Publicerad 2012-04-05 13:07:46 i Novalie 0-3 månader,

BVC besök <3



Jag fick mig en liten chock när linus kom hem från BVC med lillan!
Hon växer så de knakar, de är inte KLOKT♥

Förra torsdagen: Vikt: 4990, längd: 56,5 cm
Idag en VECKA senare: Vikt: 5430, längd: 59

Wilja 7 veckor:
Vikt: 5200, längd: 53 cm.

Med andra ord så är Nova 6 cm längre än sin syster fast hon är en vecka mindre! men hon väger bara 230 gram mer. Så Wilja va LITEN och kompakt♥

Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-05 13:25:09

Härligt att hon tillgodoser sig maten så bra! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-05 13:47:10

Sicken goding. Man vill bara snosa den där underbara bebisdoften <3

Postat av: Carro

Publicerad 2012-04-05 18:03:01

Men ooooh så söt hon är :)

Och vilken fart hon har i växten - häftigt :)

Postat av: Charlotte - ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-04-05 20:11:32

Vad hon växer lilltjejen <3 otroligt så fin hon är!

Fick aldrig tiden att skriva grattis till wilja när hon fyllde år så säger grattis till stortjejen i efterskott och vilka otroligt fina presenter hon fick. Hoppas allt är bra med lilla familjen. Kramar

Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Publicerad 2012-04-05 20:53:15

Åh hittade hit till din blogg idag och gillar den massor! Ska följa dig nu :)

Vilken härlig förlossning du fick med Novalie! Kanske som en revansh mot din första! Tänk så olika de kan vara!



När min dotter var 8 veckor vägde hon strax över 6 kg :) Men så var hon stooor från början, 4,7 kg!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-04-05 21:03:10

Vilken fin bild :-)

Dom växer fort tycker jag, men då vet man att dom mår bra och få i sig det dom ska.

Ha skrivit förut att jag är intresserad av att köpa några armband men inte fått nåt svar :-)

Påminner lite igen att jag fortfarande skulle vilja köpa 3 st armband utav din svärmor ;-)



Kramar

Postat av: Amanda - mamma till Aurora, född 20/1-12 <3

Publicerad 2012-04-05 22:13:27

Vilken stor och fin liten tjej ni har :) mÅste bara säga att jag verkligen älskar din design! Har länge funderat på att göra om min egen, specielltnu när prinsessan kommit. Skulle det vara okej för dig om jag gjorde en liknande design? Inte identisk, men som påminner lite om din. Förstår absolut om du tycker att det inte är okej så frågar först. Kram :)

Postat av: Em

Publicerad 2012-04-06 01:00:26

Vad härligt att Linus var iväg till bvc, känns ovanligt men kul att läsa. Eller så är det bara jag. Så himla fin och inspirerande blogg i alla fall!

Postat av: Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte.

Publicerad 2012-04-06 09:46:41

Wow, vad hon har vuxit! Duktiga tjejen! Extra duktigt med tanke på allt hon varit med om, den lilla skruttisen <3



Sv; Men vad bra! Tack snälla gulliga. Om du hinner skicka dina kontouppgifter innan 12 idag så hinner jag nog betala med en gång. Annars gör jag det så snart jag kommer hem igen i början av nästa vecka :)



Krams!

Postat av: Michelle - mamma till Leon

Publicerad 2012-04-06 12:14:33

De tar sig! När vi var och vägde och mätte Leon förra veckan 5 veckor och 4 dagar gammal var han 57,6 cm och vägde 5650g får se vad han väger nästa vecka, de hade stängt denna veckan :( matvrak både Leon och Novalie <3

Postat av: Lilla familjen

Publicerad 2012-04-06 15:58:54

Så söt! :)

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-06 18:56:26

Hon är en sån skönhet!

Önskar er en Glad Påsk och en fin helg! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela