Publicerad 2010-03-25 13:28:15 i Gravid med Wilja <3,

MVC-Kontroll, tid för igångsättning.


SF Mått: 35, så den har inte växt på en vecka.
Hjärtljud: 140
Vikt: 68,5
Järnvärden: 118

Huvudet är INTE fixerat längre?!!!! Ligger ruckbart. Alltså, vad är det för fel på mig?
Min graviditet går tillbaka i tiden! Jesus.
Så, pratade med barnmorskan och sa att jag snart åker in till förlossningen och VÄGRAR att åka hem därifrån om dom inte får igång mig.

Väntar på samtal från läkaren som skulle utreda om dom kan ta in mig snarast. Annars får jag vänta tills den 4/4 då jag blir igångsatt! HERREGUD, de är 10 dagar tills dess. Alltså, 16 dagar övertiden.
Jag orkar inte med detta längre! :(

Sitter och kollar på riskförlossningar nu.. Känns ju jäkla pepp att folk får ungar men INTE jag!
Börjar som sagt, bli jäkligt trött.

Postat av: Charlotte

Publicerad 2010-03-25 13:39:37

Hej!

Måste bara säga att jag älskar din blogg,har börjat läsa den dagligen den senaste tiden och blivit lite beroende:)du skriver personligt och med mycket humor,tummen upp helt enkelt!:)

Håller tummarna för att det sätter igång snart så ni får träffa er lilla tjej..:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kram Charlotte

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-25 14:02:01

Ta det lugnt, det finns bebisar som inte fixerar sig förrän förlossningen startar eller precis innan. Så länge bebisen ligger med huvudet nedåt så är det inget hinder för att du ska kunna föda normalt. Många förstagångsföderskor går över tiden, det är inget fel på dig. Lillflickan kommer när hon är färdigbakad, var så säker. :) STYRKEKRAM!

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-03-25 14:28:53

drygt. tycker så synd om dig gumman. Klart man vill ha sin lilla bebis här nu nu nu.. så tänker jag med. men det är vanligt att man går över tiden med första barnet och blir i gång satt.. fast man vill ju att det ska komma naturligt.

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-03-25 15:47:15

Det kommer gå bra och tänk såhär istället att om hon inte kommer innan så kommer ni alla fall ha en bebis om TIO dagar GARANTERAT! Tänk va roligt ;D



Puss på dig!

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-03-26 07:22:57

Vår son var inte helt fixerad när jag var hos BM sista gången innan han föddes. Det kan ju gå jättefort när dom gör det, så du behöver nog inte oroa dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela