Publicerad 2010-09-11 11:38:19 i Livet i Gnesta,

Home sweet home! <3


Nu hände det igen, jag skrev en roman. Och POFF så är det borta! (ctrl + z) funkar ju inte på den här sidan.

Hur kan det vara så skönt att komma BORT, men ändå så ofantligt skönt att komma hem?'
Wilja har fått en stooor tallrik med gröt, hon har fått SKRUBBA hela sig! klippt naglar, satt på henne nya mysiga kläder. Hon somna som en prinsessa! och snarkar för fullt.

Inatt har det varit natten då Gud glömde oss i skogen mellan Järna och Södertälje! Med andra ord så har natten varit så h-e-m-s-k att jag inte finner några ord. Stackars Wilja va som ett levande element & vakna då och då! tyckte så SYND om pigan.

Men jag kämpade mot demoner då jag inte kunde sova på natten. Jag och Wilja delade nämligen på en 90 säng, (VÅNINGSSÄNG) och lillsimon låg över och yrade med feber, hostade och krälade i sängen. Såfort han rörde sig så vakna wilja till och va helt livrädd! och jag bara tyckte så synd om honom.
Jag KUNDE inte röra mig, för då skulle jag ramla ner. Sovsäcken täckte Wilja och min midja, så mina fötter är förfrysta! :D Sen trodde jag mig höra råttor i väggarna, eventuellt för att vi hade den diskussionen under kvällen. Mamma låg och huttrade på en luftmadrass och va vaken lika länge som jag!

- Är du vaken?
- Ja... är du?

Så lät vi tills på morgonen då jag äntligen somnade! Men såklart så vaknar dom tre små liven och börjar härja, så de va helt enkelt bara att gå upp! motvilligt men så va det.

Och jag har ju som sagt en riktig bacillskräck. HATAR sjuka barn mer än nått annat, och får PANIK när dom ska pilla på Wilja då ja inte vill att hon ska bli sjuk nu efter sprutan. Och när dom hostar henne rätt i ansiktet och pillar snor på henne.. Så ja hade henne under famnen tills pappa kom och hämtade oss!

Så en helt UNDERBAR kväll med storesyster, men en kämpig natt med mig själv.

Men FAN hur ska ja klara av Dagis? Hatar snorbarn! och när hon börjar kommer hon dra med sig allt och bli mer sjuk än frisk :(

Så idag ska vi vara HEMMA och KURERA oss hela dagen lång! Mamma ska måla, en överasskning till pappa!^^, schyyyy.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-09-11 12:42:41

Hej, ville bara säga att det inte är så konstigt att din text har försvunnit då ctrl+z är ett ångra-kommande :)

ctrl+z = ångra

ctrl+x = klipp ut

ctrl+c = kopiera

ctrl+v = klistra in



Tänkte bara så att det inte händer dig igen då du inte verkar ha ett stort nöje av det :)



Kan även säga att jag älskar din blogg och Wilja är otroligt vacker! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-11 14:07:19

Tänk på att alla baciller och förkylningar hon får på dagis bygger upp hennes imunförsvar. Lite positivt får man tänka, även om det är jobbigt ;)

Postat av: Louise

Publicerad 2010-09-11 14:31:37

Okej! Det måste jag ju bara prova :) Har du tänkt fortsätta? :)



Det där har hänt mig med att allt bara försvinner.. Så fruktansvärt irriterande..



kramar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela