Publicerad 2011-10-11 20:54:14 i Frågor & Svar,

- Frågor & svar.


Anonym: Så jävla fult när du gör ankmun...

Svar: De är en dum vana som sitter i, ska försöka arbeta bort de ;D

Linda:
Hej! :) Jag har en fråga till dig. Jag gjorde två gravtest igår, först en stav som visade två starka streck direkt, sedan ett digitalt där det stod 'Gravid 2-3' Jag testade inte för att mensen var sen, utan för att jag kände det på mig. Är det för tidigt att ringa mvc? Ska jag vänta en vecka och testa igen och sedan ringa? Förresten så
älskar jag din blogg! Kram


Svar:
Hej! först och främst så ett STORT grattis till graviditeten♥
Så va de nu med liten i magen, jag bara visste!
Jag tycker inte alls det är förtidigt att ringa till MVC och prata, boka tid för
inskrivning etc. Med Wilja så gjorde jag det såfort jag hade plussat!
Men i vanliga fall så sker inskrivningen mellan vecka: 10-12, beroende på kommun till kommun.
Tycker man ska ringa in och fråga! Dom hjälper dig alltid med svar och frågor.


Lycka till, och ett stort Grattis!


Nathalie 17 år och gravid: Hur känns det att ha foglossning och när vet man om man har det?
Och hur vet man om det är bebis man känner i magen? Förstår om detta kan vara svårt att svara på men jag kan inte skilja på vad det är jag känner i magen och varför jag har så ont neråt ljumskarna
hela tiden. KRAM


Svar:
Hej! Oj, det är nog väldigt inviduellt.
Så du får nog olika svar från person till person du frågar! Men jag kan förklara min känsla. Jag har fått väldigt ont vid hastiga rörelser, att gå i trappor! Att gå längre sträckor..
Min smärta sätter sig MELLAN benen och i ryggen, ner mot svanskotan. Och jag känner: Bajsa på mig känsla när jag överansträngt mig!
Att sitta brett med benen eller korsa benen är ingen lek längre, och när jag har setat länge så får jag ont när jag ställer mig och ska resa på mig!
Men det är från dag till dag, vissa dagar sämre andra bättre :)
Tycker du ska prata med din barnmorska om dina besvär och fråga om mer råd & hjälp.

Ja, hur vet man! Det är nog svårt att förklara förns du verkligen VET.
Med Wilja hade jag jätte svårt att veta, och dom första TYDLIGA rörelserna kom efter RUL i vecka 18!
Nu med lillan i magen så har jag känt från vecka 15 ca, små små buffar. Dom är fortfarande mjuka nu, men hon rör sig hela hela tiden! Såfort jag är stilla.

Så svårt att hjälpa såhär, men hoppas du fått något svar på de du undrat över!
Lycka till, och massa Kramar.


Amanda: Din kompis mimmi har ju varit öppen med att hon gjort abort innan hon fick sin son. Jag undrar om du någonsin har gjort abort?

Svar: Hej! Ja, jag har gjort en abort. Men det är ingenting jag vill gå in på.. Det va längesen, men något jag inte vill gå igenom igen. Har man inte skyddat sig, så tycker jag man är egoistisk som gör abort.. Alla förstår 1+1, man kan bli gravid utan skydd.
Så jag gjorde en abort, 1. Jag va alldeles för ung! 2. Jag hade aldrig klarat av att vara mamma så pass ung. 3. Jag lärde mig utav mitt misstag!
Och nej, jag kommer aldrig glömma att jag har gjort det. Och tänker på det ofta!


Betty: Missförstå mig rätt nu men har fått en bild av dig när andra har skrivit om hur de upplevt dig i verkligheten
och att många tycker att du är dryg och så och att många kanske kopplar ihop det med hur du ser ut. Jag trodde att du lät dryg på rösten eftersom jag aldrig hört dig prata (har dock sett dig några gånger i G-town). Men efter denna video har min uppfattning ändrats. Du verkar vara en jättefin och söt person Patricia både på in och utsidan, det tycker jag verkligen! All min beundran och heder till dig och din blogg! Kram

Svar:
Men Betty... Vilka fina ord!♥ Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt.
Är så glad att du verkligen tycker så!
Jag vet inte om jag har ett 'kaxigt' utseende direkt, men folk kan nog koppla mig som dryg.. Så jag förstår vad du menar!
Vill bara säga ett stort stort tack.

Massa Kramar!


B:
Kan inte du ha ett tema eller hur man ska kalla det där Linus kan få svara på frågor som vi(jag) läsare undrar? tex hur han känner inför att bli pappa och övriga frågor frågor?
Tack för en bra blogg!
Kram


Svar:
Va roligt att ni vill veta lite om hans tankar och funderingar! Fråga gärna på, så får han välja att svara på det han vill. Han har valt att inte vara så 'delaktig' i bloggen, och all respekt mot honom! Men fråga på, så får han som sagt ha ett eget val! Vore spännande med lite frågor till Linus.

Postat av: Elin

Publicerad 2011-10-12 09:19:45

Hade samma problem med min dotter när hon va 1,5 år.

Började med att hon fick borsta mina tänder innan eller samtidigt som jag fick borsta hennes. Det blev en mycket bra deal och nu mera är det inga problem alls! Prova och se om det fungerar även för dig! Lycka till

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela