Publicerad 2010-07-09 21:04:16 i Mina tankar,

Svara hur ni vill.


Jag hittade ett forum, där jag såg en liknande fråga. Ni kan välja att svara anonymt om det är så, men jag tycker det är skit intressant och se hur många det är som faktiskt tänker likadant!

Du har sex med en kille.. Han såg OK ut på kvällen, du vaknar och tänker: Hur i helvete gick det här till?! det är ju det vidrigaste & FULASTE jag någonsin sätt! Du går därifrån med skam i kroppen.
Kommer hem och vill aldrig mer tänka tanken!

En månad går.. och mensen kommer inte, du köper ett test och: OJ du är gravid!

Skulle första tanken då vara: Shit, jag måste göra abort för ungen kommer bli så förbannat ful! Eller skulle du inte bry dig om de, och älska barnet lika mycket?
Då menar jag om killen skulle ha någon 'defekt' som kan överföras på barnet?

Postat av: Soppe - Nicole's morsa

Publicerad 2010-07-09 21:16:50

Jag skulle göra abort, men inte av den anledningen att jag är rädd att bebisen ska bli ful. Behålla ett barn skulle jag göra om jag har ett förhållande till bebisens pappa :=)

Postat av: emma - med bebis i magen <3

Publicerad 2010-07-09 21:22:24

jag skulle inte behålla barnet om det var med ett engångsligg, hur snygg eller ful han än är. Jag tycker att man ska vara två som skaffar barn och att det ska vara välkommnat.



Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-07-09 21:55:54

Haha jag skulle lätt bli nervös för att få ett fult barn, jag hade massa tvångstankar under graviditeten som det var och var helt säker på att jag skulle få ett fult barn som jag inte skulle älska. Men Vidar är ju finast i världen, men jag kan ärligt säga att jag i början kunde tycka han var lite små ful emellan åt. Men på ett vackert sätt :P

Men jag hade nog fått världens ångest över att få ett fult barn, ja :O

Postat av: karro

Publicerad 2010-07-09 22:03:44

jag skulle inte behålla ett barn med en one-night-stand. Skulle vara lite dummt. Annars så har väl utseende inte nån större betydelse. Om personen i fråga inte ser helt missbildad ut vill säga ;p

Postat av: emilia

Publicerad 2010-07-09 22:11:37

Helt klart behålla barnet.

Skulle aldrig kunna "döda" ett barn, det är ändå något inom mig.

Men visst skulle det inte kännas bra om barnet inte har någon som helst kontakt med sin pappa.

Men ett barn skulle jag aldrig kunna ta bort.

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-07-10 08:47:07

Jag skulle aldrig behållt barnet om jag inte hade ett förhållande med killen och om det bara var ett one night stand så känns det ju absolut inte bättre. Första tanken skulle nog inte vara att barnet kunde bli fult!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-10 22:12:40

jag hade aldrig behållt ett barn med en kille jag inte har en relation till,spela roll om killen e snygg lr ful. ett barn förtjänar att ha både mamma och pappa i sitt liv. enligt mig, enbart egoistiskt och omoget att behålla ett barn på andra grunder. man kan ju inte bara tänka ; ååh va gulligulligt med en liten bebis, bebisen blir till slut en vuxen människa som kommer påverkas av att inte ha en pappa som är närvaranda.

Postat av: naiana

Publicerad 2010-07-10 22:39:52

jag blir så sur när folk skriver att dem skulle behålla barnet. vad tänker ni med? det är så själviskt att behålla barnet. det är inte alls snäll mot barnet att ge det ett liv utan en pappa i uppväxten. ett barn SKA HA TVÅ föräldrar i uppväxten! Det borde förbjudas att behålla barnet om det är ett engångsligg. ett engångsligg är inte seriöst, både tjejen o killen vill bara och tänker bara en sak: Knulla! Och man dödar aldrig ett barn om man gör abort, så länge det är precis i början, då är det så litet. det är bättre att ge sitt barn en värdig uppväxt med båda föräldrarna än att bara ha knullat med en helt okänd kille på en fest och blivit gravid. hur snällt är det mot barnet att bli till på det sättet? Nej! Inte snällt alls. det spelar ingen roll vad tjejen känner när hon precis får veta att hon är gravid och tänker behålla barnet. Tänk på barnet i första hand! Barn borde inte få födas om inte pappan inte finns i bilden och vill träffa barnet och inte vill bli pappa! Det är inte ofta pappan har nåt att säga till om och det är jätte synd. Pappan har oxå sina rättigheter! Det är inte rätt mot pappan eller barnet att tjejen behåller barnet om inte pappan vill bli pappa.

Postat av: emilia

Publicerad 2010-07-11 01:05:30

Jag står kvar vid min åskit.

Ett barn i magen är fortfarande en levande varelse som förtjänar ett liv!

Som jag skrev så skulle det inte kännas bra att barnet inte har en pappa. Men saker kan ändras? Antingen träffar man en ny som är en manlig förebild för barnet eller kan det helt enkelt vara så att pappan vill ha kontakt med barnet? Det beror ju på hur personerna i fråga är för människor.

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-07-11 09:27:35

Men gu nu får "du" väl lägga av. Klart man ska behålla sitt barn om man vill det och inte behöva bli dömd på det sättet. Fine om man inte känner att man själv skulle göra det, det har man ju rätt att tycka men varje människa har rätt att ta sitt eget beslut.

Brukar inte bli upprörd men jag blir ju rädd när jag läser det du skrivit.



Om jag hade blivit "tillverkad" genom en tillfällig förbindelse skulle jag ändå vara oerhört tacksam över att få vandra på denna jord. =)

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2010-07-11 12:03:32

Jag gick över tiden 10 dagar så hon gick förmodligen ner i vikt sista tiden för hon vägde ca 500 gram för lite i förhållande till sin längd när hon föddes. Hon ligger fortfarande under lite på viktkurvan så jag kämpar på för att få henne att gå upp! :)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-07-11 18:02:33

Oj vad folk har åsikter hit & dit om vad man "absolut skulle göra" & "absolut inte skulle göra".



Jag tycker det är strongt av dem som vågar säga "jag skulle aldrig" osv om något dom kanske aldrig ens varit med om? Jävligt vågat.



Jag har aldrig gjort abort - och skulle ALDRIG säga hur jag skulle göra - för det KAN man omöjligt veta förens man är i den sitsen.



Jag har fött min dotter - hon var planerad. Där var valet självklart, eftersom att planen var att bli gravid.

Om det inte varit planen? Ja, då vet jag inte vad vi valt att göra. Troligen behålla, men jag vet inte - kan aldrig svara på det.



Att däremot DÖMA folk som väljer att göra abort?

HELT FEL.

Att DÖMA folk som väljer att behålla trots att det kanske inte finns en pappa med i bilden?

HELT FEL.



Samma sak där - hur fan kan man döma en annan människa vad gäller en sån sak?



Vågat. Jävligt vågat.

Postat av: emilia

Publicerad 2010-07-11 18:51:23

Jag säger bara vad jag skulle gjort.

Jag vet att jag inte skulle kunna göra abort, det bara är så.

Och jag dömer inte folk som skulle göra abort, verkligen inte.

Det är helt och hållet upp till var och en.

Jag står för min åsikt och vad jag skulle gjort.

Sen skiter jag fullständigt i om alla andra tycker det är idiotiskt.

Postat av: Sissela

Publicerad 2010-07-11 19:56:28

Jag kan inte ta ställning till detta riktigt, men jag skulle förmodligen göra abort (mot min egen vilja) då jag inte skulle vilja ha ett barn om det inte finns en pappa med i bilden.

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-07-12 00:08:03

Nej men det var absolut INTE menat mot dig!! Sorry om det uppfattades fel! Det var en av kommentarerna ovan som jag reagerade mot! Tycker inte nån har rätt att döma andra i sånna frågor!



SV: Tack! Ja, jag satt och knåpade med den själv =)



Kram!!

Postat av: Mother, Married & Twenty

Publicerad 2010-07-12 17:26:19

Skulle aldrig behålla ett barn som blivit till efter ett one night stand. Barnet har rätt till sin pappa och man är således bunden till den mannen livet ut såvida inte domstol bestämmer något annat. Jag vill helst ha lite bättre förutsättningar än så.

Postat av: sanna - mamma till Embla

Publicerad 2011-06-05 22:12:30

I ett sånt läge skulle jag tyvär välja att göra abort . Absolut inte för att "pappan" var ful . Utan jag vill att mitt barn ska komma till av kärlek och vara efterlängtad av två föräldrar . Inte av något misstag .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela