Publicerad 2011-05-26 01:10:10 i Frågor & Svar,

Era frågor och mina Svar! <3




Anonym
Vad har du och simon för relation idag? Och vad tycker han om Linus?


Svar:

Min och Wiljas Pappas relation pendlar från dag till dag. Ena dagen vill han sammarbeta, andra dagen inte!
Men på senaste tiden så har nog både han och jag förstått att de är inte för jag vill göra honom illa. Utan det är för Wiljas skull,
och inte för min egna vinning. Det är för deras relation som jag har varit på honom och tjatat!
Vi två vet hur vi ska göra den andra ledsen, och hemskt nog är det så vi har behandlat varandra. Med noll respekt!
Men jag hoppas att den ska bättras och bättras, och att vi kan bli goda vänner.


Simon och Linus har ingen relation till varandra. Dom har hälsat, inte mer än så! Jag tror att Simon har tyckt det hela har
varit jobbigare än Linus. Men jag tror även att Simon förstår att Linus inte bara är vem som helst för mig nu, utan
att han verkligen är en stadig punkt i Wiljas liv!
Jag tror även att han vet, att de är en otroligt bra kille! även om de tar emot att erkänna.

Jessica
Då vill jag fråga om du stod den där falska vännen nära, och vad den gjort egentligen, lite mer fakta :D


Svar:
Vi stod varandra 'nära' när man va yngre, men tydligen va det enbart ett falskt spel från
hennes sida. Den här tjejen skickade sms till mig och berättade att Linus va min innan henne etc. Angav sig att vara en tjej här i Bålsta, sökte upp information och fortsatte att jävlas. Mail till Linus etc, om hur hemskt jag är.


Jenny
Kom på en till...
Hur gick det till när ni förlovade er? :)
vems initiativ?


svar:
Hihi, vilken frååga! nu blir jag alldeles röd i ansiktet här! :D
Det kom från KLAR BLÅ HIMMEL! Hade inte en ANING om att han hade det i tankarna över huvudtaget!
Vi låg i sängen en kväll, och han börja le sådär fånigt! Jag fråga va de va, men han ville inte säga...
Efter att mina valpögon hade varit framme i ett X-antal minuter... Så kom frågan: Patricia, vill du förlova dig med mig?? Och jag satt där! och de enda jag fick fram var: Skämtar du med mig?? hade ju inte en aning!
Jag som tvivlade på om han va lika kär som jag... Tjiii fick jag! <3 Sen så dagen efter gick vi och beställde ringar från SCHALING och gjorde våra ingraveringar! <3 Förlovade oss hemma hos hans föräldrar den 13/5 och hade en sjukt mysig kväll! <3 Efter Wilja, så va de en av mina bästa dagar!

Jenny
Har en fråga om lösenord... har trots flera kommentarer inte fått lösenord till den privata. Vilka ger du ut till ? Är en trogen läsare och vill fortsätta följa dig så undrar hur du sollar ut vilka som får och inte?
Sen måste jag säga att du ser så lycklig ut! Är så mycket roligare att läsa din blogg nu när du mår bra, bloggen blomstrar! :)

Svar:
Förlåt att jag har varit dålig på att maila tillbaka!
Men gör ett till försök så lovar jag att svara, de kom så MÅNGA så jag hade ingen koll på vilka som va öppnade eller inte till sist. Tack så mycket för dina fina ord! <3<3

Elin
Vill du ha fler barn? Isf, hur många och när skulle du vilja ha nästa? :)


Svar:
Oj... Jag skulle kunna tänka mig 2-3 till? Har alltid velat haft en stor familj <3
De är så svårt att säga! Men om jag fick önska, så kanske inom 3 år? Men det vet man aldrig.
Vet bara att jag vill att nästa bebis SKA vara planerad och efterlängtad, de ska inte vara ett: OOPS!
Samtidigt vet jag INTE hur vi skulle ställa oss ifall jag blev gravid inom ett år.
Kanske skulle vi behålla, kanske skulle vi inte. Jag har inte en aning om vart vi står i livet just då!
Är det rätt om 5 år, så är de rätt. Är de rätt om 5 månader, ja.. Då är de rätt då!
Det viktigaste är, att vi BÅDA ska längta och vilja.


Karro
Den där klänningen du beställde från hm, den som va puder färgad och hade spettsvolanger.
Satt den bra? Är sugen på att beställa den fast i den blåa färgen :)
Vill du ha fler barn? Har du nån önskan på en flicka eller pojke?


Svar:
1. Klänningen är helt UNDERBAR!! älskar den på alla sätt och vis.
MEN.. Nu när jag ökat i vikt, så sitter den dessvärre inte lika bra! Känns som ja sätter på mig ett tält, och ja känner mig mkt större än vad jag egentligen är. Men de är en smaksak, men för mig så ska man vara riktigt smal i den! :)

2. ÅÅÅÅH... Haha, ja... Jag vill ha mer barn så småningom! Hm, förut så ville jag absolut ha en till flicka.
ville ha två små prinsessor och kunde inte ens tänka mig en pojke! Men nu? skulle vara mysigt att få båda! <3


Jennie
hur ser du på att skaffa barn med linus, jag menar snart?innom ett år kanke? =)


Svar:
Att skaffa barn med Linus vore det enda rätta jag kunnat göra!
Jag vet att han kommer bli en fantastisk Pappa åt sina barn, en rättvis Pappa, en Pappa som är hård, men på ett
kärleksfullt sett! <3 Vet att han kommer skämma bort, vet att han alltid kommer ta sitt ansvar! Men.

Jag kommer aldrig göra om samma misstag!
Jag vill verkligen känna alla hans sidor, även dom dåliga. Jag vill ha det ordnat, bo i en större lägenhet!
Ha varit tillsammans ett tag, uppleva saker med bara honom! Innan vi blir Mamma-Patricia och Pappa-Linus på riktigt :) Men ja... Inom en relativt snar framtid! <3 Vill inte att de ska dröja fem år mellan Wilja och hennes småsyskon! Hoppas du fick ett OK svar??

naiana
är du gravid med Linus?

Svar:
Nej, jag är inte gravid! Och de ligger inte i planerna de närmsta året :)

Anna
Hej har du tips på bra barnvagn?:)


Svar:
OJ! Ja, hur många som helst.
Men jag säger det, Bugaboo! De är den absolut bästa vagnen ever, har man en gång lagt en
hand på en bugga, så vill man ALDRIG ha en annan! Tyvärr är dom fruktansvärt dyra som nya!
Kolla upp på blocket, som är schyssta och hela! :) provkör och kolla igenom den dock!


Alexandra
ÄR du gravid igen? på riktigt... ibland verkar de så på hur du skriver om din hemliga blogg,
har inte lösenordet men det står saker ibland som gör en misstänksam ;)

Svar:
Haha, nej jag är inte graviid :) <3

Anonym
Slänger upp några frågor (hoppas du svarar på alla). :
1. Vad hände med katten Wilja fick av sin gudmor?

2. Tips på någon kräm eller nåt för torra zoner i ansiktet? Är väldigt torr tex mellan ögonbryn, näsa, haka.

3. Läste att du "gjorde läpparna" när du fortfarande va tillsammans med din föra kille (Men då va det inte så stor skillnad tyckte jag) Men nu ser det ut som du gjort det igen fast med större resultat. har du gjort det? Kan du inte berätta lite . Jätte fint iaf! Vill också ha plut!

4. Kan du inte börja lägga upp mer recept och sånt?

Svar:

1. Som du kanske förstår så fanns det inte en möjlighet i världen att behålla Lowa
när allting va som de va, seperation, flytt hit, flytt dit. Etc! Hon har det jätte bra på landet tillsammans med tre andra. Så istället för att sitta instängd i en lägenhet, så springer hon i skogarna! där katter hör hemma egentligen, enligt mig.

2. Oj, jag är verkligen inte insatt i det här :/ men prata med någon hudrådgivare? in på bodyshop! Dom har stor koll, använd mineralsmink istället för vanlig som är mkt starkare.

3. Japp! jag gjorde läpparna i Oktober förra året på Eva & Adam kliniken i stockholm. Och jag skulle SÅ gärna vilja göra om de ifall jag hade råd, men nu har jag massa annat att lägga pengarna på. Så jag har INTE fyllt på dom igen! Och konturen är veck, la aldrig i underläpp eller överläpp, endast kontur.
Nu använder jag mig av en LÄPP-PENNA som gör en liten illution! :D men dom är mkt mkt mindre nu, än va dom var. Nu har jag mina naturliga sorgligt nog, den dagen jag har lite över i kassan ska jag SPRINGA dit! :D

4. Självklart kan jag börja lägga in mer recept! :D har bara en liten mat-torka just nu och har noll motivation
till att laga mat. NYA RECEPT GOTT FOLK! :D


Anonym
Jimmie åkesson? Va besviken jag blir på dig nu :(


Svar:
Skrev aldrig att jag tycker att han har rätt, skrev aldrig att jag stödjer alla hans åsikter.
MEN, jag kan tycka att han rätt i vissa frågor. Dom som inte håller med om de, tror jag inte riktigt är helt ärliga.

Victoria
Jag undrar hur det gick med att sluta med amningen? Ammar du fortfarande? :)
Och varför svarar du inte på mejl? Har mejlat 3 ggr men du svarar inte ens en gång? :(


Svar:
MAILA MIG EN GÅNG TILL! Enda jag kan säga :( som jag skrev ovan, har blandat ihop besvarade med icke besvarade :( <3


Trixie
Vilka härliga bilder! Frågade för ett tag sen vilken spruta det var hon fick när hon blev stel i benen efteråt, men har inte fått nåt svar.
Jag är så nyfiken så det hade varit intressant att veta! :


Svar:
Åh, förlåt! hon blev så stel i sina ben av ett-årssprutan. Det varade i tre dagar, och nu har hon två hårda knölar
i varje lår. Tror alla reagerar olika! Men de va den första av alla hon fått som hon verkligen reagerat på!
Knappt ett pip på de andra, dessa sprutor blev hon riktigt ledsen av! Feber fick hon också, och va helt dåsig och inte sig själv under dessa dagar.

Va roligt med era frågor! Hoppas ni blev nöjda?? :D Har ni några mer, så tveka inte på att fråga! Hur kul som helst för mig att sitta o klura ut svar.

Postat av: Frida

Publicerad 2011-05-26 09:24:29

jaa men hur gick det med amningen? det glömde du svara på:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela