Publicerad 2010-03-30 02:53:02 i Gravid med Wilja <3,

Underbara.


Ligger här i förlossningsrummet med älskling brevid mig.
Har fått en sprutfan i rumpan med morfin, så börjar känna mig helt snurrig + sömntabletter. Så nu ska det sovas! kanske snurriga inlägg, men det får ni allt tåla.

Öppnat mig 2 cm bara, men med sömn så kommer det förhoppningsvist igång, om inte annat så är jag utvilad och finner mer ork. Kanske det jag behöver!

Kan inte säga mer än att dessa bemötande och underbara barnmorskor som dom har här i södertälje! Är så GLAD att vi åkte hit. Just nu hög på morfin så vill jag ha henne som mormor.. hon kan gärna få komma hit och kramas!

Imorgon ska vi se om det hänt nått mer eller om värkarna sätter fart. Annars ska vi prata om vad vi kan göra.
De viktigaste för mig just nu är att få sova.

Vill också passa på att säga hur mkt jag uppskattar och älskar min pojkvän... Så det gör ont i hjärtat! vad hade jag gjort utan honom? han är här, han stöttar, han lyssnar.. han gör så jag skrattar fast det är jobbigt! Utan simon ingen patricia, utan patricia ingen liten flicka.. utan honom inga oss!
Du är hela mitt liv, och jag kommer alltid... alltid att älska dig, och aldrig ta dig för givet! du gör så att jag orkar med varje dag. TACK för att du finns. <3 // Kärlekskranka snart förhoppningsvist nyblivna mamman.

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-03-30 05:28:25

Åh vad spännande detta är! :D Jag tror att när din kropp har fått vila så kör det nog igång ;)



Jag har inte kommenterat på länge, men jag är inne och kollar läget ofta, känns som att jag känner dig, haha! Har ju läst från början.. Men minns inte hur jag hittade hit! Hur som helst så är det så roligt att ha följt er ändå hit. Så idag när jag går i Ullared och shoppar kommer jag tänka på er, och hoppas att du INTE har uppdaterat, eller att det står att hon har kommit ut, när jag kommer hem ikväll :)



*LYCKA TILL!! :)*

Postat av: Love Oliwers mamma <3

Publicerad 2010-03-30 07:45:31

Im so exicted, and I just cant hide it ;) heheh



kram Love

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-03-30 08:09:23

Oj vad spännande hoppas du får sova gott och att arbetet kommit i gång nu när du får slappna av lite :D Kärlek till er och massa lycka till...

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-03-30 08:10:48

gud va skönt att ni fick komma till stälje och att du är nöjd med det! Blir SÅ glad för er skull!! Lycka till nu och detta kommer bli så himla bra! Du är en stark tjej och du kommer klara detta galant! Lyckokramar ifrån mig!

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-03-30 09:10:33

Jag tänker på dig så mycket att det gör ont!



Helt sjukt när ja inte ens känner dig!! Haha, men kanske man får en dag ;)



Du kommer klara det här och snart har du henne i dina armar, den känslan går inte att beskriva.



LYCKA TILL NU PATRICIA!!



Njut av allt, även smärtan för det är allt värt i slutändan!

Postat av: Sissela

Publicerad 2010-03-30 09:21:09

åh,all lycka till er... Hoppas ni äntligen får komma hem med lilla prinsessan <3 !!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-30 09:24:21

ÅÅÅ!!! Min lilla lilla syster!!! Det har varit en lång resa...Blir så lycklig när jag tänker på din lilla familj o hur underbara ni är tillsammans! Snart får vi hälsa välkommen eran Wilja! Har älskat henne från första stund du berättade att du var gravid! Och snart är hon här! Lycka till nu och ring när du behöver mig! Älskar er allihopa! Gosia.

Postat av: stina

Publicerad 2010-03-30 09:52:52

Så mysigt, snart en liten en :) Själv väntar jag också mitt första. Men han är inte beräknad att komma ut förrens i juli.

Postat av: Nikki

Publicerad 2010-03-30 10:01:43

Åh så spännande! Nu har du snart lilltjejen hos dig, jag väntar med spänning. Södertälje är bra, båda mina flickor har fötts där och jag har inte varit annat än nöjd! Lycka till med allt nu!!!

Postat av: Pattie ung mamma till Saga

Publicerad 2010-03-30 10:12:09

Lycka till det kommer gå galant! :)

Kram

Postat av: Klara

Publicerad 2010-03-30 10:31:26

Lycka till!!!!:)

Postat av: katinka mamma till Elias

Publicerad 2010-03-30 10:31:43

Lycka till nu och hoppas den lille tjejen kommer nu : )

Postat av: Louise - mamma till Vincent

Publicerad 2010-03-30 10:39:41

Lycka till!! :) Kram

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-03-30 10:44:40

Åååh! Lycka till nu! Jag ska hålla tummarna för att lillan vill komma ut snart :)

Kram!

Postat av: fanny

Publicerad 2010-03-30 11:03:42

wiiiiiiiiiiiiiieeee kanske bebiiiis kommer snaaart :):):) man kan ju hoppas! ta vara på dig nu gumman. lycka till. önskar er all lycka. Massa kramar <3



P.S.. jätte snällt att du tänker på oss läsare och till o med uppdaterar på bb :) du är guld gumman!

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-03-30 11:09:21

Åhh vad spännande det blev nuuu! Heja Patricia!!! Haahahahaha

Nä men lycka till nu gumman, hoppas du får pussa på lilla W snart :) Jätte fint flickenamn ni har valt ;)

Åh är nästan lite avundsjuk, skulle göra allt för att få uppleva min förlossning igen

Många lyckokramar och sparkar till er båda :):D

Postat av: linda

Publicerad 2010-03-30 11:40:05

Lycka till älskade du, Jag håller tummarna <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-03-30 12:12:06

Lycka till nu Gumman!!

Hejja hejja!



Nästa gång du skriver vill vi höra att ni blivit föräldrar =)



KRAM KRAM

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-30 12:53:13

Inga nya inlägg? ;) ,,, det verkar ju allt som om det blir en liten bebis idag. Tänker på er! Berätta ALLT när du kommer hem :o)

Postat av: Denize - Mamma till Emilia & Liten i magen

Publicerad 2010-03-30 13:29:42

Stort lycka till! Massa kramar från oss =)

Postat av: Matilda; 19år och Mamma till Mercedes & Leon

Publicerad 2010-03-30 14:46:23

Stort lycka till nu!!! Kanske har ni redan eran lille prinsessa nu? =)

Postat av: Frida

Publicerad 2010-03-30 18:43:13

Åhhh lycka till :D

Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

Publicerad 2010-03-30 21:14:22

åhh bebis på väg, om hon inte redan har kommit! :D hoppas allt går bra.

åhh så glad ja e :D

puss på er!

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-03-30 21:16:24

ÅHH! Sitter här och håller tummarna för er att eran bebis kommer. :D

Lycka till!!



kramar!

Postat av: Catharina

Publicerad 2010-03-30 21:39:52

Hoppas allt går bra, läste att ditt vatten gått! Alla lyckoönskningar åt er!

Postat av: nina

Publicerad 2010-03-30 21:53:18

Hoppas allt går bra & du har din ängel snart hos dig :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-03-30 23:23:41

Ååååååååååååååååååååååååååååååh va jag bara väntar på en uppdatering! Jag är ju helt till mig, har ni fått eran lilla sessa? :D ALL lycka till er och hoppas allt går/har gått bra, om hon så är ute eller ej. KRAM! <3

Postat av: Catharina

Publicerad 2010-03-30 23:41:54

Ville bara kika in och säga grattis. "Mamma till Oliwer" har skvallrat! Hoppas allt gick bra!

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-03-31 01:43:05

Grattis!!!!!(ifall lillan kommit :D) Lika bra att gratta en gång för mycket! Hoppas ni har det underbart gumman!

Postat av: Ester

Publicerad 2010-03-31 01:53:58

Du ar helt otroligt stark, fortsätt kämpa :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-03-31 07:25:04

Lycka till! Du kommer snart ha en underbar liten bebis hos dig :)

Postat av: Ajdins mamma

Publicerad 2010-03-31 09:27:14

Lycka till :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela