Publicerad 2011-09-06 19:51:51 i Wilja 17-24 månader,

- Wiljas nya regnoverall!



Ja, här har vi Wiljas overall, den känns... mjah! Lite väl stor kanske? eller? ska den sitta såhär?
Idag snubblade hon omkring här hemma i den, halkade på den.. Så den känns lite väl stor må ja säga. Strl: 86, men ja! Vi har en liten tjej här hemma <3 Så får nog bli strl: 80 istället. Är självklart olika stora i olika storlekar!
Fan så svårt de ska vara.

Får helt enkelt ta med Wilja till affären och testa ut en som sitter topnotch!

Nu blir det att natta Wilja, Linus ska iväg och kolla fotboll.. Och mamma ska sitta och märka baaarnkläder till dagis:)

Postat av: Mimmi

Publicerad 2011-09-06 20:31:18

Liams är också lite stor, men med skorna på så åker den inte av, då kan han ha den lite längre:) älskar er<3

Postat av: Sara, mamma till Jesper 4

Publicerad 2011-09-06 20:34:10

Tycker den sitter bra, men svårt att se på bild hur lång är hon framförallt?!?! Är hon längre än 75 så skulle ja ta 86 bättre med större än för liten då den ska sitta bra hela vintern och hon växer säker 1 eller 3 cm ;-) men om hon är kortare än 75 så själv klart ska du kolla på en mindre :-) tänk på att skorna ska på också och då halkar och snubblar hon inte på den ;-) bara lite tips då jag själv har samma problem varje år hehe det är skit jobbigt man har sån beslut Ångest :-(



Kram kram Sara

Postat av: Sara - mamma till Elias

Publicerad 2011-09-06 20:37:58

Jätte fin overall :) jag skulle dock inte byta storlek om den sitter som på bilden, tänk på att hon har skor som stoppar byxbenen så hon inte snubblar:) tänk även på att hon ska ha dem ändå till mars vilket är ett bra tag kvar och hon hinner säkert växa några centimeter. Hoppas du blir nöjd, kram

Postat av: Josefin - Melwins mamma

Publicerad 2011-09-06 21:17:46

Klart att klagandet till en viss del hör till, jag säger att jag har varit perfekt. Men dom som klagar varje dag, att allt så himla jobbigt. Ja stör mig så, kanske borde tänkt en extra gång innan de skaffa barn om det är så jäkla jobbigt som de påstår.. Blir så arg bara,



Sen förstår jag dem som har haft ätstörningar, att det är jobbigt att kroppen förändras. Jag har själv varit där. Men man måste kunna se framåt i en sådan situation.. Tror jag, eller ja va tvungen de iallafall..



Så himla gullig är du, ja är väl lika stark som dig gumman.. :) SUpermorsor :)

Kraaam..<3

Postat av: Sara

Publicerad 2011-09-06 21:21:04

Nejdå overollen ska hellre vara för stor än för liten :)

Tycker den såg ut att sitta bra,tänk det blir annorlunda när hon har kängor på sig. :)

Plus är det bra ifall hon kan ha på sig nåt varmt under,risken med att köpa en overoll som sitter precis är att det inte ryms nåt under förutom en vanlig tröja och ett par tajts.



Köpte en strl större till min dotter förra året och hon kan även ha den i år :D

Så det är en tanke bakom det hela ;)



Kram Sara

Postat av: Caroline Elisabeth - Mamma till Jennifer

Publicerad 2011-09-06 22:19:42

Så söt hon var i den! Men lite stor kanske haha :D



Sv. Jo du känner säkert igen mig också. Jag kommenterade en del i din blogg när jag läste. :) Jag hittade tillbaka genom att du var med på mest aktiva listan på blogg.se. Kände igen namnet och klickade mig in och såg till min glädje att jag äntligen hittat din blogg igen! :)



Kram på dig!

Postat av: Linnea Nova-Lies mamma

Publicerad 2011-09-06 22:43:17

Min dotter har en likadan overall i 86 köpte den i våras då va den oxå lite stor men det störde inte henne när hon hade gummistövlar till ute och man får plats med lite tjockare tröja och byxa under eftersom den inte är så jätte tjock :) men det är såklart en smaksak :)

Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus ♥

Publicerad 2011-09-07 08:04:54

Eller så behåller du den så kan hon ha den längre :)

Postat av: Patricia, mamma till Saga och Wiggo <3

Publicerad 2011-09-07 09:14:55

Super fin! Vart är den köpt?

Vad smart med regnoverall har jag aldrig ens tänkt på och tror inte ens att jag sett sådana? :P



Kram!

Postat av: valeria<3 Mamma till prinsen Williot!

Publicerad 2011-09-07 14:17:51

Gulligt värre! :)

Postat av: Johanna- Max mamma

Publicerad 2011-09-07 18:14:53

Nej nej nej! Inte regn overall. Inge bra alls.

Byt till tvådelat iat!

Tro mig. Jobbar själv på förskola och brukar ha rätt bra hum om vad som är bra för barnen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela