Publicerad 2010-01-02 18:35:03 i Livet i Gnesta,

JÄVLA SKIT, Glömt bort militära HELT!



JAPP! för vi är föräldrarna med FRAMFÖRHÅLLNIG!

Shit.. Både jag och Simon fick PANIK tidigare idag. Vi kom på att Simon faktiskt ska rycka in i lumpen nu i Januari, den 11 för att vara exakt som skyttegruppsbefäl. Och vet ni vad? vi har GLÖMT att skicka in intyg ifrån barnmorskan om att han ska bli pappa till våren och inte kan fullfölja skiten.

Och vad fan ska vi göra nu? han börjar ju lixom om en och en halv vecka!
Dom kan ju inte tvinga honom att komma och vara med fast han ska bli förälder, eller? måste han in på introduktion och vara kvar ett par dagar, eller blir det smisk in i finkan?

JÄVLAR va dumma vi är! DUM DUM DUM!

Även om han skulle vara tvungen att rycka in så skulle vi klara det här hemma, han får ju permis på helgerna och ersättning därifrån. Likaså från FK om man tänker ekonomiskt! men jag vill inte vara tvungen att vara utan honom när liten är så liten.. Vill inte att han ska missa så mkt! och vill att hon ska vara så trygg som möjligt hos honom.
Om ni hade satts i detta läge, hur hade ni tänkt och velat?

Postat av: Natalie

Publicerad 2010-01-02 20:09:15

Jag skulle ha ryckt in i lumpen nu i somras, men var ju gravid och Alex hade kommit innan det var dags.

Ringde dit och förklarade, och de sa att de självklart INTE skulle tvinga in nyblivna föräldrar i lumpen.

Ring och prata med dem, skicka intyget så ska det nog lösa sig. De vill ju dessutom skära ner i försvaret så. =)

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-01-02 21:32:06

Hoppas det löser sig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela