Publicerad 2011-11-04 13:24:50 i Bara Patricia,

- Att inte njuta av sin ensamhet.




Du kommer bli världens bästa Storasyster! Är så stolt över dig hjärtat mitt, och vet du? Jag saknar dig redan!

Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt att 'njuta' av ensamtiden utan Wilja! Har jag saker att göra, ja då går det bra. Men det är som en molande huvudvärk, släpper ändå inte tankarna. Man ska passa på att göra de & det. Men jag njuter ändå inte! Utan tycker det känns jobbigt! Det går bra ett par timmar, men sen är de bra! Då vill jag ha hem henne, krama om henne och speciellt att få natta henne och lägga henne i sin säng o se när hon somnar.

Kanske är hönsig, de har jag hört allt för många gånger! Men ser inte riktigt anledningen till att inte vilja vara med henne? självklart behöver man ensamtid med sin partner, men för mig räcker det en stund! Middag, mys och sen tillbaka hem efter ett par timmar. Då fortsätter livet, inte utan henne.

Hur ser ni på ensamtiden, tycker ni att jag är löjlig som känner såhär? Att det inte är en GLÄDJE att lämna bort henne! Men jag vet att hon är hos sin Pappa, de gör saken bättre. För deras relation till varandra, och jag är glad när han vill träffa henne. Och skulle och kommer aldrig neka en träff!

Postat av: FOTO

Publicerad 2011-11-04 14:19:50

otroligt vacker bild

Postat av: Katinka, mamma till Elias + bebis i magen

Publicerad 2011-11-04 14:34:05

Jag tänker som dig, några timmar när man vet vad man ska göra är okej men absolut inte mera. Jag kan inte slappna av om jag inte får natta min lille kille och vet att han har det bra!

jag har haft han borta även natten en gång om det var den jobbigaste natten på länge hehe så är otroligt nervös inför hur det blir nu när hans syskon kommer och jag ska vara på BB utan honom.



Jag tror det är vanligt att man inte kan njuta ordentligt men dock så tror jag att få har svårt att erkänna det för varandra för att inte verka vara hönsmammor



Kram !!

Postat av: Amanda & Oscar

Publicerad 2011-11-05 16:03:24

Jag är nöjd med nån timme för mig själv ibland, sen är det nog ;) Den bästa "egentiden" är som nu, jag och barnen är hemma hos mina föräldrar = jag kan sitta med en kopp kaffe vid datorn och samtidigt höra barnen leka med mormor och morfar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela