Publicerad 2012-04-08 23:37:16 i De bästa av Bålsta! <3,

Tankar kring mitt bloggande.



Ofta på sista tiden har jag suttit här och funderat.
Jag får så otroligt mycket av min blogg, så jag finner inga ord. Tankarna kommer ofta, hur kommer det bli utan den? Genom bloggen så får jag ut mina känslor, genom bloggen så får jag prata med andra! Lärt känna otroliga människor! Utan att jag börjar skriva, hade jag aldrig mött er. Och gudarna ska veta att jag är så tacksam!
Jag har tid att sitta här, det har jag. Men jag väljer inte att sitta här den lediga tid som jag har! Förstår inte hur man kan sitta och mata in inlägg efter inlägg när man har två små barn hemma. Min tanke blir direkt: Hur prioriterar hon sina barn? Att sitta vid en dator medans ungarna får skrika efter mamma hela tiden? Jag sitter här när jag kan! När jag känner att det finns tid över. Men jag väljer att INTE sitta vid datorn när Wilja är hemma och vill leka! Det finns så mycket annat att göra.

Jag undrar många många gånger vad som hände!
Vad fick min blogg att bli så stor som den faktiskt är idag?
Att jag har över 1500 unika läsare varje dag! Ibland går den upp, inte alla stannar. Och ibland dalar den, så som den har gjort nu. Vilket jag förstår! Jag har inte varit aktiv, jag har varit dålig på att publicera.
Men jag är förbannat STOLT över att den blev så stor som den blev, utan att jag gjort något alls.
Jag har verkligen aldrig fiskat läsare! Jag lägger inte ut en massa tävlingar, jag skriver inte i andras bloggar på de sättet. Jag har varit usel de första året på att svara på kommentarer, även om jag läser alla så hinner jag inte alltid gå in och svara! På sista tiden har jag verkligen blivit bättre, har försökt att svara så gott jag kan och visa min uppskattning till de ni ger mig! Jag har aldrig blivit länkad i någon annans blogg, eller hos de 'stora bloggarna' som ska ge mig en sjuss på vägen! Jag har gjort det här alldeles SJÄLV! Alldeles förbannat själv. Men allt efter Nova har varit sjuk, så känns bloggen inte de jag prioriterar alls! Jag har lagt den åt sidan, även om det bara kliar i fingrarna efter att få skriva av mig.. Jag måste skriva av mig, jag funkar inte annars som människa. Allvarligt! Jag behöver er mer än vad ni gillar att läsa om mina dagar.

Jag kommer nog iallafall alltid undra över VAD de är som gör min blogg till speciell? Varför den fångade så mycket uppmärksamhet, och varför folk har stannat kvar här?

Jag kommer inte sluta blogga, ta inte de här som ett avsked!^^, utan jag måste bara hitta tillbaka igen.
Känna att jag vill igen, inte för att jag måste. Utan jag vill skriva precis de som faller mig in.
Jag har fått så förbannat mycket elaka kommentarer på sista tiden! Varför, det vet jag inte.
Man kan helt enkelt inte gilla alla! - det är jag fullständigt medveten om. Det kanske har fått mig att backa?
Att de inte alltid är värt det. För mig, då är de det!

Men absolut inte för mina barn. Dom värderar jag högst på denna jord! Och alla som känner mig, VET att jag gör allt i min makt för tjejerna. Alla mammor älskar nog sina barn på olika sätt, men jag tror. Och jag vet! Att de finns dom som älskar lite mer, och dom som inte kan älska lika mycket. Jag är en av dom som älskar snäppet för mycket!♥

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-04-09 00:23:47

Jag gillar din blogg för att den är alldeles lagom. Du skriver om det som faller dig in. Om din familj, fin vardag, kläder - allt! Den är vardaglig men personlig!



keep up the good work!

Postat av: kelli - gravid med bf i april

Publicerad 2012-04-09 06:08:19

fin design på bloggen, fina bilder, söt mamma med underbara barn! klart man måste titta in här var eviga dag då :D haha. jag var fast från första sekund!

Postat av: freja

Publicerad 2012-04-09 08:22:52

Din blogg är så bra för att du är så öppen med det mesta, du känns ärlig!! Och du uppdaterar såå bra med maaassa fina bbilder! och dina vakra barn gör din blogg så roli att läsa, lilla wilja bustroll:) Det är klart att man påverkas av elaka kommentarer, man är bara människa! Men jag hoppas att du vet hur mååånga det är som älskar din blogg och du verkar så härlig. Försök att inte ta åt dig av alla knäppa människor, de är osäkra. avundjuka, okunnigga. omogna! Fortsätt blogga! :)

Postat av: Kikan

Publicerad 2012-04-09 10:17:42

Ramlade in här av en slump och måste säga att du har en jättefin blogg. Stor kram från Kikan

Postat av: Fia - väntan på majbebis

Publicerad 2012-04-09 10:31:42

En anledning till varför jag läser och stannade är för att din blogg, en av få mammabloggar, känns så naturlig. Du överdriver inte hur bra o lätt allt är. Du lever i nuet och är mamma och tar dagen som den kommer.

Många mammabloggar upplever jag lever något låtsasliv med otroligt mycket pengar, dyra vardagsvanor och annat som ingen mammaledig egentligen har råd med.



Jag är nog en av de som är sämst på att kommentera, men jag läser! :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-04-09 10:36:48

Sv: Ja helt fruktansvärt var det! Och det är så frustrerande att dom inte vet vad det var för något. Dom testade för RS iaf och det var negativt. Väldigt skönt!

Hur är det med Novalie nu? Är hon helt frisk eller hur lång tid tar det?

Bra skrivet!

Gillar din blogg jättemycket men du ska självklart göra det som är bäst för dig och din familj. Jag stannar iaf kvar så länge det går ;).

Postat av: madde

Publicerad 2012-04-09 11:14:11

För att du verkar vara en fantastiskt själ Patricia!

Postat av: Tilda!

Publicerad 2012-04-09 11:55:41

Å gud jag trodde du skulle sluta blogga när jag läste rubriken! Vilken tur att du inte ska sluta. I bland har man helt enkelt inte tid att blogga, så är det ju. Du har ju så fina små flickor så jag förstår att du vill ta tid med dom, det är ju helt rätt! :) Jag började läsa din blogg första gången i januari, å jag bara tänkte: vad mysig blogg den här verkar vara mysig och spänande och läsa när du väntade Novalie! & Sen dess har jag bara hängt med, så kul att följa er. Du skriver jätte bra och ur söta barn verkligen! :) Så stå på dig, du ska inte lyssna på dom duma som skriver så fula ord, dom har inget bättre för sig, dom är väl avensjuk bara för du är så mycket bättre än dom jävlarna!



Skönt att novalie har blivit bättre :)

Kram på dig Fina patricia! =) /Kram tilda.. =)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-04-09 12:47:30

Du får inte sluta blogga :) Älskar din blogg och vad som gjort att jag fastnat vet jag inte, men fast sitter jag :) Kram!

Postat av: Elin

Publicerad 2012-04-09 17:24:02

Åhh nej! Du får verkligen inte sluta blogga! :)



Jag tror din blogg är så pass stor för att du är dig själv, vi får läsa allt om ditt liv. alla underbara stunder och alla stunder som är mindre bra. DU tar extremt fina bilder och MASSVIS vilket som är så kul att följa! Och att din uppdatering innan du fick nova var väldigt ofta! ( förstår nu med 2 barn, ett har varit sjukt att det inte är lika stor prioritet) Men jag älskar och har älskat din blogg sen första gången Rebecca tipsade om den! Och då var Wilja 2-3 månader max tror jag :)



Och alla elaka kommentarer kommer från avundsjuka eller rentav genomhemska människor! Annars hade man aldrig varit så feg att skriva nånting elakt!

Ta inte åt dig, din familj och dina barn är underbara och vet att du gör lite mer än ALLT för dom! Och jag tror du är en mamma som älskar MER! Men hellre det än för lite!! Tror det kommer synas sen när barnen växer upp och blir vuxna, man uppskattar mer att umgås med föräldrarna! :)

<3

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-04-09 19:24:09

DIN blogg är min absoluta favorit, just för att du verkar vara så fruktansvärt äkta! I mina ögon toppar du de allra största bloggarna - med hästlängder skall du veta. Kämpa på fina du, din blogg är helt fantastisk. Du tar priset, en klar favorit!

KRAM <3

Postat av: miia mamma till My

Publicerad 2012-04-09 21:21:31

Jag kommer finnas kvar hur många inlägg du än kommer skriva. :) Blogga när du känner och har lust för det, blogga för dig själv INTE för andra. Kom ihåg det. Kramiz :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-04-09 23:54:49

Jag stannar kvar för att du är mänsklig och känns väldigt äkta! Håll huvudet högt, din familj är jätte fin och man kan se kärleken genom bilderna! Kram!

Postat av: Angelica - Mot min smala lycka genom Xtravaganza

Publicerad 2012-04-10 11:50:09

Jag gillar di blogg för att du skriver exakt vad du tycker. Du har en riktigt snygg design och dina bilder är otroligt fina så mycket av det gör att man inte kan sluta följa dig. Men även såklart i allt du skriver, det är så intressant!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-11 10:28:43

Din blogg är så bra för att du har en sån jäkla fin familj! :) kul att läsa om och kolla på dina fina bilder!

skit i alla negativa haters därute, du kör din grej och är ärlig i dina inlägg, så skönt att läsa! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-29 18:55:37

Din blogg är faktiskt den enda jag läser! :) fastnade för den när du precis blivit gravid med Wilja och kan inte sluta följa den, även fast jag inte läser så ofta då jag fick barn för 7 veckor sedan på onsdag. Men jag fastnade för den för att det såg inbjudande ut, och när jag läste innehållet så blev jag fast! Du har en helt underbar blogg och du är en helt fantastisk människa och en helt underbar mamma! Älskar dina bilder du tar också! Det gör det ROLIGT att läsa med alla bilder :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela