Publicerad 2012-02-09 07:53:23 i Wilja 17-24 månader,

Whiskeyrösten from hell på morgonen.



Jag har verkligen en Whiskeyröst & halsen tar snart kål på mig!
Hur länge ska man vaara sjuuuuk? I över 1½ vecka nu, bättre blir de inte. Snarare åt motsatt håll!

Som ni vet har ju Willy teckenspråk på förskolan! och hon använder sig av de varenda dag! Och varje dag så kommer de något nytt. Nu har hon lärt sig färgerna, blå gul & röd :) Likadant som tecknen för: docka & gräs som är veckans nya! :D

Tycker de är så bra för de barn som är lite senare i talet, då dom faktiskt också har en chans att snappa upp och göra sig mer förstådda! Både hemma och på förskolan. Dom sjunger ju varje morgon, men gör tecken till varje låt. Så varje gång mamma sjunger så kommer de något tecken jag aldrig sett :D

Är verkligen så förbannat nöjd med Wiljas lilla grupp på förskolan. Sedan starten i September så har jag INGET ont att säga! aldrig gjort sig illa, aldrig kommit hem smutsig, alltid bra mat! Aldrig tunga blöjor, inga problem vid hämtning eller lämning, och har en så förbannad TRYGG tjej på förskolan.
Som dom säger 'hon är något speciellt:)' som mamma, då värmer det.

Helt plötsligt så har fröken lärt sig att räkna, igår va de noga med att de va TVÅ hundar ute när dom va på promenad & inte en! Likadant som filmen med råttor, en råtta, tvåååå råttor! Hur liten & duktig får man va? Lite stolt är mamma allt! <3

De får man väl :D
Nä, nu ska vi ta på oss kläder och gå till dagis om en sväng.

Postat av: Carro

Publicerad 2012-02-09 08:32:22

SV: Ja, jag går på akupunktur och har gjort det i MÅÅÅNGA veckor. Det hjälpte i början, men inte nu längre. Idag ska jag på vattengympa för första gången. Har blivit ordinerad det av en sjukgymnast. Har även fått hyra en TENS apparat, men den är kass. Jag hoppas vattengympan gör sitt =)



Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-09 09:40:41

Dom har ett eget teckenspråk på dagis alltså? Det är ju rätt smart! Jag trodde du menade att dom fick lära sig "riktigt" teckenspråk, det hade ju varit otroligt häftigt!

Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Publicerad 2012-02-09 09:44:09

Nä dom använder sig av riktiga tecken och inte låtsas! Vad skulle det vara bra för, ifall dom får in ett barn i sin grupp som faktiskt är döv? :) Kram!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-09 09:50:45

Det är jättebra att använda tecken till språket på förskolan. Det är, som du skriver, bra för de som är sena men också för sådana som kanske har någon form av diagnos och behöver tecken som stöd. Om det redan används på förskolan så blir det inte så tydligt vem som egentligen behöver just den hjälpen eftersom alla använder det!



Skönt att du har en bra förskola och att Wilja trivs. Det är superviktigt!

Och jag tror att du hjälper Wilja att trivas bra. Iom att du är nöjd och trygg med att hon är där så blir hon det också! :)

Postat av: Karolina, gravid i v. 37 ♥

Publicerad 2012-02-09 09:53:29

åh vad söta ni är ♥

Postat av: Sara

Publicerad 2012-02-09 09:54:52

Åh hon är verkligen söt :)

Va kul att dom lär ut teckenspråk!



Kramar

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-02-09 10:02:50

Haha herregud va hon är söt :D O så duktig hon är även fast hon är så liten :D

Måste bara fråga, är din röst tillgjord lr anstränger du dig mer när du pratar i camen? :)

För du förlänger alla ord :)

Wiljaaa, Röööd, Seeett, Tväää, fingrarnaaa :)

jätte fin blogg, keep going :D

Postat av: Sara - Mamma i Juni

Publicerad 2012-02-09 10:21:38

Åh tusen tack för din fina kommentar, vad roligt att du tycker om min blogg! :)



Stor kram till dig!

Postat av: Sara 19år, mamma & gravid

Publicerad 2012-02-09 10:35:22

Sv: Okej :) Jag ska kolla på det!

Kram

Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Publicerad 2012-02-09 10:37:53

Självklart så förvrängs rösten när jag pratar med henne :) När vi sitter såhär så använder jag mig av den 'rösten' tänker inte ens på när jag gör det. Men när vi är fler, eller sitter samlade så har jag ju min 'vanliga!' :)



Klart att rösten ändras när man läser böcker, eller ska 'lära' man ska ju överdriva allt och dra ut på saker så barnen tar in det lättare.

Hur kul är de att lyssna på en lärare som läser böcker? inte ett dugg! :D

Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

Publicerad 2012-02-09 11:07:12

Åh, haha, känns som jag skriver det varje gång jag kommenterar men Wilja är verkligen så sjuuuukt söt, blir helt varm i kroppen när jag ser på era videos!



Tänk att jag om 3 månader har en dotter jag med?! Galaet!! Din tjej är iallafall jätteduktig, och vad kul att dom lär sig teckenspråk, det borde alla å göra tycker jag!

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-02-09 13:14:34

Tecken hjälper verkligen språket. De barn som använder tecken utvecklar språket mycket tidigare.

Va roligt att höra att Wilja har så duktiga pedagoger på sin förskola! :)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-02-09 15:55:52

Hon är ju bara för söt när hon inte vill säga hejdå :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela