Publicerad 2012-01-25 11:35:15 i De bästa av Bålsta! <3,

Att mina barn tar skada, för att vårt hem är litet?












Fått lite kommentarer där folk har undrat över hur vi bor, hur vi kommer få plats med två barn! Hur det blev när sängen hamnade på plats i vardagsrummet.

Fick även en kommentar där någon anonym skrev att de va oansvarigt att sätta två barn i samma rum? Att föräldrar borde få ta körkort så att barnen har det bra och inte bor i ett skit hem? Okej....

Vill börja med att säga: Att barnen delar rum, ser jag bara något positivt i! Att dom har varandra, att dom känner sig trygga. Sen att VI kanske vill ha ett sovrum, de vore inte fy skam. Men tar mina barn skada utav att bo trångt? Vi har en tvåa! Vi kan inte trolla den större. MEN vi är inga dåliga föräldrar för det! Vi har inget skadligt & smutsigt hem? Vi må bo i ett rum mindre. Men vad gör det första året?

Antagligen så är detta en människa som inte känner mig! För då skulle dessa rader aldrig ha skrivits ner. De flesta jag känner iallafall, VET att mina barn går före allt. Deras trygghet, renhet och välmående.

Men ni andra som är intresserade! :D
Så blev de i vardagsrummet! Och kööööööket, kommer ni iihåg hur de såg ut? ska ta och hitta ett kort att jämföra med! Nä, nu måste ja göra mig iordning.

Postat av: Amanda 19, mamma till Jolene 2år

Publicerad 2012-01-25 11:40:52

Vad fint! :D

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-01-25 11:43:43

jag tycker du ska strunta i vad den personen skriver..

Jag tycker ni bor jätte fint och har gjort det bästa av situationen. att lösa allt med att barnen får rummet och ni har sängen i vardagsrummet (sen vill ni ju ha bäddsoffai stället) så då blir det större plats i v-rumet sen. Men tycker ni har gjort det jätte fint och där kan ni absolut bo ett tag till. Tills barnen växer upp och det absolut inte går att dom delar rum.. Vet inte om du var gravid när ni flyttade hit. eller om du blev det direkt. För annars kanske man inte köpte en tvåa när man väntade en till? Jag vet inte..



Men jag tycker ni har det bra som ni har och barnen kommer inte ta någon SKADA... Ni har ju en stor tvåa!!



KRAM KRMA PÅ DIG GUMMAN. <3

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-01-25 11:51:49

Åh vilka underbara golv ni har! Jättefint hem, blir så avis, hihi :) Och jag tycker absolut inte ert hem är "för litet" för två barn. Förstår inte hur folk bara kan slänga ur sig såna saker? Det viktiga är väl att man är älskad?

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-01-25 11:59:46

Oj, så fint ni har det!



Äsch, jag förstår inte varför folk ska klaga och ifrågasätta allt bloggare gör. Barn kräver inte stort utrymme (mer än till leksaker men det har ni ju ett rum till).

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-25 12:00:02

Dumma jävla människor som skriver sånt! Jag har alltid känt mig ensam med mina två småbröder, tills pappa gifte om sig och jag fick TVÅ systrar att dela rum med! Hade inte bytt de där åren vi delade rum för nåt, och då var vi ändå i eller på väg in i tonåren! Verkar som att personen som undrar hur ni kan ha två barn i samma rum verkar tro att Wilja fyller 16 när som helst och att du ska föda en 14-åring och att dom ska bråka om vad som är vems osv i rummet?!



Ni har ett JÄTTEMYSIGT hem, med betoning på HEM! Det är det viktigaste, inte hur stort eller litet det är!



Hoppas Lillflickan tittar ut snart :)

Postat av: Mia

Publicerad 2012-01-25 12:16:49

Vilka idioter det finns! Självklart kan barnen dela rum och speciellt när det är två tjejer då kan dom bo länge i samma rum. Er lägenhet är toppenfin och det verkar som att ni gör allt för barnen. Jag har följt din blogg ett bra tag nu. Och Wilja verkar inte ta skada av varken uppfostran eller boende.



Kör på tjejen, du gör det bra! :)

Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Publicerad 2012-01-25 12:22:19

Ni har det superfint! Vi bodde fyra personer i en trea på fyrtioåtta kvadrat innan vi flyttade hit där vi bor nu. Med kass planlösning och fungerande dörrar. Det var rätt svårt att göra något kreativt av stället. Men ni tycks ha det väldigt välplanerat för att vara litet tycker jag :)

Postat av: Jennifer, mamma till Anton

Publicerad 2012-01-25 12:23:52

Gud så fint ni har det!

Postat av: tittie

Publicerad 2012-01-25 12:34:18

ibland undrar man vart gränsen går hos folk. det var den löjligaste kommentaren jag varit med om! vad spelar storleken på boytan för roll när barnen har trygghet och kärlek. det är ju det som är det viktigaste! wilja och bebis nr 2 har mer än många barn kan drömma om. personen som skrev kommentaren har uppenbarligen noll verklighetsuppfattning, titta på barnen som inte får frukost innan skolan på morgonen, som går i samma kläder dagar i streck, får sitta framför tvspel hela dagen för att föräldrarna inte orkar engagera sig...det är dem barnen som tar skada... kärlek mäter man inte i pengar och materiella ting!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-25 13:04:05

Åh gud så fint ni har det, jag är riktigt riktigt avundsjuk. Åh jag vill också ha det så fint som ni. Och en riktigt bra planering har ni fått till det i eran lilla 2:a. Bra jobbat :) tänkte dock på en liten sak i barnrummet, spjälsängen står vid fönstret tänk på att det kan dra lite där. Jag avundas dig och din fina familj och önskar dig all lycka i framtiden finaste du :) massa kramar

Postat av: camilla

Publicerad 2012-01-25 13:05:40

Vart har ni köpt er säng vad kostade/heter den ? Älskar höjden på den:-D jätte fin lägenhet ni har:-)

Postat av: Charlotte - Ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-01-25 13:09:36

AVUNDSJUK! Så jävla fint hem ni har! Helt underbart, allt är precis som jag vill ha det :)

Postat av: madde

Publicerad 2012-01-25 13:10:25

Det var ju inte farligt trångt alls ens med sängen där! Ni skulle ju nästan kunna ha det så! :)

Och vilket skitsnack att barnen skulle ta skada, möjligtvis att ni skulle vilja ha ert eget rum MEN det är ju ert val:) Och jag tycker ni har det underbart fint och mysigt! Hela lägenheten igenom!

Postat av: Lollo

Publicerad 2012-01-25 13:13:28

De kommer inte ta någon som helst skada, jag och Madde delade rum tills jag var 12 och se hur det gick för oss :) Sen finns det många lyckliga barnfamiljer som bor på betydligt mindre yta än er. Tänk bara på förr när hela familjen sov på soffan i köket:)

Kram till er alla/ Lollo

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-01-25 13:31:22

Patricia, ta inte åt dig av det. Ni har en otroligt fint och mysigt hem.

Barn tar INTE skada av att dela rum, snarare tvärtom!

Kram

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-01-25 13:37:40

Det var det dummaste jag har hört på väldigt länge!

Ni bor jätte fint och hur bra blev inte köket? :D

Ha en fortsatt bra dag!

Postat av: jennifer

Publicerad 2012-01-25 13:58:25

men va folk håller pååååååååå!

JAG ÄLSKAR ERT HEM! Byter när som helst med er ;) Vi ska bara bli tre!

Men på riktigt. Ni har gjort så sjukt fint och det är ju knappast en liten skokartong! <3

Postat av: Emmie

Publicerad 2012-01-25 14:14:45

Åh, ni har ett så vackert hem!:) Riktigt mysigt, romantiskt och hemtrevligt. Inredningen är egentligen väldigt enkel, det är det små detaljerna som gör helheten:) tycker att det är fint att ni har så mycket foton! Det spelar ingen roll hur litet eller stort man bor, huvudsaken är att alla leksaker och grejer man behöver får plats:) kramar

Postat av: karin

Publicerad 2012-01-25 14:18:11

Ni har det såå fint! Jag älskar eran lägenhet! :D

Postat av: Bella

Publicerad 2012-01-25 14:24:06

Jag och min storebror delade rum från vi var små bebisar tills vi var runt sju år gamla. Mina bästa minnen är från när vi just delade rum, kommer ihåg hur fantastiskt roligt det var. Hade en storebror att prata med tills jag somnade och alltid någon att leka med, visst blev det bråk. Men det var så mysigt och roligt! Så förstår inte dem som snackar om att det är elakt att låta barn dela rum. Det är bara positivt som du säger!!



Lycka till med allting!

Postat av: lisa

Publicerad 2012-01-25 14:31:11

det va det dummaste jag hört!!! jag bor i ett hus, och även om vi bor stort så delar mina 2 barn rum! ibland undrar man va felet är på folk...

Postat av: Moa

Publicerad 2012-01-25 14:34:09

Hejhej :)

Brukar kika in här då och då, nyfiken på lillasyster förstås. Vad fint ni har fått det hemma! Jag har dessutom bott betydligt mindre, med betydligt fler människor. Förstår inte varför folk konstant ska hoppa på dig. Men i grund och botten antar jag att det handlar om någon slags avundsjuka. :P

Jättefin är det iallafall!

Lycka till med lillasyster :)

Kram

Postat av: Simone

Publicerad 2012-01-25 14:55:04

Patricia, jag har följt din blogg ett långt tag nu. Jag måste säga att du är en fantastiks mamma! Jag blir så irreterad när någon skriver att dina barn tar skada att bo trångt. Jag tycker ni är jätte duktiga som fixar med lägenheten så mycket. Och det sättet ni har löst att bo är ju kanon! Va stolta över er. :) kram!

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-01-25 14:56:47

Tycker personligen inte det är fint med så mycket vitt men du har inrett med fina detaljer och möbler så jag gillart ändå! Onödigt att skriva att det är oansvarigt förstår inte varför det skulle vara det, hur många barn delar inte rum lixom :/

Postat av: Cassandra, mamma till Josefin och Lexus

Publicerad 2012-01-25 15:01:23

Ni har fått de jättefint :) skada av att dela rum? :p Josefin och Lexus har delat rum ett bra tag och de båda sover mycket bättre :) hihi

Postat av: Emilia - 16 och blivande mamma.

Publicerad 2012-01-25 15:14:10

fattar inte vad dom klagar på.. älskar erat hem, fan va snyggt! :)

Postat av: miia mamma till My

Publicerad 2012-01-25 15:29:25

Eran lägenhet är ju så mysig och fin :D

Visst att det kanske inte är rum så alla kan få ett. Men rummen är ju stora och rymliga, bra med yta för att leka. Det kommer bli så bra så :) Kram

Postat av: V - Bålstabo

Publicerad 2012-01-25 15:31:02

De tar absolut inte skada av att ni bor lite trångt när de är så små. Jag kan tycka att barn som inte börjat skola än kan dela rum. Sen när de blir större och börjar skolan är det en annan sak då tycker jag barn ska ha ett eget rum, eller iaf en vrå där de kan få vara själva med sina kompisar.



Ni har fått det jättefint! Jag undrar en sak över era golv. Vi har lagt valnötslaminat i ett par av våra rum men det visade sig var riktigt dålig kvalité på den, blev repig och tråkig yta på den nästan direkt. Så nu när vi ska byta golv i vårt sovrum vill jag välja ett annat golv. Vad har ni för golv ? Är ni nöjda?



Postat av: Cecilia. Mamma till Lova - 110404 <3

Publicerad 2012-01-25 15:35:16

Gud så fint ni har de hemma hos er! :)

Postat av: Elin

Publicerad 2012-01-25 15:40:57

Ni har det jättefint :) Fan så töntigt att påstå att det skulle vara för trångt att bo i en 2:a, eller att barn inte kan dela rum? Förr bodde man liksom i en 1:a utan toalett inne med barn, och inte har någon tagit skada av det?! Herregud! Det är bara vi som blivit så matrialiserade och har så höga krav nu för tiden.. Kram på dig :)

Postat av: freja

Publicerad 2012-01-25 15:45:44

sååå fint ni har det, jättefräsht. Och vilket fint golv ni har! Man kan ha det huuur bra som helst i en tvåa, en rymlig tvåa dessutom!



Ta inte åt dig av knäppskallar som sitter bakom en datorskärm och slänger ur sig sånna här saker!

Postat av: Katta

Publicerad 2012-01-25 16:11:23

Vad fint ni har det!

Förstår inte varför folk ska klaga? Jag tror bara dom som skrivver sådana saker är avundsjuka och griniga människor. Barn har väl aldrig dött av att dela rum? Blir så less på att sånt ens skrivs ner i kommentarer.

Jag är iallafall avis på hur fint ni har det ;)

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-01-25 16:29:49

Hej Patricia! Har följt din blogg ett tag nu, jag fastnade för den! Kul att följa ditt liv som mamma, din nya graviditet, inredning mm. Vad fint ni har hemma hos er, syns att du gillar inredning! :) Ha en fin vecka! Kram

Postat av: sandra

Publicerad 2012-01-25 16:38:30

jätte fint....måste bara fråga vart ni köpt erad vardsrumms bord?

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-25 16:49:46

Folk är så avundsjuka så man blir mörkrädd! Är nästan säker på att det är vad det handlar om även i detta fall.. Ta inte åt dig, ert hem ser ljuvligt ut och jag hade inte haft något emot att bo där, och att två barn bor i samma rum när dom är så små tror inte jag spelar någon som helst roll, förutom som du säger snarare skänker trygghet! :) Lycka till med allt!

Postat av: MANDY- Mamma till River!

Publicerad 2012-01-25 17:03:38

Ni har det så otroligt fint hemma.. jag sparade lite av bilder som inspiration till vårat hem nu när vi är igång och rustar :)

Postat av: Mickan (Gravid v. 31)

Publicerad 2012-01-25 17:18:30

Ååh, ni bor ju hur fint som helst ju! Klart ni får plats! ;) Hur stor lägenhet har ni?



KRAM ♥

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-01-25 17:50:51

Jäklar så fint det blev! :)

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-01-25 17:52:55

Herregud säger jag bara! att folk ens orka jag delade rum med min syrra som är 3 år yngre än mig och vi tyckte bara det var mysigt de första åren. Sen Att flickorna vill ha sitt eget om några år kan jag förstå men så länge de inte frågar efter det själva så vad gör det nu? tror dom kommer tycka det är härligt mysigt och roligt. :) Föresten har ni ett super fint hem. Vart har ni köpt tv bänken?

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-01-25 18:01:26

Ni har det ju super fint hemma! Är ju helt klart redo för att bebis kan komma nu :D Har för mig att du skrev något om ni skulle även fixa kaklet i köket.. Vi hade jätte fult kakel i vår förra lägenhet men hittade då smarta kakel dekorer! Blev så jäkla fint! Ingen kunde tro att vi endast hade klistrat över dom gamla och fula men så enkelt och bra var det! Verkligen ett tips för att slippa jobbigt slit :) Kram på dig

Postat av: Pernilla - 21 år, mamma till Kevin & lillasyster i magen

Publicerad 2012-01-25 18:33:06

Strunta i vad dem personerna tycker, det är bara idioter som inte har något bättre för sig än att bara sitta och klaga på alla andra!

Ni har ett jätte fint hem som är så himla mysigt, sen har aldrig barn tagit skada av att dela rum så det är ren bullshit!

Där är många barn som får dela rum och som du säger att första året är det helt annorlunda, dem behöver inget eget rum förrän dem är äldre.

Bara stå på dig gumman! <3

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-25 18:48:15

Vad fint ni har det, älskar golven!

Postat av: Hanna - 19 år och förlovad

Publicerad 2012-01-25 19:39:44

Jag följer din blogg ganska flitigt, men jag kom fram till att jag nog aldrig har lämnat en kommentar. Så nu var det på tiden. Jag tycker att du verkar vara en himla mysig person, och din kära dotter är helt bedårande. :) Ett otroligt roligt liv ni lever dessutom, och galet spännande med en liten knodd på G.



Ang. inlägget ovan är ert hus ser superfint ut, och alla människor som har något innanför pannbenet vet att storlek på hus inte påverkar hur ett barn mår. Jisses. Allt handlar om omtanke och kärlek, att tro annat är bara löjligt. :) Så, keep up the good work nu. Skit i resten. DU ska ju föda om bara några veckor. Njut av det och slösa inte energi på annat. :)



Lycka till kära du! Kram och hejs. :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-25 20:01:44

Tråkigt att det alltid finns någon som ska klaga och klanka ner!

Jag tror absolut inte att barn tar skada av att dela rum och det ska våra två få göra trots att vi bor i hus och egentligen har plats för att barnen ska få ett varsitt rum. MEn jag håller helt med dig och tror att de har lite "nytta" av varandra och känner sig tryggare om de delar rum



Ni har ett otroilgt vackert hem som jag tycker att du kan vara stolt över!

Kram!

Postat av: nathalie 17 år och gravid

Publicerad 2012-01-25 20:27:11

Ni bor så himla fint! Älskar hur du/ni inreder. Jag kanske kan hyra dig en dag? ;) haha!



Jag tycker verkligen inte det gör något att man har båda barnen i samma rum. Wilja är ju fortfarande liten och lillasyster tar ju ingen skada av det över huvud taget. Det är bara dumt att säga det! Dessutom tycker jag er tvåa är ganska stor. Det är ju inte så att ni trängs, utan ni får ju fortfarande plats och det är det viktigaste :)

Postat av: evelinah

Publicerad 2012-01-25 20:27:14

finns det hjärterum finns det stjärterum, eller hur? :-) mina barn på 1,5 och snart 3,5 delar rum. inga problem överhuvudtaget.. båda sover hela nätter har inte en ÄNDA gång väckt varandra på nätterna, även om den ena t.ex varit sjuk och ledsen. dom småpratar där inne på kvällarna sen somnar dom som stockar :-) är väl bara positivt att barn lär sig att dela med sig, undrar på vilket sätt anonym menar att det är skadligt? jättefint hem har ni! :-)

Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Publicerad 2012-01-25 21:06:01

Åh, vad fint ni har det hemma!! :)

Postat av: Cecilia

Publicerad 2012-01-25 21:21:39

Åh va fiiint ni har det :D så snyggt och fräscht!!

Tycker det är så roligt att följa dig i din blogg och Wilja

Är så söt och kommer säkert bli världens bästa stora syster ;)



Stor KRAM <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-25 21:26:52

Hej! Nu får väl folk ändå ge sig! Klart inte barn tar "skada" av att dela rum eller bo i en tvåa. Snarare att ni som föräldrar tänker helt rätt att låta barnen dela rum och att ni faktiskt inte behöver ett eget rum utan kan ha sängen i vardagsrummet! Väldigt fint har ni gjort också! :)

Postat av: My - Mamma till Alma

Publicerad 2012-01-25 21:31:06

Ni bor ju hur fint som helst!



Jag och min lillebror delade rum till vi var typ 9? kanske. Sedan delade vi även rum de helger vi var hos pappa.. det var dock mindre kul när man var 17, men inte mådde vi dåligt av de! :) jag står min bror nära idag och jag är den han alltid kommer till när det är något :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-25 21:55:53

varför får bara "lilasyster" en sänglampa o inte wilja????

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-01-25 22:21:54

Va fint ni har det hemma!

Tror att barnen kommer må toppen av att bo tillsammans, då känner dom trygghet från varandra!



All kärlek till er!

Postat av: Venna

Publicerad 2012-01-25 22:22:22

Men herregud!! Vad är det för fel?! Det är mycket plats och dom har hela rummet för lekyta, vad är det för fel om två små flickor delar rum?! Tror absolut inte dom tar nån skada av det, snart tvärtom! Dom flesta som har fler barn brukar ju ändå ha ett "sovrum" och ett gemensamt Lekrum.. Och i övrigt har ni ju också allt ni behöver så ta inte åt dig! Skulle nog också gjort så, kan man rusta lite och spara lite pengar och göra en vinst och sen köpa större när det mer behövligt. Max är tre år i mars och nu i efterhand känner man väll att man lätt kunde bott mindre oh sparat pengar ..<3

Postat av: Janni

Publicerad 2012-01-25 22:33:16

Men ärligt talat. Vad löjligt!

Ni har det jättefint hemma. Ordning och reda, det gillar jag :)

Jag vet att det är svårt men försök skita i fittiga kommentarer. Vissa människor har så tragiska liv att klanka ner på andra människor är det roligaste som händer dom. Usch!



Kram till dig och vilja!! Sötis

Postat av: Cornelia

Publicerad 2012-01-25 22:50:13

Haha men herregud!! Har inte folk vettigare för sig? Jag har tänkt det flera gånger men tyvärr aldrig sagt det, att ni har det så himla fint! Rent och fräscht, stora ytor och Wiljas rum är ett supermysigt barnrum! Kommer bli ännu mer supermysigt som det låter på dina fina planer! :) Och en sak till, även om man skulle bo i en liten plutt-etta så är huvudsaken att barnet/barnen har en trygg och KÄRLEKSFULL plats att växa upp i och det vet jag att era små prinsessor har!



Tack för att jag (och alla andra) får ta del av era liv, det förgyller min dag att gå in här och kika på dina härliga bilder och läsa vad ni har för er.

Kram

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-01-25 23:07:17

WOW erat hem ser ut precis som taget ur en skönahem tidning :) as snyggt !!! :D

Postat av: Betty

Publicerad 2012-01-25 23:26:10

Å så himla fint ni bor! Den dagen jag flyttar hemifrån vill jag också bo sådär! :) kram till er alla 4

Postat av: Bexxi

Publicerad 2012-01-25 23:52:11

Säger som resten , det är inte alls nåe dåligt att tjejjerna delar rum .Omg finns verkligen Idioter till allt ,tyvärr. Ni har ju så jädrans fint o städat om inte annat. Men som sagt inge fel i att barnen delar rum^^ Lycka till me förlossningen :) Hejs

Postat av: Jenny&Loke

Publicerad 2012-01-26 08:07:16

Ska vi byta boende;P ni tar vårat radhus så kan vi ta er lägenhet med all inredning^^ otroligt snyggt och stilrent!

Postat av: Martina, Ellas mamma och gravid <3

Publicerad 2012-01-26 08:13:38

Jag älskar alla detaljer i ert fina hem, och så sjukt stilrent. Jag gillar´t :)

Postat av: Josefin - mamma till Melwin

Publicerad 2012-01-26 10:43:53

Försök inte bry dig, så himla barnsliga kommentarer bara. De är väl bara BRA att de delar rum? så att inte den ena känner sig ensam?. Sen att ni har sängen i vardagsrummet vad gör de? de hade jag också en period då jag skulle se om melwin var redo för eget rum.



de finns väl familjer som är mer än fyra som bor i tvåor?. För övrigt lägenheten är jättefin, försök inte bry dig vännen :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-26 11:26:39

Jag tycker ni bor jättefint!

Ett hem blir vad man gör det till! :)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-01-26 12:41:05

Men guuud. Ni ser ju ut att ha det skitmysigt :) Och rent! Det är väl det viktigaste. Eran säng verkar ju få bra plats i vardagsrummet också, är ju ingen minitrea ni har. Och att två SMÅ barn delar rum är ju ingen big deal? Dom mår ju bra av att vara nära varandra, det ger ju bara mer trygghet. Och dom bryr sig ju inte alls i den åldern. Är väl i 5-6-årsåldern man börjar få behov av sin egen plats.

Postat av: Helen - mamma till Lea & Ellie

Publicerad 2012-01-26 17:15:17

Tycker ni har mysigt och ombonat. Här har vi för "stort" istället. För mycket öppna ytor så blir svårt att få den där varma känslan.

Postat av: Emilia

Publicerad 2012-01-26 22:27:35

Herregud säger jag bara ! Hur tänker den här personen som skrivit det här ? Att ett barn har bra föräldrar , båda i detta fallet. Vilket inte alltid behöver vara nödvändigt för att ett barn så må bra. Barnen har snart varandra och de kommer förmodligen att vara bästa vänner hela livet. Jag delade rum med min 3 år yngre syster hela livet fram till att jag var 14 år. Min mamma var ensamstående och hade inte råd med större bostad. Ingen av oss har några fel eller har lidigt av detta. Vi har alltid haft varandra och respekterat varandra. Det vi har lärt oss är att man ska vara tacksam för det man har. Och att det alltid finns folk eller barn som har de värre än en själv.



Jättefint hem ! älskar byrån i hallen. Vart är den köpt ? Lycka till med allt och hoppas inte de gick illa för den lilla i magen under fallet. Kram !

Postat av: Maddy

Publicerad 2012-01-26 22:38:47

jag brukar aldrig kommentera men nu måste jag(känner att de träffar mig också)

Jag blir sååååå trött på alla bittefittor som ska klanka ner på att barnen inte har ett eget rum. I afrika är dom väl tacksamma om dom har tak över huvudet. Det ska va en viss standard annars kanske ungen blir efterbliven? Jag har delat rum med min yngre bror typ 15 av 20 år, var aldrig några problem. Vart tomt när jag fick eget!

Vi bor i en trea med en 2 åring och får vi ett syskon bor jag gärna kvar. Jag skulle aldrig palla ha 4 sovrum att städa...blä. Har roligare saker för mig.

Heja dig,tycker du e grym!

Postat av: Therese

Publicerad 2012-01-27 10:01:26

Ni bor sjukt fint! Får man fråga vart ni köpt väggklockan? har letat som en tok men inte hittat någonstans!

Postat av: Hannele - mamma till två prinsar

Publicerad 2012-01-27 10:29:01

HAha..löjligaste jag har läst på ett tag xD

Ja då må jag vara en dålig förälder som har varken körkort eller bor i ett stort hem, vi bor i en trea där ungarna får dela rum..ojojoj..vad dom ungarna är förstörda alltså x) eller inte..



Ta inte åt dig av dessa kommentarer, dom vill bara jävlas..

Postat av: tove - mamma till EMILIO

Publicerad 2012-01-31 15:39:47

Hej! Jag vill så gärna veta var du köpt den där vägggyllan som du ahr under tvn! snälla svara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela