Publicerad 2012-01-25 14:50:13 i Wilja 17-24 månader,

Hej mitt vinterland.



Åkte och handlade en liten pulka åt Wilja med svärmor idag ju, meeen..  de va bättre att dra den än att sitta i enligt Wilja.. De där med pulka uppskattas inte riktigt tydligen! , attans. Jag som hoppades på att hon skulle ÄLSKA att åka pulka så mamma slapp dra vagnen upp för den hemska dagisbacken!
Förstår inte hur jag ska klara av de när de är dom de är nu, och jag lär ju inte bli smidigare direkt.
Attans! Dumma älskade snö, att de ska vara så HALT.

Iallafall så tog de oss 30 minuter hem idag!^^, skulle dra pulka.. Kotten & katten skulle åka! Men vi hann med en underbar mysig stund i solen. Åh, älskvärt! När man ser snön glittra & solen ligger på.
Då finns de knappt något som slårt alltså.
Mellis i magarna! nu väntar vi på Linus för att se vad vi ska göra av denna dag :) ♥

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-25 14:59:15

Kan du inte införskaffa broddar? Jag köpte ett par skor med infällbara och de är kanon! Med kulan i vädret så behöver jag inte oroa mig för att halka. Ett tips bara :-) det finns ju sådana man trär på. De ser kanske löjlig ut men ack så underskattade de är!

Postat av: Mickan (Gravid v. 31)

Publicerad 2012-01-25 17:15:39

Vad mysigt med pulkatur i snön. :) Hoppas hon ändrar sig och tycker det är kul att både åka pulka och att dra den själv. :D



Jaa, det tar verkligen fart nu! Visst börjar det bli tungt. Jag tycker jag går som en pingvin ibland och det är SÅ jobbigt att böja sig ner, ta på sig skor och strumpor. USCH! :P Sen har jag börjat känna av sammandragningar och förvärkar tror jag också och man orkar ju inte alls lika mycket längre som förut. :P Men i övrigt är jag glad och mår bra. :) Hur mår du själv? :D



Kramar!

Postat av: Ida - Mamma till Leo

Publicerad 2012-01-25 17:38:43

sv: Det går bra! :)

Postat av: Emma Lindgren

Publicerad 2012-01-25 17:55:02

åh! Vad glad jag blir :) Tack!

Jätte kul att jag inte bara motiverar mig själv med bilden utan även gör det för andra!



Lycka till med födandet och träningen sen efteråt! :)

Kram tjejen!

Postat av: Pernilla - 21 år, mamma till Kevin & lillasyster i magen

Publicerad 2012-01-25 18:30:52

Konstigt att hon inte tyckte om att åka i pulkan, barn brukar ju älska det. :)

Måste bara påpeka vilken härlig färg på hennes overall, riktigt färgglad. :)

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-25 19:16:11

varför köpa en "bebispulka" till en snart 2åring?:S

bortslängda pengar, tycker jag..varför inte köpa en riktig istället>? som hon kan ha nästa år å åren efter??

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-25 20:04:58

Hihi! Klart att man ska göra som mamma och dra pulkan istället :)

Postat av: hanna ♡

Publicerad 2012-01-26 07:26:28

allt härligt med dig idag? :)

dagens blogg på min blogg - anmäl dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela