Publicerad 2011-04-30 14:29:35 i Bara Patricia,

Våran resa!




Mammas mirakel blev bevisat!

  

Jag kommer ta det här från början nu. Hur hela den här karusellen började, hur Wilja kom till. Hur mina tankar va DÅ hur mina tankar är nu! Hur mkt äldre jag har blivit på ETT år, hur våran resa ser ut. Och vad mitt mål är!

Jag har många nya läsare som frågar och undrar, och nu kommer jag skriva ett inlägg som kortfattar vem jag är, vem Wilja är och varför allt är som det är IDAG.

Våran resa började våren 2009, jag och min bästavän bestämde oss för att ta en sistaminuten till Grekland. Allt va jobbigt hemma i Sverige! Bodde då i Saltsjöbaden. Hade precis förlorat en av mina bästavänner, för JAG hade klantat till mig som nu befinner sig på andra sidan jorden. Jag hade då precis gjort slut med min kille, för jag ÅTERIGEN hade klantat till det för mig själv! Så vi åkte, för att bara SLÄPPA vardagen och glömma.

Den där veckan gjorde mig gott, enda in i själen. Kom hem, va lika ledsen iallafall när jag påmindes om allting. Jag och mimmi gick till Berns! Där va Wiljas Pappa. Som ni förstår, de va ingen jag hade känt längre. RIS och ROS om de, kan inget göra åt det! och lika glad är jag för det, hon är här NU. Men kommer aldrig sätta mig i en liknande sits någonsin igen!

Den 14 juli, alltså PRECIS en månad efter vi sågs första gången så insåg vi att jag va gravid. Jahapp?
Och vi tog de beslutet TILLSAMMANS att inte tabort 'liten' vi försökte att kämpa.

Jag sa upp lägenheten i Saltsjöbaden, hittade en ny vid Globen! Då flyttade jag och Simon tillsammans, då efter 7 veckor tillammans. Ni hör själva, inte meningen att funka...
Vi har haft så förbannat mkt motgångar, allt från ekonomiskt, till att byta stad, till att få allt att funka!
Jag ville inte ge honom närhet, han blev frustrerad. Vilket jag förstår!

Sen kom Wilja! i mars, 11 dagar övertiden slog hon upp sina stora blå och mitt pussel hade äntligen lagts.
Jag hade min tjej, min skatt och mitt liv! hon räddade mig, på många många sätt. Vet inte vart jag hade varit i livet utan henne, de höll på att gå illa. Drack hela tiden, va ute jämt. Gjorde saker jag ALDRIG skulle kunna göra om!
Inte en chans i livet.
Vi blundade, vi hade det aldrig bra. Men när de väl va bra, så valde jag att ALLTID tänka tillbaka på dom för att få de att fungera. Ville för Wiljas skull, hon skulle ha båda sina föräldrar! Men så många gånger jag bara ville dra... Visste att jag inte va värd all skit, alla grejer, ständigt ställa upp men att få en spark i röven varje gång! Va så TRÖTT så ja höll på att kräkas, kände mig låst och tvungen att leva ett liv som JAG inte ville leva, men någon som JAG inte var kär i! Enbart för Wiljas skull, vilket liv va det? Men jag bet ihop! Och älskade honom för många sätt, men aldrig på det riktiga. Va aldrig med honom för att JAG ville, utan... Han gav mig min kärlek, inte mer än så. Tyvärr! Och jag trodde DÅ att det va kärlek, innan jag fick uppleva känslan på riktigt. Den där man bara pratar om!

I December innan julafton så från ingenstans så sa simon att han ville göra slut. 30 minuter senare så hade han gått ut, och där stod jag och fattade ingenting! Va jobbiga veckor, men när chocken lagt sig så kände jag bara hur skönt de va. Ensam är stark! och de va de bästa som kunnat hända, eftersom ja själv inte kunde ta de stora klivet att såra någon. Ett par veckor senare så bestämde vi oss för att försöka igen, men utan framgång. Jag va kär! Va så förbannat kär i Linus redan då, men va rädd. Rädd för att vara den som kände nånting! jag visste att han är den som kan köra mitt hjärta i köttkvarnen, visste att ja kunde bli så jäkla sårad. Men jag chansade! och se vart jag är nu?

Jag hyrde ut min lägenhet till Simon, flyttade till Mammas lägehet ett tag. Sen fick jag tag på min i Hökis!
flyttade till stockholm , och nu ska jag snart börja jobba.
Står stadigare på jorden än någonsin!

Har lärt mig av mina misstag!
Och jag förstår verkligen vad äldre menar med: Känn din partner väl innan ni tar ett så stort beslut. Jag lärde känna Wiljas Pappa under graviditeten, hade jag känt honom hade Wilja aldrig funnits! Så jag är glad att de blev så.

Jag älskar min dotter, och kommer alltid ställa upp för henne. Dag som natt, hon går före allt i mitt liv.

Postat av: Emeli

Publicerad 2011-04-30 14:50:36

Jag tycker du är stark som följde ditt hjärta! Du förtjänar att vara lycklig efter allt du har gått igenom.



Kram

Postat av: Linda Mark

Publicerad 2011-04-30 18:41:19

Vad "härligt" att läsa om detta igen, precis så som du har skrivit det. Du är så stark och grym ska du veta!!! Jag älskar att läsa om allt du skriver och ser fram emot mer av dina personliga tankar i nästa blogg, i det nya livet. Jag vill bara ge dig en styrke kram för att du är så grym! Du kommer att klara allt du tar på dig, och även det du inte gör.... Det är du bevisat mer än en gång! Jag är så glad att du ni har så fina människor omkring dig och att du är där du är just nu. Du förtjänar det mer än nögon för FAN vad du har slitit och kämpat för dig och Willy! Än en gång, du är bäst!!!!!!!



Kram//Linda

Postat av: Nickan

Publicerad 2011-04-30 19:00:44

Jag skickade till din mail att jag gärna ville ha lösen men jag kanske skrev fel adress?

Älskar verkligen din blogg och allt du delar med dig av. Ärlig till 100% !

Trevlig Valborg:)

Postat av: Yohanna

Publicerad 2011-04-30 20:01:25

Väldigt fin tatuering! :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-04-30 23:42:45

Har läst din blogg till och från nu under ett tag och för varje gång ger du mig ny energi. Du är strong och kämpar för det som är värt att kämpa för- mamma&dotter. Fortsätt med att kasta både positiv och negativ energi, ingen kan dömma eller klandra dig, ingen kan vara bättre mamma för din dotter än du! Kram

Postat av: Nicole - mamma till C & gravid

Publicerad 2011-05-01 18:29:25

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela