Publicerad 2012-04-24 11:11:45 i Frågor & Svar,

Videoinlägg, svar på era frågor!





Här kommer lite svar på de flesta frågor som ställdes!♥
Jag hoppas att dom duger som svar. Känner ni att ni vill veta något mer detaljerat så lämna en kommentar här inne!
Frågor kring sex etc kan jag gärna svara lite mer privat på.

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-04-24 11:57:28

Den sista biten känner jag igen mig allt för väl i.Man var en riktigt pest för omgivningen,tur man växte till sig ..

Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & fru

Publicerad 2012-04-24 12:40:48

Jätte bra videosvar. :) som jag skrev förut på facebook. jordnära och underbar. Är det okej om jag länkar dig ifrån min blogg?



Puss och kram <3

Postat av: Li

Publicerad 2012-04-24 13:13:02

Ååh jag missade helt din frågestund..

Jag hoppas att du kan svara på min lilla fråga ändå sen iaf!

Min fråga är:



Tycker du att man som par glider från varandra mer när ett barn kommer till världen?? Sätts mycket till prov. Isf om förklara gärna! :D Om du tänker från din erfarenhet och kanske dina vänner som också har barn.

Är jätte sugen på barn men rädd att karln min inte är redo än och mer sugen på att jobba (han pluggar) och om man då sätta på prov liksom.. Kommer dröja några år. Men iaf :D



Hoppas du svarar!!

Kram och tack för en bra bloggis.

Postat av: PATRICIA - mamma till Wilja & Novalie

Publicerad 2012-04-24 16:09:42

Hej Li :)



Det beror helt på.. i mitt och Simons fall så var de verkligen så! Även om han trodde att han var redo, så var han inte det. Man ska inte behöva fråga om han kan byta blöja, man ska inte behöva fråga om han kan hålla i henne en stund så man får chans att ta sig en dusch! sånna saker ska vara självklara. Att få ett barn är en stor omställning! och för en mamma är de 'naturligt' det sitter i oss. Men hos en Pappa så växer ansvaret fram i många fall. Det är NU Simon tar fullt ansvar! När man kan 'leka' med Wilja, och hon förstår. Innan så va de inte lika 'roligt..'



Men se som nu, på Linus! Han tar mer ansvar än vad jag vågat drömma om. Han va nog REDO för att han visste vad som väntade, vi hade ju redan 'ett' om man kan säga så. En kille är nog alltid mer omogen för barn än vad en tjej är.



Eller har jag fel?

Kram, och lycka till oavsett vad <3

Postat av: Jeanette-Längtar till USA resan

Publicerad 2012-04-24 16:19:03

Gud vilka bra svar du har gett!! :)

Du verkar vara en toppen tjej! :)

Postat av: Betty

Publicerad 2012-04-24 18:08:42

Åå du verkar så himla fin tjej Patricia, efter detta inlägg har du vuxit ännu mer i mina ögon!

Kram

Postat av: Jonna

Publicerad 2012-04-24 18:47:29

Vilken underbar mamma du är! Tycker verkligen du förtjänar en stor kram! Och hur vacker är du inte? Wilja är med hur söt som hellst! Novalie är med urgullig!

Postat av: Karin

Publicerad 2012-04-24 20:09:15

Först och främst måste jag bara säga att du verkar vara en helt fantastisk person och mamma! Har följt din blogg sen graviditeten med Nova och fick själv en liten tjej den 12:e februari! :) Så kul att följa någon som har barn i ungefär samma ålder. :)



Nu till min kanske lite konstiga fråga: Vad är det för låt du har på I bakgrunden på det översta videoinlägget? Känner igen den, men kan inte komma på vilken det är!



Stor kram till dig och lycka till med din fina lilla familj!

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-04-24 22:35:07

Fantastiskt kul med videobloggar! Mer av dem! Du verkar vara en underbar mamma till både Vilja och Novalie och du verkar vara en otroligt fin människa. Fortsätt som du gör Patricia, det kommer du komma långt på! Många kramar Sabina i Uppsala.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela