Publicerad 2011-11-11 23:06:16 i Bara Patricia,

- Skillnader & likheter mellan mina graviditeter.






Jag har varit så dålig på att 'jämföra' mina graviditeter, fick en kommentar om det! Så ska försöka förklara lite. Roligt att ha för sig själv sen också!
På övre bilden är graviditeten lillasyster och som ni ser har en bomb exploderat i magen de sista dagarna! Inte undra på att jag har haft 'växtvärk', inatt va jag tvungen att gå upp och ta en alvedon då de gjorde SÅ ont i nedre regionen... de molade på och de tröck nedåt! sjukt obehagligt, och som ni ser så ligger är magen MYCKET lägre denna gång! så inte underligt att jag känner att hon snart ramlar ut.

På nedre bilden så är jag gravid med Wilja! Och under denna tid så mådde jag toppen. Hade knappt känt av en enda sammandragning, kände mig inte otymlig utan mådde så bra! Va inte trött av mig.

Den här graviditeten så är jag otroligt trött (inte konstigt då jag har ett barn på 1.5 år) att aktivera hela dagarna, och hinner inte 'vila' upp mig på samma sätt! Sammandragningarna kommer varje dag, och känns av såfort jag går till Vivo! notera 100 meter från lägenheten. Så har det kämpigare denna gång på de sättet! otroligt trött och jag känner min hindrad i det 'aktiva' med wilja, och får en jäkla ångest över det.

Annars så mår jag jätte fint! Så som jag gjorde med Wilja också! Denna graviditet går fortare, men den är tyngre på samma veva också.

MEN!
Min sexlust med Wilja va ju helt obefintlig, den försvann i o med att jag plussade, helt borta! POFF sa de bara, och de va nått som jag tyckte var skitjobbigt, och den kom aldrig tillbaka
MEN.....
Denna gång! jesus, den är så ökad så de är helt otroligt. Som natt & dag! får jag inte de jag vill ha några gånger i veckan så brister det, vill jämt! :S har ni haft så, att de varit så olika? :)

Sen att man börjar bli klumpig & jävligt OSEXIG gör att man lätt blir hormonell!^^,
Känner att jag har mycket mer toppar och dalar denna gång. Blir så ledsen över att skon är obekväm, och blir jätte glad över minsta lilla. Gravida hormonkossa!
Har dock fortfarande svårt att bli ARG, utan blir ledsen eller uberglad.

Har ni några frågor?! :D

Postat av: Ilda - Mamma till Amilia

Publicerad 2011-11-11 23:17:00

Åh så mysigt med magen ^^

Vill själv ha en till :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-11-12 15:36:51

Underbar blogg! En fråga bara, din tatuering på sidan av magen, hur har den hållt sig genom graviditerna?

Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Publicerad 2011-11-12 15:57:29

Känner också att de är påfrestande för kroppen att busa runt med min 16 månaders flicka hela dagarna och åka runt på ÖF osv med två månader kvar till förlossningen, har ju inte skolat in Lea och ska inte göra det på ett bra tag heller. Men går inte Wilja på dagis längre? Har för mig att du har skrivit att du lämnat henne på morgnarna förr.

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-11-14 21:37:10

Hej! Jag är oxå i vecka 26 och min mage e lika stor och härlig som din =)Hur har det gått med dina urinprover förresten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela