Publicerad 2010-07-13 12:53:05 i Livet i Gnesta,

Min allra bästa Joi!


¨

Snart så kommer min bästa och fina Johanna på finbesök från Stockholm! För FÖRSTA GÅNGEN! Kors i taket.
Och jag är helt överlycklig, så himla kul.

Men en annan sak som jag har tänkt på är att, hur kommer det sig att man själv åker till stan 2-3 gånger i VECKAN och träffar alla vänner. Men ingen kommer hit för de e så långt att åka? Men hur tänker folk då?

Det är väl lika långt för mig att åka, + att jag har BARN som jag ska ta med, barnvagn.. blöjor, kläder! Ja, allt? Å ingen kan åka ner till mig för de är 'långt?'
Trodde man va två för att ha en vänskap... för jag känner nu att jag är ensam om att hålla kontakten med alla!

Postat av: Soppe - Nicole's morsa

Publicerad 2010-07-13 13:30:41

Håller med dig!! Folk jag känner verkar förvänta sig att jag ska köra 16 mil tur&retur för att vi ska kunna ses. Det är både sårande & irriterande!

Postat av: Frida

Publicerad 2010-07-13 13:37:21

Känner igen mig, bor 3 mil utanför Umeå och ingen av mina vänner som bor där orkar fara hit för att det är för "långt". Men jag ska alltid fara dit. Det är jävligt skumt?

Postat av: mathilda

Publicerad 2010-07-13 14:13:18

men gah, vad irriterande.. och tråkigt! visst, jag tycker också att gnesta är skitlångt bort men vafan, det är ju inte närmare för dig att åka till stan än tvärtom. :S

Postat av: Madelene - Mamma till Elliot

Publicerad 2010-07-13 14:35:41

du har mig :) och jag vet hur det känns?! Exakt lika långt åt det här hållet som in till stan för oss!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-07-13 15:44:38

Det är sådär det är. Flyttar du till "landet" så är det DU som ska hålla kontakt - tycker många :)



fast då anser jag att de är vänner man inte behöver lägga energi på :) Handlar om mognad - vem bestämmer att det är just DU som ska "Keep up" för att du råkar va den som flyttar?



Är man skyldig till det bara för att man flyttar eller? Haha. Näe knappast.



Sortera ut - handlar det om. Dom som tar energi från dig - behöver du inte :)



Kram!

Postat av: Denize - Mamma till Emilia & Elian

Publicerad 2010-07-13 20:05:45

Det där känner jag igen. Har tappat kontakten med SÅ många vänner sen jag flytta ut till Nynäshamn med tanke på att det är "för långt" för dom att åka... men helt okej för mig att släpa med ungar och åka till dom i Sthlm. Märkligt :)

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar!

Publicerad 2010-07-14 08:44:45

Jag kommer gärna ut till er och ser hur ni bor. Det verkar så mysigt ute hos er :) Men jag vet vad du menar, ingen som har lust att komma ut till mig heller och det tar bara en halvtimme från centralen....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela