Publicerad 2011-10-06 10:00:28 i Gravid med lillasyster<3,

- Fundersam.


Jag har lite frågor!
Enligt BF så är lillan beräknad att komma den 1:a Mars, med andra ord blev jag GRAVID den 10:e Juni.
Men när jag tänker tillbaka, så PLUSSADE jag den 18:e, alltså 8 dagar efter?
Ska de redan då synas så starkt på stickan??

Postat av: Lea

Publicerad 2011-10-06 10:18:09

Ja, det ska gå:)

Postat av: Malin - Mamma till Alice och Lowe

Publicerad 2011-10-06 10:25:33

Hej! :) Tack!

Hmm jag har läst den när du var gravid med Wilja. Sen kom jag in på den nu igen och la till på bloglovin :D



Det där med pluss, jag har ALLTID testat jätte tidigt, så det kan synas så tidigt :)



Kramar

Postat av: Johanna 23-mamma till 3

Publicerad 2011-10-06 10:27:56

alla graviditeter är olika långa. Ingen kan bestämma hur lång den är. Man har dragit marginal där 280 dagar men vissa har kanske 260 dagar och vissa 290. Förstår du? sen så kan man inte mäta hur långt på ägglossningen allt har hänt.. tex om du blev gravid i slutet eller i början av den, hur länge det befruktade ägget cirkulerade i livmodern osv:) förstår du? Jag har plussat skit tidigt med noah tydligen och ändå gick jag över 2 veckor typ? skitkonstigt!

Postat av: Veronica, Mamma till Leo ♥

Publicerad 2011-10-06 10:40:19

Ja det kan synas redan efter fyra dagar!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-06 10:52:53

BF-datumet är inte exakt. Det kan diffa på +/- 2 veckor så bara för du fått ett BF-datum betyder inte det att du kan räkna ut exakt när befruktningen skedde. Den sker kring ägglossning vilken oftast infaller ca 2 veckor efter mens!

Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Publicerad 2011-10-06 11:00:34

Det kan synas redan dag ett :) För mig syndes det inte förens 2 veckor efter fast jag bara VISSTE innan. Så det var lite jobbigt att tro att man var skengravid :P



FÖRESTEN!



Grattis, du blev en av finalisterna i veckansfoto. Kanske just ditt foto blir en vinnare. Du får självklart be dina läsare om hjälp att rösta. Men glöm inte att tala om att dom ska läsa reglerna för själva röstningen. Om inte annat, lycka till med ditt underbara foto :) Kram Denise

Postat av: Trixie; en medveten mammas vardag

Publicerad 2011-10-06 12:25:31

Så var det för mig också, syntes dryga veckan efteråt. Två streck direkt!

Postat av: Mickis

Publicerad 2011-10-06 12:50:48

Ja det tror jag :) min dotter blev tydligen till 12-13 mars och jag plussade 24:e mars så att jag tror de :)!

Postat av: Victoria

Publicerad 2011-10-06 12:59:28

Vi har beräknad förlossning exakt samma dag! :) Gillar din blogg!

Postat av: Helena

Publicerad 2011-10-06 13:40:58

tror man kan se direkt efter ägglossningen ifall man blivit gravid. vet en del som känt när de blivit gravida. så nog går det alltid.

Postat av: Fia

Publicerad 2011-10-08 21:15:40

Man räknar ju från senaste mensens första dag, så v 1 och 2 i graviditeten är man ju faktiskt inte ens gravid :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela