Publicerad 2010-03-21 19:06:15 i Gravid med Wilja <3,

HJÄLP MIG!! TIPS BEHÖVS.




Okej, jag erkänner! Det börjar bli lite jobbigt att gå såhär på övertid, mest för att man inte har kontrollen längre. Innan har man ju siktat mot ett visst datum men nu är de passerat, och man har inte en aning om när eller hur hon kommer komma till.

Så har ni några tips på vad man kan göra för att kanske sätta igång förlossningen själv? 

Någon som kanske testat olika saker?

Promenader
Storstädning
Färdknäppen? - sex.

Kom med alla tips ni KAN! om de är hokuspokus knep eller vad som, de skadar ju inte att testa. Hon kommer ju när hon är färdig så att säga! men de SKADAR ju som sagt inte, och tänk om: POFF hon kom! De vore helt fantastiskt.

Postat av: Marie&Elsa

Publicerad 2010-03-21 19:22:51

Jag slappnade av, va och fikade med vänner, kvällen åt jag tacos med massa stark sås. Jag brukar skylla på att det va det som satte igång det, men saningen är att hon kommer när hon är redo. Saningen är bitter, speciellt nu när man är på övertid, men jag lovar, hon kommer ut =)

Postat av: Elinore

Publicerad 2010-03-21 19:22:58

Ät en ananas! Ett gammalt beprövat knep.

Kram Elinore

Postat av: emma

Publicerad 2010-03-21 19:32:37

vår barnmorska säger att vi ska räkna med ca 8 dagars övertid, det är vanligt att det blir så visst ;)

Postat av: Klara

Publicerad 2010-03-21 19:41:32

Pumpa ut mjölk, det har jag hört kan sätta igång förlossningen! Planera saker! Det verkar som om så fort man gjort planer sätter det igång.

Åh jag går som på nålar, snart är din lilla häääär:)

Kramar!

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-03-21 19:57:24

Jag gick 9 dagar över tiden, provade det mesta, sprang i trappor å allt möjligt...Sen var vi på födelsedagsmiddag hos min syster som bjöd på STARK thaimat. Vi åkte hem och några timmar senare var allt i full gång så han föddes på min systers födelsedag! Om det var maten eller slumpen vet man ju aldrig men värt att prova kanske...=) Lycka till!

Postat av: Amanda. mamma till lilla Isabella

Publicerad 2010-03-21 20:04:20

Jag gick en vecka över tiden, den veckan var jag ganska sur. :P

Även om man ställt in sig på att man kan gå över tiden så blir man ändå lite besviken när bf datumet passerar.

Min sista gravida dag så gick jag ut på en långpromenad, gick i rask takt (även om det var svårt med magen att gå fort!) och den natten gick vattnet. =)

Postat av: Jenny- HaylieMama

Publicerad 2010-03-21 20:29:48

Sätt på dig dina finaste underkläder, bara för det så kommer vattner gå i just dom :)



Om inte det funkar så kan du prova

+färsk ananas

+hallonblads te

+massera bröstvårtorna i 15 minuter ..eller var det 5 min, minns inte.



Lycka till. Själv är jag nästan stensäker på att en långpromenaden satte igång min förlossning.

Postat av: Madde

Publicerad 2010-03-21 21:33:42

Hallonbladste ska ju vara ngt? Gå i trappor! Som du skrev sex. Men hon kommer väl när hon är redo! Tror alla dina läsare också väntar med spänning, iaf jag=)

Postat av: Sophie - BF 4 maj!

Publicerad 2010-03-21 21:38:34

Har hört att ananas kan få igång det hela, men det kanske bara är en myt? Men pröva! :D

Postat av: mikaela

Publicerad 2010-03-21 21:51:52

drick jättemycket hallonbladsté! det innehåller oxytocin som dom använder på sjukhusen för att "sätta igång" förlossningar. vet inte om man kan dricka "för mycket" men..

det står mer om det här: http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168



lycka till ;D

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-03-21 21:55:28

sv: Hehe jag brukar inte heller vara med i sånt :) Men har provat två gånger och vunnit båda haha :D Men lycka till du, ska strax dra vinnarna :D

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-03-21 22:01:48

färdknäppa bör man göra varje dag... hehe! men gå på promenader och i trappor...

och kommer hon inte ut självmant så sätter dom la igång dej. :) min tant blev igångsatt 2 gånger (hon gick över 17 dagar - det var en jävla pina!).

Postat av: emilia

Publicerad 2010-03-21 22:08:33

Hej igen!

Du är en utav finalisterna i min blogg, för att just du ska vinna en massa länkningar så får du se till att dina läsare röstar på just dig!

Lycka till! :)

Postat av: Love Oliwers mamma <3

Publicerad 2010-03-21 22:20:08

Sex, sex ananas sex sex och lite sex :)

kram Love

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-21 23:27:14

Tvätta fönster ;)

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-03-21 23:54:39

GRATTIS! Du är en av finalisterna i veckansblogg! Se nu till att dina läsare röstar på dig ifall du vill ha större chans att vinna! Lycka till och ha det bra. Kram Denise

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-03-22 13:27:05

Jag skurade badrummet, hade färdknäppen och åt en stoooor pizza och drack en massa, massa cola dagen innan Vidar ko och jag är helt säker på att dte var det som satte igång allting :P

Även om det kansk einte sätter igång själva förlossningen så kan det vara ett ypperligt tillfälle att mysa med varandra. Sen så bör man ju inte ha sex på minst 6 veckor efter förlossningen och det kommer ta ett bra tag innan man en ORKAR ha sex igen :)

Passa på nu innan lillan kommer för sen hamnar lätt kärleken i skymundan

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-03-22 13:28:41

Jag tycker att alla ALLTID är på just IKEA när det sätter igång.. Haha :D

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-03-22 21:07:30

pizza!! om det inte sätter igång så är det bra att ladda inför förlossningen :)

(tror tyvärr inte att nåt egentligen sätter igång, bara tillfälligheter) men pröva kan man! hoppas hon kikar ut snart :) /Sanna

Postat av: Emmmma

Publicerad 2010-03-22 22:22:09

Hellu

nu får jag säker massa elakt motstånd, men jag drack lättöl för att få igång det. Ren lätt öl och så blandade jag i recinolja (osäker på stavningen) i en. Det är typ lavemang, finns på Apoteket. Oljan är ett gammalt välbeprövat knep;)

lycka till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela