Publicerad 2011-01-12 16:47:30 i Livet i Gnesta,

Bröst & tankar!




(och NEJ de är inte min bröstvårta som syns, som någon tidigare kommenterat. Tyvärr, riktigt så långa är dom inte ;) de e spännet till klänningen som syns.)

Kom nyss hem! gick ut trots allt i detta skitväder, fick dra vagnen baklänges i snömodden! FY.
Mamma kom och våldgästade oss, och fick mig att starta en community till henne. Teknisk som hon själv är!

På Söndag blir de att dra till: babyrevolution! Ska bli skit kul, varken läst deras bloggar eller så. Men ska bli kul så Wilja får krypa omkring och leka med alla andra barnen :) någon som man 'känner' kanske också ska dit?

Sen har jag setat och tänkt.
Hade man haft dom pengarna i världen hade ja gjort så mkt med mig själv för att vara så nöjd man kan bli! Prio ett. Jag SKA börja träna, och de kan inte en enda kniv i världen fixa :P Även om jag är smal, så vill jag vara vältränad, hård och vara i form. För rumpan existerar inte ens!

Sen.....
TUTTARNA! Fan ska ja göra med dom? snart kommer de endast finnas två stora tomma påsar och två utdragna bröstvårtor kvar. Ni som slutat amma HELT, har era bröst återhämtat sig? eller är dom förstörda för all framtid?

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-01-12 16:53:29

jag hade inte speciellt stora innan 75B typ (sämst jag är kommer inte ens ihåg min bh-storlek, haha) och nu har jag väl samma, men innan var ju brösten i mycket snyggare form och mer "fylliga" och nu när jag har ammat båda mina söner, visserligen inte så länge någon utav dom, men dom är pissfula tycker jag..ser ut som kärringpattar så jag ska VERKLIGEN operera mina bröst! :)

Postat av: Patricia,snart tvåbarnsmorsa<3

Publicerad 2011-01-12 17:59:25

Jag gick från en fast b kupa till DD när jag var gravid med Saga, jag ammade henne endast 3-4 månader och mina bröst är som två tomma säckar, ingen form över huvud taget och dom ser verkligen för täskiga ut! Så när jag har råd ska jag verkligen operera, lägga in så jag får en fast snygg B kupa igen.

Postat av: Katinka mamma till Elias

Publicerad 2011-01-12 18:20:20

Mina tuttar är helt förstörda, hade en fast och fin 75 C kupa innan men nu så är det bara två påsar som man typ får stoppa in i bhn. Ska operera mig när nr två har kommit och så:)

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2011-01-12 18:38:53

Dom har verkligen förändrats drastiskt :( Jag hade stor c innan grav, DD när mjölken rann till. Gick tillbaka till stor c när det blev mindre mjölk. Och när ja sluta amma helt så kollade ja upp min storlek o hade då 75d/80c men när jag skulle köpa nya bh:ar nu i mellandagarna så va den storleken förstor!!?? Så på 5 månader så har dom krympt mer, är nere på 80b/75c nu. Och nu bara hänger dom som påsar. Så det är push up som gäller. Vill fixa dom i framtiden efter alla barn (kanske 3) inte förstora men fylla ut dom. Känner mig som en 50 åring när jag ser dom :/

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-01-12 19:26:02

Jag har opererat mina men nu när jag slutat amma har mina också blivit hängigare och "slappare", precis som ett par "äkta" bröst blir. Så egentligen hade man behövt göra en operation efter varje graviditet för även siliconbröst förändras mycket under en graviditet. Hoppas du accepterar din kropp med tiden för du är jättefin!

Postat av: therese

Publicerad 2011-01-12 19:28:52

efter 4 barn så mår dom inte speciellt ok...

Postat av: jenny 19

Publicerad 2011-01-12 20:24:18

mina bröst är ungefär som häng påsar ammade en mådad hade srorlek 75 c ska också operara men känner att jag är för ung för de än

Postat av: Natha

Publicerad 2011-01-12 20:26:33

Jag hade 75b-c innan jag fick min son, när min son föddes fick jag 75d-80c och när jag slutat amma honom vid 7-8 månader så hade jag precis så som du skrev så nu när jag är gravid igen med min andra älskar jag dom två bomberna jag får ha så länge tills dom blir sådär fula igen hahah :(

Postat av: caroline

Publicerad 2011-01-12 21:26:37

Jag är ledsen att säga det, men nej, dom återhämtar sej inte! Inte mina i alla fall. Det fick helt enkelt kosta mååånga tusenkronor. Men nu är jag nöjd igen, efter lyft och utfyllnad ;)

Postat av: Lisandra mamma till Milo

Publicerad 2011-01-12 21:40:38

Ja kunde tyvärr inte amma i mer än ca 3 månader, men ja märker ingen skillnad alls på mina bröst, kanske visserligen för att ja inte amma så länge.

Men de e ju inte så konstigt att dom "krymper" när man ammat ett tag, man får se de som så att man har ju faktiskt matat sina barn genom dom och vill man så går det ju faktiskt att göra nånting åt det :)

Postat av: Carro - ensamstående mamma till Adam & Alisha

Publicerad 2011-01-12 21:58:40

Mina var borta efter amningen, sen fixade jag dom och då klarade dom amningen med Alisha.. :)

Postat av: Theres - mamma till Vincent & Nova

Publicerad 2011-01-12 22:43:21

haha dom är förstörda för all framtid om man inte lägger sig under kniven ....tyväärr ;(

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2011-01-12 23:18:17

Hahah! Hrmf.... Eh gooone forever gooone! Hade inte så stora innan men dom var i alla fall fasta och fylliga! Från en 70B innan grav. till 80C under grav och sen bomber under amningen till en pinsam Akupa :( Usch hatar att jag ser ut som en man utan bh. Men what to do liksom. Har inga pengar att operera mig med och hade jag haft det hade det gått till viktigare saker som lägenhet, bil eller Vidar ;(

Postat av: Anna

Publicerad 2011-01-13 00:46:12

Sorgligt men sant. They are gone baby... Blir lite fylligare om du skaffar fler barn men blir lika illa efter att du slutat amma då oxå!

Guds straff till den intellektuella kvinnan :(

Postat av: Marina mamma till antonio ! :)

Publicerad 2011-01-13 11:10:40

mina är som vanligt fast större:D och snyggare!

Postat av: anonym

Publicerad 2011-01-13 11:38:17

Mina är helt förstörda! Som utbytta från jättesnygga fasta 70c t hängiga skinnpåsar(på fullaste allvar inte överdrivet) 70 b. Har ammat två barn och jag tyckte inte dom blev värre efter andra dom var förstörda redan efter ettan:( Jag tänker inte operera mig!!! min man vill inte heller det, han tycker faktiskt det är sjukt att jag ens föreslagit det! Tycker inte det är en så viktig sak i livet. Men såklart är de ju lite trist att se ut som en sjuttiårig tant när man ser sig framför spegeln, men men som sagt så är det ju helt naturligt att se ut så, så jag försöker att inte lägga så mycket fokus på det.. Har faktiskt inget hopp om att dom ska gå tillbaka sig. De finns ju lyckligt lottade som har snygga efter amminingen, EN av mina kompisar har det. Man ser inte att hon ammat. Men dom allraallra flesta jag vet får hängisar:(

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-01-13 12:02:20

Innan jag fick barn hade jag typ 70B.

Under Tiden jag ammade växlade dom så mkt i storlek men som störst kom jag upp i D kupa så det va en ganska stor skillnad.

Nu efter så har jag 70B igen, fast inga "ungdommsbröst" som man hade förut :P

Innan man fick barn va det ändå fyllning i dom men en stor det av själva fyllningen är borta, tråkigt men sant. :S

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-01-13 14:29:02

Vad jag har hört så förändras brösten till största del av den hormonella förändringen under en graviditet och inte så mycket p.g.a. själva amningen. Jag vet dock inte om det stämmer helt, men det kan vara en aspekt att beakta innan man tar till dyra operationer. Oavsett vad så tror jag att det är bättre att vänta med ev. operationer tills barnafödandet är över och man har landat i sig själv igen.



Vad jag förstår så har du även gått ner en del i vikt efter graviditeten...så kanske kan ett par extra kilon hjälpa till att fylla ut brösten? (Bröst består ju till största del av fett.)

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-01-14 23:31:59

Det stämmer att det är graviditeten som förändrar brösten, amningen gör inte den största delen. Jag tycker det är något man får räkna med och ska vara stolt över. Du fick en jättefin dotter i utbyte av dina bröst. Skulle någon kommentera dem så är det bara löjligt. Wilja har mått bra av dem och det är viktigast, inte sant?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela