Publicerad 2011-06-01 10:27:15 i Frågor & Svar,

Frågor & Svar


 


Fiddeli:

Hej på dig!
Mina tankar började snurra lite när jag läste ditt inlägg ang att hon inte vill åka/sitta i vagnen..... Vilket jag verkligen förstår måste vara ett rätt stort problem ibland, för ibland MÅSTE man faktiskt åka/sitta i vagn.
Du har säkert redan fått MASSOR av "goda råd", tips och försla, MEN jag skulle bara vilja fråga några saker:)

-1: Vill/kan hon åka/sitta i vagnen när hennes pappa har henne?
- 2: Är vagnen bakåtvänd (det vill säga, har hon ansiktet mot dig)?
- 3: Är det en "inbäddad" vagn eller en "öppen vagn"?

Annars kan det vara bra att testa att vända på vagnen ( eller låna en vagn som är så ) så att hon åker framlänges, dvs att hon har ryggen mot dig i stället så att hon kan se ALLT som händer.

"inbäddade vagnar" kan ibland vara så att de känner sig som att de inte ser ordentligt/allt, eller att de helt enkelt inte tycker om att åka baklänges.En liten nätt öppen vagn kan ibland vara värt att prova/låna typ en paraplyvagn.
Mitt barn stod jämt upp ( med sele på) och höll sig i sufletten med näsan framåt o ryggen emot mig:)
Jättenyfiken på att kanske få några svar på frågorna jag gav om du ha lust.:))


Svar:
Tack för jätte bra tips! :D Men TYVÄRR så spelar det ingenroll vilket håll vagnen är vänd åt, eller om den är inbäddad eller inte.
Just nu åker hon bortvänt mot mig, men hon vill bara GÅ. Hon vill inte sitta still, och får verkligen
panik när hon märker att hon sitter fast.
Just nu har jag testat två vagnar, ska nu köpa en buggaboo bee då de kommer vara SISTA försöket. För ibland måste hon åka
vagn, och så är det bara lixom!
Tack så jätte mycket för din hjälp och din tanke iallafall :) <3


Anonym:

finaste du vad vacker du är!
jag har några frågor bara; bor du och willywonka hos Linus på heltid eller har du kvar din lägenhet också?
puss på dig!


Svar:
Åh, vem är duu? Tack så jätte mycket! <3
Nej, jag och Wilja har inte flyttat in till Linus. Vi har kvar våran lägenhet i Hökarängen! :)
Men eftersom vi är här mer eller mindre hela tiden, så har vi utökat förvaringen med lite garderober och gjort om det lite.
Vi kollar efter större, men sålänge så får detta funka! Och de gör de också :)
Men förhoppningsvist så blir det så, då vi ska söka dagisplats åt Wilja här i Bålsta.


E:
Hej!
Först vill jag bara säga att din blogg är jättebra, läser den varje dag!
Sen undrar jag om du inte kan lägga upp lite mer bilder på dina kläder? Du har alltid så fina kläder, skor och hår och det skulle vara kul att se, och kanske få lite tips!

Sen undrar jag om du och Linus har flyttat ihop...? :D

Ha det jättebra!
Kramar/E


Svar:
Hej tjejen! :D Haha, va roligt att du tycker om den!
Mina kläder, OJ... Ja de skulle ja kunna tänka mig att göra! Men fan, ja är så slapp av mig. Går lixom ALLTID omkring med
stora mysiga tröjor hemma och aldrig 'fin'-kläder, men kan tänka mig att ta en bild varje dag innan jag går ut lixom? om ja ska göra nått! :D

Om du läser svaret över så förstår du nog! vi kan nog kalla oss särbo/sambo som har två lägenheter! :)
Massa Kramar.
Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela