Publicerad 2010-07-30 12:54:14 i Livet i Gnesta,

Hade inget å göra, här till er NYA!


Tidsfördriv

Snodd av Marie, mamma till My.

Vad heter ditt barn?
Wilja Cornelia Lindh

När var du beräknad att föda?
19 Mars 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
i HELVETE heller.. 11 dagar ÖVER tiden, den 30 Mars 2010.

Hur stor var barnet vid födseln?
47 cm liten och 3220 gram.

Hur lång tid tog förlossningen?
Från första värken tog det 8 timmar tills hon va ute i våran famn.

Tog du någon smärtlindring?
Lustgas & EDA två gånger utan resultat, den började verka efter krystvärkarna va slut. Så, födde i princip bara med lustgas. Och önskar bara göra det också med nästa bebis!

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja och förlovad! <3

Tog ni reda på könet?
Ja, vi var alldeles för nyfikna för att kunna tänka oss att vänta i 9 månader.

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
-

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Vi hann ju som sagt aldrig riktigt planera.. Blev ju gravid första gången jag och Simon hade sex.
POFF sa de bara, oplanerat välkommet.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja på båda könen.

Hade du en svår graviditet:
Åh GUD nej, inte illamående en enda gång, ingen foglossning. Fattar inte hur ja nånsin kunde klaga!

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jajjemen, minst två till iallafall :)

Har du fått några bristningar?
Nä, fick inte en enda tack och lov!

Var du nervös inför förlossningen?
Nej inte alls, längtade efter den under hela graviditeten. Va aldrig rädd över smärtan på nått vis, ville bara att dagen skulle komma. Att vara MED om de häftigaste man kan!

Hade du några cravings?
Nektariner under den perioden dom fanns i butik. Annars frukt i övrigt!

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Blev livrädd! lycklig.. förbannad, skrek till Mimmi att jag hade lucifer i magen först..
Ringde Simon som stod på en byggställning som blev alldeles chockad.

Vi träffades dagen efter, sen va de som självklart. Vi skulle kämpa, ingen av oss ville ta bort liten även om vi inte hade känt varandra sålänge. Vi hade själva satt oss i denna sits, vilka människor vore vi om vi inte tog ansvar för våra handlingar? Och tack och lov så fick vi den finaste flickan världen kunde ge oss! Och de lyckligaste förhållandet som jag någonsin varit i. De va helt enkelt MENINGEN!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Vecka 4, så jag hade en LÅNG graviditet!

Hur mycket gick du upp i vikt?
9 kg allt som allt.

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande, och hon är 4 månader. Har inga planer på att sluta heller!

Vem är barnet mest lik?
Alla säger pappa upp i dan, men jag aer nått liiiitet av mig själv ibland!^^,

Vad är det bästa med att ha barn?
Att hon är våran lilla tjej. Det är vårat ansvar, vi ska leda henne på rätt väg genom hela hennes liv. Att få vara mamma resten av mitt liv! Att få ge en sån kärlek till ett barn, att få så otroligt mycket tillbaka.
Lyckan att få vakna varje morgon och bara känna: Jag har äntligen hittat hem!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Finns inget sämsta, det är endast humöret och tankar som kan göra det negativt! beroende på vilken inställning man har till saker och ting. Tänker man hela tiden: shit, jag är så TRÖTT, fan inga pengar... å inte nu igen! Då är de klart de blir jobbigt! Försöker att se de positiva i allt även om det är jobbigt. De gör MIG till en bättre mamma, en gladare fästmö.

Är ditt barn döpt?
Inte ännu, men den 28:e AUGUSTI är det dags för dop.

Hur gammal är barnet nu?
4 månader gammal på DAGEN!

Postat av: Nicole

Publicerad 2010-07-30 20:03:25

Du, första gången = make a baby!

Då är vi två.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela