Publicerad 2012-01-16 09:51:50 i Bara Patricia,

Maktlöshet!



Magsår nästa!
Idag är de ingen bra dag, och allting går emot mig nu känns det som. Trassel trassel & mer trassel! Speciellt ANDRAS trassel som sätter sig på mina axlar för att jag en gång i tiden varit alldeles för snäll.
Sen känner mig mig så ledsen och så jäkla irriterad!

När jag behöver er som allra mest, då finns ni inte. Bryr er inte om att svara!
Mamma är omöjlig, hon svarar i perioder när hon känner fört. Så ska inte hänga läpp alldeles för mycket. Men Pappa! sista samtalet va på julafton, och jag VET att han ser att jag ringer men vägrar att svara! :( Mår bara illa av allt just nu, och måste få tag på dom.

Såkallad familj, fan vad ledsen jag blir! så arg.. Känner mig bara maktlös nu, och måste få reda ut saker som kommit upp. Snälla! Va i helvete ska jag ta mig till - så känner jag just nu.

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-01-16 10:06:37

krama om !!! <3

Postat av: Pernilla - 21 år, mamma till Kevin & lillasyster i magen

Publicerad 2012-01-16 11:46:44

Ta det lugnt gumman, du gör allt vad du kan och mer därtill. Men lägg inte energi på personer som inte visar något intresse du kommer bara må sämre.

Du är så jävla duktig med allt & speciellt med Wilja!

En bättre mamma hade hon verkligen inte kunnat få, tänk på er själva nu och försök att undvika att lyssna på andras bekymmer.

Synd att vi bor så långt ifrån så hade vi kunnat ta en kopp thé och pratat, för jag själv sitter i samma situation speciellt med min egna familj. Inte en enda jävel bryr sig om en och det har dem fått höra också, men ja dem vill antagligen inte veta av varken mig eller Kevin.

Du är stark glöm aldrig det! <3

Postat av: Sara - Mamma i Juni

Publicerad 2012-01-16 12:19:37

Kram <3

Postat av: venna

Publicerad 2012-01-16 12:29:37

meeen :( varför? känner igen mig så himla mkt i allt du skriver, din blogg är som min terapi! när jag känner mig nere och allt och så ser man allt duskriver så känns det som att jag inte är ensam, och orkar du & wilja så orkar jag och max! <3 dock är du lite mer posetiv än vad jag är, men dina ord gör mig iaf starkare. så tack :) hoppas allt blir bra, ! bara att skriva om du behöver prata! Även om du inte vet vem jag är så kan de ju vara skönt att få ur sig :) massa kramar

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-01-16 12:34:44

Hoppas det löser sig :( KRAM

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-16 13:51:31

fy va tråkigt!

Hoppas allt löser sig för dig!



Stor kram! <3

Postat av: Kristina

Publicerad 2012-01-16 13:58:47

;( vad tråkigt att det skall behöva vara så , hoppas inget allvarligt hänt! Behöver du bolla med någon som bor i andra änden av landet som inte har en koppling till någon som du känner utan är helt neutral så känn dig fri att maila mig . Hoppas det löser sig <3 kramar en skånetös

Postat av: jennie

Publicerad 2012-01-16 16:20:40

HELT OTROLIGA föräldrar du har! Du är ju gravid också och dem svarar inte när du ringer. För mig är det helt otänkbart!



Jag blir ledsen för du har såna föräldrar, du är värd så mycket mer.

Postat av: Ida

Publicerad 2012-01-16 19:29:38

Tråkigt att se, men man måste få ha sina "depp" dagar ibland. Hoppas att de ordnar upp sig, du verkar vara en fantastisk kvinna och Mamma. Verkar ha fått sett mycket och ändå kämpat på så bra. Syns verkligen att dina barn är ditt allt :) Ni verkar hitta på så mycket skoj. Nästan lite avundsjuk på er lilla familj. Hoppas att jag får en lika söt liten tös som Wilja den dagen jag har äran själv att bli Mamma, men det är nog svårt :) Kram på dig och kämpa på

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-01-16 21:51:09

Du är stark, glöm inte det! Jag vet dock alltför väl hur det är att ha föräldrar som inte bryr sig ett skit, inte hör av sig... Det är hårt, jävigt hårt, och tär otroligt mycket. Men man får försöka acceptera och kämpa vidare.. Och låta sig vara ledsen! kram <3

Postat av: Danielle

Publicerad 2012-01-16 22:07:34

Hej vackra du! Måste påpeka på att du har skapat världens vackraste flicka. Och lika hon som väntar på att titta ut i magen inom kort! Jag är helt tagen o din blogg, då du är dig själv till 100, en otrolig mamma, och som är.. Jaa helt grymt stark i mina ögon! Jag vet inte om du är nån annans förebild, men min är du! Jag är helt fast i din blogg, älskar alla underbara bilder, alla stunder du delar med dig även då du inte är allt för öppen vilket jag diggar! Nånting måste man ju hålla provat helt klart. Men jag slutar alltid med ditt läsande med ett leende på läpparna och väntar på ett nästa inlägg! För här är inte allt detdär ytliga och rosa moln hit och dit. Utan du är du, real life, fakta! Jag vill gärna förlja med dina vardagar i fortsättningen, är helt spänd då nästa prinsessa är hos er och ja. Liksom allt! Du är så värd denna fina familj du byggt upp, och jag önskar er all lycka i världen! Dethär är första gången jag slänger in en kommentar men dock inte den sista. Nu vill jag bara säga att du är grym! Du är en kämpe! Och jag vet att du klarar av detta helt galant. Det har du gjort hittils också! Skickar en massa varma kramar till dig och sessan!

Postat av: Sofi - mamma till Linus

Publicerad 2012-01-17 11:19:19

Låter inte alls roligt :( hoppas allt blir bra ! kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela