Publicerad 2010-03-15 13:56:10 i Magbilder med Wilja,

Dagens magbild vecka 40, 39+4 + AMNINGSBH!




Här kommer dagens uppdateringar på magen, eller MORGONENS! :D
Fick ett amningslinne av syster idag, eller Pappa kom upp med de på morgonen. De tackar vi för! Och ursäkta för att jag inte har någon bh på bilderna.. Ser lite hängit ut! :D haha, men här delar man med sig av allt.

Nu till grejen jag vill fråga er om. Amningsbh:ar! Vi har inte köpt en enda ännu, pga att mina bröst inte har ändrats ett smack under graviditeten? och alla säger ju att dom kommer bli sprängda när väl mjölken kommer.
Jag har 75 C naturligt, frågan är vad man behöver köpa för strl sen?
Känner att de är ganska dyrt med sånna, och vill inte lägga ut pengar då den kanske är för liten eller för stor.
Va amningsbh prio ett som behövdes efter förlossningen på BB? Eller kan jag vänta och kanske använda bara amningslinne eller sportbh under tiden? HJÄLP!

Postat av: lisa

Publicerad 2010-03-15 14:14:18

amningslinne är mkt skönare.. men kan rekomendera att du köper bröst inlägg.. för man läcker en heldel :p

Postat av: Fride - Ung & Gravid

Publicerad 2010-03-15 14:20:05

Tack så mycket, detsamma måste jag säga. :)



Att du har så nära nu! Gud va roligt. Kan tänka mig att väntan är en evighet ändå ^^, Men nu kan det ju bli när som helst!



Gosig mage också!



Kram :)

Postat av: Snart pappa

Publicerad 2010-03-15 14:22:24

vilket fint inlägg med magbilder :) 5dagar kvar inför BF ;)

Postat av: Klara

Publicerad 2010-03-15 14:24:38

Vänta tilld mjölken runnit till innan du köper så du får rätt storlek, du klarar dig de första dagarna utan:)

Postat av: madde

Publicerad 2010-03-15 14:30:06

Ja det är nog bäst o köpa sånt efter att mjölken runnit till, första dagarna efter förlossning var det skönast att ha en träningsbh istället! För man blir verkligen ÖM!

Postat av: Klara- mamma till Tilde

Publicerad 2010-03-15 14:38:59

aw men fina du, tack!



Annars kan du köpa billiga på hm. Det finns tvåpack där för 149 eller 100 kronor, de är sköna och värda pengarna! Sen när amningen väl kommit igång kan du investera i någon "bättre" och då rekommenderar jag lindex!

Kram

Postat av: Natalie

Publicerad 2010-03-15 15:23:54

Jag köpte i min naturliga storlek och det fungerade finfint :D

Jag använde mina vanliga BHar första dagarna, men fick så sjukt ont att jag var tvungen att köpa amningsbh.

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-03-15 15:24:55

Åååååh sån go mage! :)) BEEEEEEEEEBIS :D<3

Postat av: Emiz

Publicerad 2010-03-15 16:22:07

vanlig bh funkar lika bra tycker jag..,så så viktyigt e det inte med just amningsbh.. o ska man köpa de så går de minst lika bra med sport bh som du säger, iaf tills du kommer hem..

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-03-15 16:37:37

jag hade typ 75b innan och under amning hade jag 75d eller 80c :)

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-03-15 16:39:31

jag har provat flera olika, men tycker att alla är så obekväma. jävla hängbröst man har i dom :P haha! men jag har inte köpt någon då jag inte alls vet vad jag har för storlek sen när jag väl fått barn. just nu har mina fröst växt mycket redan nu. men kommer nog bli större när mjölken kommer.

svårt, vet inte alls hur jag ska göra heller. kommer nog köpa ett linne.

Postat av: nicole - mamma till C

Publicerad 2010-03-15 21:04:13

Jag köpte efter att C kom. Köpte en tyg utan bygel från Hm som kostade mig 100kr eller något sånt.

Finns ju en hel djungel men jag kan säga direkt att jag hatade amningsbh:er.. kände mig ful i det så jag körde vanlig bygel & jag fick en aning större precis efter graviditetet när mjölken flodade på.

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-03-15 21:19:45

Ja men kör på det. Det finns många fina men jag orkade inte kolla.

Fick aldrig mjölkstockning faktiskt men fick däremot lära mig att man alltid skulle klä brösten och inte få "drag" på de då det kunde ge mjölkstockning. Alltid hålla de varma lixom även fast sommarvärmen är där :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela