Publicerad 2011-09-13 12:13:22 i Wilja 17-24 månader,

- Nu är vi hemma från Förskolan.



Andra dagen på inskolningen och vi är nu hemma! <3 Jag är en sån STOLT mamma just nu ska ni veta.
Idag så fick jag gå ifrån en stund medans dom klädde på barnen och gick ut på gården för att leka!
Pussade och kramade Wilja och sa hejdå. Hon vinka och slängde en slängpuss åt mig och fortsatte ta på sig skorna! Så skönt att fröken är så trygg i sig.
Satt uppe på personalrummet och såg ut över gården! Wilja lekte och röjde va 45 minuter, sökte sig till fröken och upp med armarna mot henne när hon ville ha lite närhet!

När jag kom ner efter ca 60 minuter och sa: hej Wilja! så sprang hon mot mig med ett JÄTTE LEENDE på läpparna! inge gnäll, utan superglad och kramade om mig jätte länge. Min lilla koala! <3

Sa hejdå, räckte för dagen! Inte ett gråt på hela dagen, varken idag eller igår.
Imorgon blir det att lämna henne en stund, så jag kan gå hem ett tag! Va konstigt de känns. Men så skönt! hade förväntat mig illskrik och en tjej som bokstavligen skulle sitta PÅ mig! Men inte. Hon ser inte ens åt mig medans dom leker! hm, skitunge! :P

Så har vi skrivit schema! vill inte att hon börjar med 7-17 på en gång. Så, Tis, ons, tors kommer hon va på dagis! Och ökar tiden succesivt :)

Postat av: Katinka mamma till Elias + liten i magen

Publicerad 2011-09-13 13:19:34

Vad kul att det går så bra för henne :)

Postat av: Charlotte - Mamma & Gravid

Publicerad 2011-09-13 17:01:37

Ja just nu vet jag inte om jag skulle orka för jag mår väldigt dåligt i seperationen och allt, och klart de kommer bli tufft, men även om vi inte hade separerat nu hade jag ändå fått ta allt med 2 barn, han hade inte hjälpt till så jag var inställd på de ifrån början. Det som gör ondast är ju att han sagt efteråt att han inte ville ha barn, han ångrar väl inte direkt Nikita men han ville inte ha barn, och när jag blev gravid igen ville han inte ha de, men han vet ju också hur barn blir till och vi har inte haft skydd sen Nikita föddes, då får han skylla sig själv tycker jag.

Kram!

Postat av: Charlotte - Mamma & Gravid

Publicerad 2011-09-13 17:02:44

Hittar inte din mejladress har du lust o skriva den igen? :)

Postat av: Silje Marie

Publicerad 2011-09-13 18:33:04

Trevlig blogg!



RÖSTA KRISTOFFER SOM NY LEVERPOSTEI BARN

Rösta varje dag!



Länk: http://www.seher.no/874959/artikkel/#/bidrag/d/3148288/

Postat av: Tove - Formfront

Publicerad 2011-09-13 20:43:35

Vilken vacker bild!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-09-13 20:51:46

Miley börjat på Nybyggets förskola.

Hon stormtrivs där :) och så är dem 10 barn där :) känns super skönt.

Man blir så glad i hela kroppen när man ser att det funkar så bra !

kram kram

Postat av: Mamma till 2 i Mars

Publicerad 2011-09-13 21:23:58

Ja :) Va väldigt fullt..

Jag tog Guld 2D/3D/4D .

Ska bli spännade att se



Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2011-09-13 23:09:59

Hej, ny läsare här! :) Hittade till din blogg för ett litet tag sen och har verkligen fastnat!

Skönt att läsa att det går bra med inskolningen för lilltjejen :) Ta hand om er, kram Elin

Postat av: Klara

Publicerad 2011-09-14 01:19:49

Hej Patricia! Jag har en liten fråga, i vilket program redigerar du och skriver texter på dina bilder? Kram!

Postat av: Trixie

Publicerad 2011-09-14 08:31:23

:D Ja vi är så glada! Yep, det är en fristående förksola, ligger här där vi bor nära Mariatorget.



Hm, klurig fråga. Jag blir inte provocerad av att läsa andra mammabloggar där föräldrarna skiljer sig från mig, för i ärlighetens namn gör typ alla det och då skulle det inte funka för mig att läsa bloggar alls, haha! Så det direkta svaret är nej. Istället försöker jag bara köra på MIN grej i MIN blogg, och förhoppningsvis kan det inspirera andra! Men jag vill aldrig att någon ska känna att jag "prackar på" eller så. Jag vill bara vara ödmjuk och ha en trevlig ton över internet liksom, finns inget värre än "bloggkrig" och sånt. När jag skrev ett av inläggen om vaccin fick jag anmäla en tjej för förtal/personangrepp, och jag vill verkligen INTE vara en sån person som hon var (hon var verkligen ett avskräckande exempel). Inte för att jag hade en dålig ton INNAN heller men den händelsen fick mig att inse hur otroligt elaka människor kan vara över nätet. Så helt enkelt: jag kör på mitt race och hoppas att fler har lust att joina! Hoppas det besvarade din fråga :D



Kram <3

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-09-14 10:06:33

vad härligt att det går så bra! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela