Publicerad 2010-01-30 00:17:27 i Gravid med Wilja <3,

LEKSVIK, Ikea.



Detta har jag fastnat på helt! från ikea. DOCK osäker på färgen? men man kanske kan måla om? Jag vet inte! vill ha en fin sänghimmel över. Och älskar att de ger känslan av gammeldags med de vita till! fräscht och snyggt. Vad tycker ni? eller ska jag hitta en hederlig vanlig spjälsäng? bara de att allt blir SÅ vitt i hela lägenheten! "/

Postat av: Erica

Publicerad 2010-01-30 03:30:42

Kan tipsa om att spjälsängen finns att köpa mycket billigt på blocket :)

Postat av: Madde

Publicerad 2010-01-30 07:34:41

Min kusin Linda har en lekvik spjälsäng, och den är jätte fin, sen så är det ett plus med lekvik att du sen kan ta bort ena sidan när barnet är större, vilket man inte kan göra på vissa sängar...

Postat av: Cassandra

Publicerad 2010-01-30 11:01:01

De som skulle vara snyggt är om du målade den vit och så slipade du lite på den så de blir lite gammeldags :) De skulle vara skit snyygt! :D pussar <3

Postat av: Sissela

Publicerad 2010-01-30 11:17:42

Ja är helt kär i det där skötbordet, så det ska vi nog köpa, dock måste vi måla det i mörkare, typ körsbär, så de passar i badrummet.

Vi hade tänkt en vit spjälsäng,borde gå å måla om denna också =)

lycka till!

Postat av: sara

Publicerad 2010-01-30 11:19:03

Jag tycker möblerna är snyggare i vit,men det är bara vad jag tycker! :) vit säng och något fint påslakan med mycket färg ;)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-01-30 12:31:33

Dom där är fina :) Du, ska bara tipsa dig om att ta bort bilderna du tagit från IKEAS hemsida, IKEA tillåter inte att man använder deras bilder på sin egen sida.. :) inte ens om man frågat, så har du otur åker du på redig böter (en kompis råkade ut för det.. iiinge roligt..) då dom har "kontrollanter" som kikar. Tagit bort alla mina där jag hade lånat bilder från IKEA.. (värre blir det om du inte ens skrivit att det ÄR från IKEA, men du får inte ha dom över huvud taget för IKEA..).. så, ett tips bara =)



Vi har säng faktiskt :) En vagga plus en spjälsäng. Sen kommer vi bygga ett skötbord, för vi har en perfekt plats för det i badrummet men vi bygger vid den platsen för att få det precis som vi vill me förvaring :) ska bli superkul! Kramis!!

Postat av: Louise

Publicerad 2010-01-30 13:27:58

Den var jätte fin säng och skötbord:) Gick inte att kommentera där du frågade om vad man mer behövde innan lillan kommer... Jag tänkte jag kunde ge dig lite tips:



Till Mamma(dig):

* AmningsBH ggr 2!(eller fler, de blir blöta)

* Amningsinlägg

* Amningskudde(absolut inte nödvändigt men ganska skönt )

* Amningspump

* Amningskupa (när du ammar med ena bröstet rinner det mkt i andra)

* XL Bindor

* Trosskydd

* Färdiglagad mat i frysen(inte mkt tid över till matlagning)

* Vattenflaska(man blir otroligt törstig av att amma, skönt att ha en flaska stående vid sängen och en att ha med i skötväskan när du är ute)



Till Sömn:

* Spjälsäng

* Spjälskydd

* Filt

* Kudde

* Sängkläder

-lakan

-örngott

-påslakan

-madrasskydd

* Pyjamas/Sovpåse (sovpåse är ett bra alternativ om bebben vaknar på natten och beöver ny blöja, blir mindre störning för h*n då)

* Mobil

* Napp (flera olika!)



Skötbord:

* Tvättservetter.

* Blöjor.(1pkt newborn 2-4kg 1pkt baby 3-6kg)

* Barnsalva(för rödlätta rumpor),Zinksalva (för blåsor och blöjeksem)

* Badolja - Massageolja.

* Tops.

* Barntvål.

* Nagelsax - Nagelfil.

* Babyborste kanske

*Badbalja(gärna med en badhjälp för att bespara era ryggar)

*Badhandduk

*Div kläder(Boddys är toppen! ej för många i de små strlk dom växer ur dom väldigt fort)



Till Transport:

*Barnvagn (med alla tillbehör, åkpåse, lift ex)

*Bilbarnstol (köp helst inte begagnad bilbarnstol, man kan aldrig vara säker på att den inte har blivit krockad, och då inte kan garantera säkerhetskvaliten)

*Solskydd (till bilfönstren och till bilbarnstolen.)

*Bärsele/Bärsjal

*Skötväska(förslagsvis en med måånga fack)

*Resesäng (inte livsnödvändigt men bra att ha stående hos farmor eller ha med på resor, en hårdlift fungerar också bra så länge bebben passar)



Till Lek/Fritid:

* Babysitter (reglerbar!)

* Babygym

* Mjukisdjur (utan påsydda ögon och nosar)



Lite längre fram:

*Hoppgunga

*Gåstol

*Gåvagn

*Bitleksaker



Övrigt:

*Modersmjölksersättning

*Termometer feber/bad

*Snorsug

* Nappflaska med anpassad dinapp (Skall du inte amma behöver du ung. 4-5 flaskor)

* Trasor/små handdukar- för alla spyer och rapningar

*"Mitt första år"

*Behållare till infrysning av bröstmjölk



Du har säkert koll på vad du ska ha med dig till förlossningen men jag kan ge lite tips ändå:



Med till Förlossningen/BB



Till mamma

- mjukisdress (gärna 2 uppsättningar)

- pyjamas

- innetofflor

- amningsbh

- amningsinlägg

- underkläder (Vissa sjukhus förser er med stora nättrosor, dom är jättebra dom första dagarna, så "låna" gärna med er ett par hem)

- bindor(sjukhuset förser er med stora bindor som påminner om blöjor, dessa är super dom första dagarna när du blöder som mest)

- nessesär (med det du tror du behöver på bb)

- kamera

- betalkort(mynt)

- tidningar

- godis

- CD

- mvc journal

- leg.

- patientbricka

- förlossningsbrev



Till bebben

- pyjamas/sovpåse (se ovan ang. sovpåse)

- 3st boddys

- 2st byxor till bebben (dom spyr en del)

- 1par strumpor

- mössa

- filt

- beroende på årstid; ytterkläder



Lycka till :)



Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

Publicerad 2010-01-30 18:36:42

vi har leksvik spjällsäng skötbordet och garderoben. jag är supernöjd! det är stilrent och fint. :)



pusspuss

Postat av: Nicole - Mamma till C

Publicerad 2010-01-30 20:26:38

Mkt jobb att måla om tycker jag :) köp någon vit färdig istället.. finns ju massor

Postat av: Maria - Cevins mamma

Publicerad 2010-01-31 18:47:38

Vi har den sängen till Cev. Den är jätte bra :) och fin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela