) jag vet! Rasade ur vagnen, där låg vi! Hon livrädd, och jag som en förbannad skalbagge på MAGE som inte kommer upp!

Hör någon idiot inne i tvättstugan, ser att de är ett tappert försök till upptorkning men inte noga alls! Med lite blöta skor så åker du kana som på såpa! Då har vi många ÄLDRE i huset som kan skada sig riktigt jäkla ordentligt! Fick upp Wilja, kolla henne de första. Men ingen skada skedd, bara rädd. Lyfte upp vagnen och sen kom oron, helvete! Magen. Jag ramla ju på den! helt och hållet, all vikt. Nu sitter jag här skit orolig, jag känner henne. Men har mycket sammandragningar! Ska man åka in, eller är de ingenfara?
har ju inte ont! men är orolig, fan alltså.

Sen blir det inte bättre av att kommentarer lämnas där dom undrar varför jag ser fram emot att se min dotter vid liv mer eller mindre! KLART jag vet att saker och ting kan hända, herregud. Men då är det på mina axlar! om jag köper lite kläder åt henne är ingen annans problem än vårat! :(
"Ser man fram emot sitt barn så mycket så är de oftast de som de drabbar?!"

Jag längtar inte alls efter henne, för då kan hon slitas bort från mig.

Klart man vet att saker och ting kan hända! Men JAG vill inte gå runt och tänka så, händer det. Då får man ta det då! Men under en hel graviditet tänker jag inte se framför mig att mitt barn går bort.

Kanske inget illa menat med kommentaren, men just nu i detta läge så bryr jag mig otroligt.
Och tycker de är riktigt klumpigt och  meningslöst att skriva så! Tycka kan man göra, men man behöver inte kasta ur sig precis ALLT.

Postat av: Nikita mamma till Albin & gravid med lillasyster

Publicerad 2012-01-26 15:57:41

Oh no :( stackars er! jag tycker du ska ringa förlossningen och åka in om DU känner dig orolig! Det viktigaste är hur det känns för dig, man ska inte behöva vara orolig.



och ang dumma kommentarer, vadå.. någon som tycker det är dumt att handla kläder? halllå.. du är ju fullgången och ALLA gravida handlar väl till sina kommande barn!!



ang byxorna, får hoppas dem får in dem här i Sundsvall då eller på webshopen.

kram!

Postat av: Pernilla - 21 år, mamma till Kevin & lillasyster i magen

Publicerad 2012-01-26 16:01:37

Vännen jag tycker att du ska ringa in till BB och berätta vad som hände och vad dem tycker, personligen så tycker jag att du ska åka in. Sen oftast så vill dem att man ska komma in på kontroll så man kan vara helt hundra!

Tänker på dig <3

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-01-26 16:04:20

Tycker du ska åka in! Så slipper ni oroa er! Hellre en gång för mycket, än en gång för lite. Då kan ni ju pusta ut sen?:) du ska se att allt är som det ska! Förstår att de klumpiga kommentarerna sårar, man kan ju inte gå i 9 månader å tro att nått ska gå fel, då blir man ju tokig till slut! Man måste ju få njuta av graviditeten!!

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-01-26 16:12:23

Jag tycker du ska åka in, eller ringa och kolla med någon barnmorska vad de rekommenderar. Bättre att åka in en gång för mycket! :) Hoppas det gick bra med er alla tre! <3

Postat av: Linnéa - Mamma till Ludwig

Publicerad 2012-01-26 16:36:09

Jag tycker du ska ringa direkt. För att vara på den säkra sidan. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

Hoppas du skriver sen hur det gick. Fick hjärtat i halsgropen trots att jag inte ens känner dig.



KRAM

Postat av: Mickan (Gravid v. 31)

Publicerad 2012-01-26 16:38:06

Åh nej, gumman då! :O Jag skulle nog åkt in eller ringt och bett om råd, bara för att vara på den säkra sidan. Hoppas ingen skada är skedd.



Oj, bara 60? Jag tyckte den såg stor ut. :) Vi har flyttat runt på tok för mycket. Från 60,5 kvm till 81. Sen till 100 och nu flyttar vi till 72 kvm. Haha. Men jag tror det blir bra.



Du har en award att hämta hos mig! ;) Hoppas det kan muntra upp lite.



Kramar ♥

Postat av: S

Publicerad 2012-01-26 16:50:20

En vän till mig snubblade sent i graviditeten och slog i magen och hon ringde in och fick komma in och kolla sig. (Allt gick bra för henne). Ring och kolla vad de tycker.

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-01-26 16:54:15

Ring in och se vad dom tycker på förlossningen. Då slipper du i alla fall sitta och oroa dig. KRAM

Postat av: flisan

Publicerad 2012-01-26 16:56:23

ja åk in. varför tveka, man kan ju aldrig veta. de skadar ju aldrig att de som kan sånt kankholla att allt är okej. tänk om det inte är det så sitter du hemma bara? okej de var inte snällt sagt kanske men nu blir jag ju orolig för lilla :P åk in!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-26 17:00:15

Tycker du ska åka in för säkerthets skull, göra en ctg men samtidigt stilla din oro också.

Du känner henne så det är ingen fara ska du se <3



Kramar

Postat av: Jessica - mamma till Joline

Publicerad 2012-01-26 17:12:53

Åh, :( hoppas allt gick med dig och wilja, och givetvis magen! Oroa dig inte för mycket bara. Stor kram till er <3

Postat av: elin - gravid i vecka 37

Publicerad 2012-01-26 17:35:01

Oj. Jag hoppas verkligen att allting är som det ska!

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2012-01-26 17:39:23

Ring till din bm eller förlossning om du har frågor och är orolig!!

De kan du lita på bäst och släng iväg alla dumma meningslösa kommentarer!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-26 17:46:38

Åh du måste åka in och kolla läget även om du känner sparkarna, lycka till =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-26 18:05:00

Usch tur att det gick bra! Och folk är knäppa!! Man kan inte gå under en hhel graviditet och tänka att nånting ska hända med barnet, det är ju idiotiskt och hemskt!

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-26 18:31:57

Nej men gud så jobbigt :( HOppas de lugnar ner sig med SD och att ni mår bra! Mamma ramla när hon var vecka 36+1 och dagen efter gick vattnet men allt gick så klart jätte bra ändå :) Idioter de är klart man fixar och donar och handlar, vadå ska man inte köpa barnvagn bilbarstol och spjälsäng förän efter barnet kommit för att de kan hända något..

Postat av: annelie

Publicerad 2012-01-26 18:35:27

Hej lilla du

Jag menade inte att såra dig göra dig illa eller illa till mods. Men du ser ju hur lätt saker och ting kan ändras. Jag vet tro mig..

Man ramlar så hårt om man byggt upp såna höga förväntningar.

Nu känner jag mig som en riktig hm skit. Inte för att vi känner varann jag önskar vi gjorde det. Du verkar så go och jag lider med dig att kontakten med dina nära är så spartansk. Det kanske blir bättre med tiden, det får vi hoppas

Lilla Gumman, får man säga så till en främling?

Jag försöker mig på ett försiktigt "kram" också.

Hoppas att allt känns bättre nu med magen

Annelie

thibia.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-26 18:39:21

Väntar man barn, så väntar man barn! .. Inte missfall eller dödsfall. Det vore ju sjukt att gå runt och tänka så ofattbart negativt i 9 månader.

Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & Fru

Publicerad 2012-01-26 19:37:23

men usch!!!! låter inte vidare vännen! jag hoppas allt är bra med dig! hua.. <3

Postat av: Nikita - gravid med lillasyster

Publicerad 2012-01-26 20:21:12

Såg kommentaren du menade nu, väldigt idiotiskt må ja få säga , hon skriver att det är ganska vanligt att

Man inte får me sig sin baby hem från bb, det är väldigt sällsynt..

Så hur människan kan få det till vanligt fattar ja inte :-/

Å somsagt alla gravida handlar väl å förbereder inför sin bebis!!!



Stå på dig ! Kram igen

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 20:36:40

Men oj! Hoppas att det gick bra med magen & att du har fått vila lite nu efter.



Sen är det klart att man ska kunna glädjas åt ett barn redan när man är gravid.

Ska man gå runt & vara deppig & strunta i att handla saker bara för att olyckan kan vara framme..

Visst kan den det men då är det inte mycket man kan göra åt saken & då har det knappast med att man va glad över att vara gravid eller handlade saker innan förlossning som är orsaken.

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-01-26 20:58:16

Jag ramlade också på magen en vecka innan BF. Jag föll handlöst ner för en trappa och landade på magen.

Ingen skada skedd förutom skrubbsår, barnen ligger så skyddade så det händer oftast ingenting fick jag till svar på förlossningen.

Det är värre om du slår i ryggen..

Hoppas att allt är bra er!

Postat av: tittie

Publicerad 2012-01-26 21:07:50

känns som jag inte gör annat än sitter och försvarar dig här! haha. men såna här kommentarer retar gallfeber på en ju! förstår inte varför folk ska hacka på människor som gör allt för sina barn! och herregud går man och tror att något ska hända under hela graviditeten så lär man ju bli knäpp och bebisen lär också bli påverkad! då borde det va samma sak med dem barn man har, eller livet i övrigt...inte kunna planera något alls eller köpa saker för man vet inte om man är död nästa dag!

Postat av: Jessica mamma till ella o linus

Publicerad 2012-01-26 21:13:20

Gudva du verkar få hemska kommentarer och påhopp om allt från hur du bor, ser ut, din dotter ser ut och hur mkt du älskar dina barn från människor:( hoppasverkligen du inte tar åt dig!!!!!!



Blir så ledsen över att se hur hemska folk i vår omgivning är:(



Hoppas verkligen allt går bra me magen!!!!

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-01-26 22:28:59

Usch så himla frustrerande med alla elaka kommentarer du får ta hela tiden! Starkt av dig att kunna hantera dom så pass bra som du gör, vad det verkar iaf ;) Ta inte åt dig, folk som är avundsjuka, bittra eller rent av idioter känner säkert behov av att hävda sig och då är det väldigt lätt att hoppa på folk bakom en skärm. Fegt! Var stolt över det du har! Barn är guldvärda och för att kommentera tidigare inlägg som jag läst så är det så urbota dumt av en vuxen människa att ens ha mage att hoppa på ett barn angående dess utseende, eller överhuvudtaget vad som helst! Är man en sådan ynkrygg som hoppar på ett oskyldigt barn förtjänar man verkligen ingen respekt. En mammas barn är alltid det finaste, vare sig anda tycker det eller inte. Stå på dig! Tack för en fin och intressant blogg! :)

Postat av: carrå - mamma till Isabella

Publicerad 2012-01-27 17:30:48

Men gud såg kommentaren. vad är det för jävla jubelidiot som skriver något sådant..Så man ska inte fixa något alls men om bebisen föds levande som den OFTAST gör ska man då frakta hem en naken unge i famnen då elelr för att man var dum nog att inte fixa kläder och bilbarnstol?. Fan vad less jag blir, man måste väl anta att allt går bra, vad är meningen med att vara ledsen och orolig en hel grav det mår ju INTE barnet bra av!. Skit i sånna puckon!. Självklart mår lillasyster bra där inne!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela