Publicerad 2011-11-23 18:43:53 i En annan del av Stockholm!,

En hemsk dag, vad har jag gjort?




Vilken dag! blev inte alls så som jag trodde :(
Va så glad när jag skulle åka in och hämta Wilja! hon låg och sov (skönt tänkte jag) sov hela vägen till Bålsta, väntade på bussen hem! hon sov, när vi kom hem. Hon sov! så jag började förbereda middagen! Efter ca 30 minuter så kände jag: Nä, nu måste hon vakna! annars kommer vi få ett hell inatt.

Men det borde jag inte ha gjort!
Wilja vaknar, och de första hon gör när jag tittar ner i vagnen för att plocka upp henne är att riva tag i mina kinder och bokstavligen SLITA! hon skrek och skrek, undrade va i helskotta som hade hänt!
Försökte få av henne overallen och hon bara kräla och gallskrek på golvet! i 20 minuter försökte jag hålla om henne, pussa henne och säga att de inte var någon fara!
De slutade me att hon va så arg så hon dunka ner läppen i golvet och blod kom överallt... på hela mig, på hela Wilja, och hela golvet!

De slutade med att vi båda satt och grät på badrumsgolvet.. Va i tusan hände?
Efter mat i magen så är hon på bättre humör, nu leker hon för fullt och har gjort de ett tag! Men jag känner mig skitledsen verkligen.

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-11-23 18:47:58

Sov hon när du hämtade henne hos sin pappa?

i så fall kanske hon blev "chockad" att helt plötsligt vakna hemma hos sin mamma när hon somnat hos sin pappa?



Min dotter kan bli sådär ibland om hon somnar med mig och sen är det någon annan där när hon vaknar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-23 19:41:32

Du, du är ingen dålig mamma bara för att hon slog dig och Wilja är ingen dålig unge för det heller. Alla ungar gör så! Om dom aldrig testar, hur ska dom då lära sig vad som är rätt och fel liksom? Alla har dåliga dagar, hon hade det idag helt enkelt :) Otur med läppen, men shit happens. Hon kommer inte ihåg det här imorgon, visst är det underbart?



Jag tycker i varje fall att det verkar fullt normalt och inget att tänka vidare mycket på :)

Postat av: sofia

Publicerad 2011-11-23 20:56:52

Hur gick det sen? Fick hon något märke?, stackars tjej. stackars mamma.



Tack för att du svarade! :) Tröjan var så fin :)

Och din bror, se till att han slutar! de är sååå hemskt när man ska ur det, men ack så skönt när det är över, verkligen värt besväret!



Kram

Postat av: Emmasc

Publicerad 2011-11-23 21:24:18

Nämen :( du ska inte behöva känna dig dum! Alla barn är på sånt humör ibland och alla barn gör illa sig.. Kram !!

Postat av: sophie, 2barns mamma i mars.

Publicerad 2011-11-23 21:41:48

svar: Tusen tack för dina fina ord! Har ni också bf 1mars? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela