Publicerad 2011-12-26 19:32:21 i Bara Patricia,

Känsligt.




Efter att ha fått uppleva en riktig Jul så är jag helt överväldigad med känslor..
♥ Jag har varit så glad, så jag har inte tillåtit mig själv att få känna! Och idag så har den här "lycklighets-bubblan" släppt, och jag har då kunnat känna efter.. och det känns inte alls bra nu! När jag säger tack.. När jag säger att jag har fått uppleva något underbart, så menar jag verkligen varenda ord. Och för mig är de inte bara en enkel fras! Att jag har fått komma in i denna fantastiska familj med öppna armar, kommer jag aldrig kunna tacka tillräckligt för.

Men jag kan inte låta bli, idag känner jag mig ledsen! Jag har inte fått träffa min bror, inte min mamma. Ingen har ringt, pappa och jag pratade på julaftonsmorgon och de sluta med att jag stod med tårar i storlek som en krokodils mitt i centrum. Mamma hade inte tid att ses idag.. Idag är de en sån dag då jag känner mig ensam! Jag vill också ha en egen familj. Jag vill också att någon ringer och önskar Wilja en god jul, kommer över till oss bara för att hälsa på. Idag är de en sån dag då jag vill att MIN Pappa eller Mamma ska komma på en fika, även om de aldrig skulle hända. Så kan jag inte låta bli att vilja det! Det är aldrig någon som kommer hit och hälsar på.. Jag har bott här sedan i April, Pappa har inte kommit och hälsat på en enda gång... inte en enda! Mamma är den som varit här ett par gånger, de tackar jag för.. äsh, bara lite svammel med inga vettiga ord egentligen.

Det här är den första julen som jag faktiskt firar med en 'familj', förstår ni att jag är tacksam?

Känner mig bara ensam ibland, även om jag har min familj HÄR.♥ Är så förbannat jäkla tacksam! För min & Wiljas skull.. Hon har verkligen de personer hon behöver kring sig, som älskar just henne.

Postat av: Sara

Publicerad 2011-12-26 19:58:03

Vet exakt hur du känner dig :(

Jag har bott i Göteborg i 7 år,och min pappa har bara varit och hälsat på 1 enda gång.

Han körde 102 mil för att endast sova en ynka natt.

Jag har knappt kontakt med mina syskon och jag känner mig också väldigt ensam och önskar att nån ville komma hit.

Vara en del av mitt liv och MIN familj nu <3

Jag är glad att min mamma varit hit och hälsat på flera gånger :)

Men jag saknar också de där att man få besök,ta en fika.

Ett samtal....



Massa Kramar <3

Postat av: ENDENISE - Vinn 2 par skor ♥

Publicerad 2011-12-26 20:08:35

Förstår hur du känner, känner igen mig. Styrkekramar till dig ♥

Postat av: Cecilia. Mamma till Lova 110404 <3

Publicerad 2011-12-26 20:10:10

Känner igen mig så.. Så fint att läsa när du skriver direkt från hjärtat. Klänningen är faktist från Ica Maxi, tro de eller ej :P Blev lite förvånad. Trodde intte de hade så söta kläder. Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-12-26 20:20:38

Det du skriver här känner jag igen mig i så himla mycke, fast inte med familjen utan med dom så kallade "vännerna". Inte ett enda ord har man hört ifrån dom sen jag blev gravid, inte ens ett Grattis!! inget.. sånt gör mig så himla ledsen.



Men vet du, du har din egna underbara fina o gosiga familj;) <3



kramar

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2011-12-26 20:49:50

Söta du<3 Känner likadant här,Robins familj tog imot mig med öppna armar..När jag träffade han fick jag en "familj" på köpet och det är något jag är så fruktansvärt glad över :)



Julen har varit underbar nu när pappan var hemma,vad roligt att du tycker att dom är lika:D

Massa kramar

Postat av: Evelina : ))

Publicerad 2011-12-26 21:02:32

varför vill dom inte hälsa på dig? :/ . .

Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Publicerad 2011-12-26 21:04:54

Tack detsamma fina du! Kram

Postat av: Amanda - Blivande mamma i februari

Publicerad 2011-12-26 21:21:42

Sv, ne nu är det inte så värst långt kvar! Det är hur spännande som helst! är inte nervös över huvud taget än så länge, men det lär väl ändras när det väl är dags antar jag hehe :)



Måste bara säga att jag älskar din blogg och ditt sätt att skriva, du får en verkligen att längta till bebis ankomst ännu mer och du verkar så full av kärlek, så äkta :) fortsätt vara dig ! Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2011-12-26 21:24:36

Hej fina du!

Gud va synd med din familj :( har inte heller haft en toppen jul..ingen snö och dunderförkyld!

Men va fint att du fått en bonusfamilj!! :)



Ja håret lär väl komma imorgon skulle jag tro, men vad sägs som onsdag eller torsdag? skulle det passa dig?

Ska vara med lillasyster vid 5-6 på onsdag så innan dess eller så har jag hela torsdag på mig!

Hur ser det ut för dig? Kanske inte behöver ha så många slingor + att dom är ju redan klara när jag får dom

kram

Postat av: valeria- Mamma till Williot

Publicerad 2011-12-26 22:08:32

Ibland kan allt vända och man får något såfint som en familj. Du är värd allt det som är lite bättre! Gud vad skönt att fira som en familj. Det gör jag nu för tiden också, med julklappar.

Njut och jag vill bara sända dig en kram! Du är aldrig ensammen! <3

Postat av: sandra

Publicerad 2011-12-26 22:33:16

hejsan! tycker din blogg är hel mysig och följer dig mer än gärna. Har en liten tjeja här hemma som jag så gärna skulle vilja köpa likadan jumpsuit som du nyss hittat, undrar vart den kommer ifrån? Skulle bli så glad om du kunde maila mig detta! God fortsättning på dig!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-12-26 22:41:20

Åh... De orden kunde kommit från mig själv :-(. Min mans familj har tagit emot mig med öppna armar och jag älskar dem högt men de är ändå inte "mina" på riktigt...



Nåt "eget" har jag inte, även fast det faktiskt finns... Så jag vet precis hur det är att känna sig ensam mitt i gemenskapen men för barnens skull är jag överlycklig då de har allt detta och är helt och hållet överrösta av kärlek.



Dock önskar jag att mina föräldrar önskade sig en bättre relation till sina barnbarn men det verkar de inte ha tid, lust, ork med... Försöker se det som att det är deras förlust, även om det är svårt!



Kram på Dig!

Postat av: Malou

Publicerad 2011-12-27 00:51:08

Åh :-( Visste inte att du hade det jobbigt på den fronten, sånt är verkligen kniven i hjärtat :-( styrkekram!!!

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2011-12-27 09:21:27

åh många kramar till dig gumman.

jag förstår att du är glad av att fått en riktig familj.



När jag träffade sebbes familj så kom jag oxå in till en underbar familj som jag älskar så himloa mycket. Dom betyder grymt mycker för mig nu! Kan prata så himla lätt med dom osv..



KRAM KRAM

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-27 09:38:04

hej jag undrar om du gör nagelförlägningar på andra, om ja va kostar de då?

Postat av: annelie sandras mamma

Publicerad 2011-12-27 13:39:45

Hej Lilla fina du

Vad du skriver bra blogg, jag tycker synd om dig som inte har bättre kontakt med din mamma o bror.

Men har förstått att hon kanske har egna problem och inte orkar just nu att ge Er lite tid

Jättetrist för ett telefonsamtal eller snabb fika tar ju inte lång tid.

Men när jag tittar på bilder på henne ser hon ganska sliten och egenupptagen ut iallfall på tonårskläderna hon bär.

Ta inte illa upp.

Ha det så bra, det är så bra att du funnit " en riktig familj" som du skriver.

Vi är kanske en alltför tight familj det gör att man som mamma o pappa inte kan släppa tankarna på våra tre barn alls utan hela tiden oroas för något.

Men man är ju aldrig nöjd..

Annelie

Thibia.blogg.se

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-12-28 11:17:19

Heej! Jag måste börja med att berömma dig för en fin och intressant blogg. Har följt den en tid nu och tycker den är jättebra, dels för att jag själv är en relativt ung småbarnsmamma. Jag känner igen mig mycket i dina skrivningar. Min fråga kanske kan uppfattas känslig och jag förstår om du inte vill svara på den, men även där känner jag igen mig i det du skriver då jag också har en ganska knackig familjerelation till min pappa. Jag undrar helt enkelt hur din familjesituation ser ut? Kort o gott varför du inte har någon bra relation med din familj?



De gläder mig, trots att jag inte känner dig, att du har haft en fin julhelg. Främst för att jag berörs av ditt blogginlägg så pass..

Tack för en bra blogg och sköt om dig! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela