Publicerad 2010-03-19 11:17:00 i Gravid med Wilja <3,

BF idag, men ingen liten sessa vill titta ut.


40+0 idag! ♥

Godmorgon på er alla! :)

Japp, idag har vi kommit till denna magiska dag som vi väntat på i 9 hela långa månader.. Den här dagen vi har fantiserat om miljontals gånger. Vi har kommit till den här dagen som kändes sålångt bort från verkligheten för några månader sedan. Vi har tänkt och tänkt, saknat och pratat med henne. Vi hade hoppats på att få ha lillan här hos oss ikväll! men vet ni? Det har inte dykt upp någon liten prinsessa ännu! utan hon ligger kvar här i mammas varma mage och gottar sig. Lägger på sig lite extravikt så förlossningen ska bli ääännu tuffare för mamma! <3

Men det spelar ingenroll, för när hon vill komma ut, så är hon färdig helt enkelt! då är hon redo att möta den stora världen, och än så är hon inte det. Då kan hon allt få ligga kvar i sitt trånga lilla bo några dagar till!

Jag trodde verkligen det skulle kännas mkt jobbigare än vad det är att gå över.
Men jag har inte alls mycket tankar kring det? har ju verkligen ställt mig in på att gå över! och titta här? jag har ju faktiskt haft rätt.

Känner att de är skönt att hon inte har kommit ut än, för nu kan de ju komma närsomhelst, och ingen speciell dag som man siktar på? Så det känns faktiskt BRA!
Kommer nog bli lite småtrött ifall hjärtat ligger och gror om tre veckor.... Är livrädd att hon ska bli så stor så att jag inte får ut henne? hallå, jag är faktiskt minimal själv.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-19 11:48:06

Lycka till gulliga du!

Idag är det en speciell dag även för mig, min mormor skulle ha blivit 97 år<3

Kram på er alla (3):)

Postat av: Sabina

Publicerad 2010-03-19 11:51:41

Vår lilla sessan har inte heller tittat ut ännu. Har dock haft en massa onda förvärkar sen igår kväll så förhoppningsvis har hon bestämt sig för att komma ut ganska så snart:)

Postat av: jenny hammarström - livet som ung mamma

Publicerad 2010-03-19 11:51:53

har du inte bf 20e ? :P

Postat av: Love Oliwers mamma

Publicerad 2010-03-19 12:04:42

Åhh jag är så glad för din skull vännen :) Snart har du henne hos dig gumman. Du är värd all lycka i världen. Du och simon (anderas haha you remember när jag fick för mig att han heta andreas haha) :P



Du kommer bli en bra mamma, ta det bara lungt. Ha inte för stora krav på dig själv. Allt kommer inte vara perfekt i början men det är okey, det är okey att tycka att det är jobbigt ibland. Men dem fina stunderna er lilla familj har framför er är så underbara..vänta bara :)



LYCKA TILL NU!!

Jag tror hon kommer på söndag :)



kram Love

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar!

Publicerad 2010-03-19 12:29:33

Du har väl bf imorgon? :P Eller har jag fått det fel? :P

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-03-19 12:31:59

åååååååh nu kan hon komma när som hellst . fysk

Postat av: Amanda 17, mamma till världens vackraste Jolene.

Publicerad 2010-03-19 14:49:16

Du kommer få ut henne de kommer inte vara några problem ;)

Är själv bara 1.54cm och min dotter vägde 3790g och var 52cm. Fick ut henne utan problem och sprack faktiskt ingenting :D

Snart kommer hon! :D

Postat av: therese

Publicerad 2010-03-19 15:22:35

Bf är ju 39+6 :)

Men lycka till, hoppas knodden kikar ut snart! Själv är jag otålig som aldrig förr.. gick in i v 40 idag!

Postat av: therese

Publicerad 2010-03-19 20:58:52

Hmm.. Haha ja alltså jag har bf på torsdag, den 25 mars, då är jag i v39+6. Jag går alltså in i v 41 (40+0) DAGEN EFTER bf.

Förstår du nu hur jag menar? :D

Inte för att det har nån betydelse, men verkar ju konstigt om man räknar olika?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela