Publicerad 2012-04-17 13:48:21 i Viktresan nedåt efter Nova,

Matdagbok dag 1


Frukost:
Två hårdmackor med en skiva ost på.
Kopp té med EN sockerbit! (detta ska tas bort, dum ovana).
Stort glas vatten.

Mellis:
Äpple
Smörgås med lite smör på.


Lunch:
En måltidsersättning då jag inte hann laga mat mellan att Emelie var här, och Wilja skulle hämtas på dagis.

Mellis:
Lite nötter & Kaffe

Middag:
Gjorde iordning färsbiffar med lök, vitlök, basilika och lite gott i. Stekte i lite olja!
Sen rostade jag zuccini, morötter, champijoner & hela vitlöksklyftor i ugnen! Salt peppar, vitlöksvinäger.
Men ingen olja eller något smör, utan la allt på bakplåtspapper :)



Så hur har den första dagen utan kakor ellet godis gått? Jodå! över all förväntan. Jag har en överextem huvudvärk, men de kan knappast bero på detta bara efter en dag! haft ont sedan innan middagen. Har lyckats hålla mig borta från skafferiet under hela dagen, INTE småätit vilket har varit de allra jobbigaste för mig!
Nu ät sötsuget uppe i hundra. Men aja-baja!

TACK till alla era peppningar! Och va kul att de är så många som vill hjälpas åt under della lilla resa! att peppa varandra. Har ni mer tips och övningar som man kan göra utan att gå på gymmet så släng in dom här! :D Och TACK för tipset att jag INTE ska göra situps! De hade jag inte en aning om.

KRAM och fan va duktiga vi alla ska vara nu! heja oss :D

Postat av: Marie, mamma till Elsa

Publicerad 2012-04-17 21:24:26

Säg till om du vill ha frukost/mellistips =)

om jag var du skulle jag försöka skippa kolhydrater i bröd/potatis/ris/pasta och satsa på protein o grönsaker.



när du är sötsugen, tugga sockerfria, drick vatten med citron i.



Sen försök äta var fjärde timme, frukost, lunch mellis och middag.

frukost, lunch middag ska vara 1 handlflata protein och 3 knytnävar grönsaker. Mellis hälften :)



Planera middagar för 2-3 veckor framöver och försök storhandla allt på en gång så slipper man gå och småhandla i onödan, bara handla färskvaror.



Lycka till, om du vill så lyckas du! jag kommer börja lägga upp mer recept nu på min blogg när jag börjar med handflatemetoden, och det kommer vara nyttiga recept :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-04-17 21:44:35

Vi kör Lchf o det funkar kanon man mår så mycke bättre i magen utan kolhydrater man verkligen rasar i vikt

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-04-17 22:07:52

Tycker att du äter för lite:) nu låter jag som värsta kärringen här men frukosten är det viktigaste målet och det ska du äta mest av, ex en portion fil i flingor, grovt bröd med

Ost/ägg + juice eller frukt. Jag har läst lite näringslära och i fettsynpunkt så ska man äta fett för att bränna fett:)



Däremot är det skit bra att du inte äter socker varje dag, vet att det är ett helvete;)



Jo och en sak till, bättre att äta grovt bröd än knäckebröd då knäckebrödet är så lätt tillgängligt för kroppen så du blir hungrigare fortare än om du äter mjukt med fibrer;)



Lycka till! Kramar i massor

Postat av: Therese - mamma till Destinee

Publicerad 2012-04-17 22:22:32

Duktig du är! Jag Har också precis börjat mitt "nyttigare" liv. Stått emot socker i tre dagar nu. Känns som jag sprickeeeer snart! Måste ha sött!! Men jag ska klara det, det går över tids nog! :) håller tummarna för oss! :)

Postat av: Elin Thejas Mamma +Lillasyster i Magen

Publicerad 2012-04-17 23:09:59

Duktiga du ::)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-18 08:58:32

Vad är det om att inte göra situps?? Vad har jag missat nu??



Duktig du är som inte småätit. Det är de första dagarna som är värst...

Postat av: sandra & bebis i magen

Publicerad 2012-04-18 10:28:54

Ett tips för att du inte ska bli så sötsugen, som absolut inte skadar kroppen är att dricka bubbelvatten.

Antingen om du har en egen streamer eller om du köper flaskor. För jag tror man lurar kroppen att det är socker när det är bubblor i, sen att tugga tuggummi kan hjälpa lite :)

Postat av: Helena - barnvakt i Vasastan

Publicerad 2012-04-18 10:55:43

det sista lät jätte gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela