Publicerad 2010-03-15 10:25:56 i Livet i Gnesta,

Vårkänslor som spritter i kroppen & planering.


http://cultdesign.blogg.se/images/2008/dsc_0195_1203703875_5818199.jpg

Godmorgon! <3

Vaknade imorse av att Mimmi ringde och väckte mig 9 på morgonen, konstigt nog kändes de som jag sovit en törnrosadröm, fast jag knappt sover längre om nätterna. Har en liten tjej i magen som vill att mamma ska träna på att vara vaken så mkt som möjligt. För går jag inte och KISSAR 50 gånger per natt, så börjar hon med akrobatik. Och akrobatik i magen när det inte finns plats för det, känns väldigt konstigt måste jag säga... Mest obehagligt! Så dom senaste nätterna sover jag väl högst 4-5 timmar om natten och då vaknar jag hela tiden!
Men det konstiga är att jag ändå har så mkt energi och ork i kroppen? förstår inte hur det går till! Kroppen ställer väl in sig på automatik?

Vaknade iallafall på strålande humör, smög ut från sovrummet och skulle överasska älskling med lite frukost när han vakna! så började diska, sen fram med äggen och gjorde äggröra, bacon, tomater, keso, rostade mackor, kaffe och ett glas juice till honom. Upp kommer en trött men glad pojkvän! Solen skiner in genom köksfönstret här, vilka VÅRKÄNSLOR! de spritter i hela kroppen.

Så idag tänkte vi hitta på något tillsammans. Han & Jag! eventuellet en sista gång innan lillan kommer vi kommer iväg? Så vi tänkte ta oss till kära Södermalm, strosa omkring på götgatan, ta en kopp kaffe. Och ta en bio klockan 18.00. Och jag ska verkligen uppskatta varenda ögonblick idag, med att bara njuta med att endast vara med Simon.
Även om vi längtar tills vi spricker på lillan, så ska ja försöka koncentrera ALL min kraft åt honom!
Gud va oförskämt mkt jag älskar dig.

Sen vill jag också säga hur otroligt glad jag är över att kunna gå in här och läsa era kommentarer, ni finns kvar även om jag varit borta hur länge som helst! och jag hoppas ni kommer stanna kvar även när lillan är här ute. Ska försöka variera mitt skrivande så mkt som möjligt, så de inte endast handlar om henne, även om de är det den här bloggen va till för från början. Vill behålla er!

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-03-15 11:31:24

Hoppas ni får en toppen bra dag gumman

Postat av: Snart pappa.

Publicerad 2010-03-15 11:56:17

trodde det skulle bli snöoväder igår kväll, men vi hade turen med oss, och nu skiner solen för fullt igen =)

Postat av: Klara

Publicerad 2010-03-15 12:45:53

Åh vad kul att du är tillbaka, älskar din blogg!

Postat av: fanny

Publicerad 2010-03-15 13:03:54

du är så fantastisk. ni är så fina tillsammans.. och att se hur ni tillsammans blir en familj är underbart. jag hoppas att du kommer lägga ut bilder på lillan, på dig och alla er tillsammans. en bild säger mer än 1000 ord. jag älskar din blogg. och jag vill absolut inte att du ska känna att du måsye blogga om annat också.. du gör som du vill. vi läser den oavsett vad. du är underbar! genom att läsa din blogg känner man att mankänner dig. helt sjukt. :) jag längtar tills lillan kommer. verkligen. ska bli spännande att se hur hon kommer se ut. och att läsa förlossningsberättelsen. ååh kaninte bärga mig.. :)



nu blev detta lite för långt.. men de jag ville komma fram till är att jag vill att du ska veta att vi läsare finns för dig. du är helt underbar Patricia :) KRAM <3

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-03-15 15:17:47

Jag går ingenstans! Alltid lika kul att klicka sig in här! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela