Publicerad 2012-02-10 08:06:02 i Bara Patricia,

Viktigt med frukost för mig!



Att frukost alltid kommer vara något speciellt för mig! ♥
För mig så är de nästan det viktigaste på hela hela dagen! När jag vaknar, är jag så himlans hungrig! Beror väl på att vi kanske äter en rätt så tidig middag kring 16 här hemma, sen försöker vi inte att äta något annat än kanske en frukt mot kvällen! Iallafall vi som är stora, Wilja dricker sin välling & får ofta gröt innan hon somnar.
Så frukosten för mig är dagens bästa intag! Helst ska de vara både juice, kaffe, frallor, yougurt! äggröra, bacon! Ja ni förstår. En BRAAAKFRUKOST! Men jag har inte alltid varit en sån som gillat frukost.
I Tonåren så kan jag räkna på händerna hur många gånger jag åt innan skolan? Det hände aldrig!

Men nu? oh! dödar om jag inte får frukost.
Därför så blir alltid lunchen väldigt nätt, räcker med någon knäckesmörgås, kanske en laxskiva på och lite grönsaker till! Sen äter jag någon frukt på eftermiddagen när Wilja äter sin mellis! Och sen blir de middag.

Men jag STÅR mig verkligen på frukosten, hela dagen! Där märker jag VERKLIGEN skillnad mot när jag inte hinner med frukosten, eller ska iväg och göra något! då går jag och småäter en hel hel hel dag och blir aldrig riktigt mätt!

Hur är ni när det kommer till mat? :D Frukost eller inte frukost?

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-02-10 08:58:44

Jag äter också svinmycket till frukost! Är också vråååålans hungrig när jag vaknar :)

Sen äter jag lagad måltid till lunch och middag, + två mellanmål om frukosten är tidig. Men bättre och ha regelbundna tider, man mår så väldans mycket bättre :)

Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Publicerad 2012-02-10 10:18:46

Frukost ÄR ju superviktigt, men det går sällan ned här hemma. Kaffe är det som funkar för min del :D

Postat av: Sofi - mamma till Linus

Publicerad 2012-02-10 10:28:36

Jag har heller aldrig varit någon frukost tjej men under denna graviditeten har jag känt att det verkligen inte går att hoppa över frukost. Magen skriker efter mat så fort jag vaknar och ofta så är jag såpass hungrig att jag mår illa på morgonen. Tråkigt nog är jag alldeles för trött och lat för att göra någon brak frukost och tar vad som är lättast ;)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-10 13:22:48

Älskar att äta frukost på helgerna när vi har tid med det "lilla extra". På vardagarna blir det som oftast havregrynsgröt. Men jag gillar gröt och även Viktor så det går an. Men på helgerna blir det gärna rostat bröd, kräm, kanske lite ägg... Sååå gott och mysigt!!

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-10 16:25:06

Frukosten är dagens absolut viktigaste mål, så är det bara :) Och de som säger att de inte är hungriga eller inte kan äta på morgonen.. Nja, det handlar om nåt annat tror jag. Om man känner så behöver man inte äta 2 min efter att man gått upp, ta en dusch, byt om och gör iordning er så ska ni nog se att ni också behöver frukost :)

Postat av: Jenny -mamma till en av varje i mars

Publicerad 2012-02-10 21:23:20

Jag är precis som du när det kommer till frukost. Jag kan äta huuur mycket som helst. Frukost är det absolut bästa målet enligt mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela