Publicerad 2010-01-16 23:06:45 i Livet i Gnesta,

JÄVLA IDIOT.


KOMMENTAR:

NU har jag läst hela din blogg och jag blir inte klok på dig! Du skriver hela tiden hur fattig du är och vad synd det är om er och att ni inte har några pengar. Men du får ju megahjälp från dina föräldrar och har svindyra kläder, din kille har en IPHONE, ni har platt-tv, ni har köpt en ny svindyr vagn och du köper nya bebiskläder hela tiden. Var tacksam och gnäll inte över att du måste göra budgetmat som fullkornsbulgur, dettta är ett hån mot alla som är fattiga på riktigt.

Jag o min man är några år äldre än ni och är gravida i samma vecka och vi har båda läst på universitet i mer än fyra år och har fasta jobb. Jag kan säga att vi knappt kan ha samma levnadsstandard som ni har, vi har inga föräldrar som ger oss grejer, det är livet på riktigt. Väx upp och sluta gnäll över din låtsasfattigdom.

SVAR:


Och till att bli riktigt jävla flyförbannad när jag går in och läser din idiotiska kommentar!:

Att vi har en Iphone, vad har det att göra med att vi har dålig ekonomi eller inte?
Att vi har köpt en vagn, på AVBETALNING, de gör så att vi har jätte bra ekonomi?
Att jag inte har en MAMMA som hjälper till, de gör saken lättare? att HON lånat pengar av mig tidigare?
Att Simons föräldrar inte vill ha NÅTT med oss att göra mer eller mindre?
Att vi just nu har en HALV inkomst att leva på, de gör så vi knappt kan betala in hyran?
Att räkningar och påminnelser kommer in me brevlådan hela tiden?
Att jag FÅTT alla barnkläder vi har mer eller mindre, gör så att vi är rika?
Att vi inte ens har en SPJÄLSÄNG än, gör också det va?

Så hållkäften med ditt predik och sköt dig själv, varför läsa en hel blogg om den är så värdelös och bara massa gnäll?
Nä riktigt jävla less blir jag! och om ni studerat 4 år var och har sämre än oss ekonomiskt RÖR mig inte i ryggen!
Idiot. Stå upp för dig själv, och gå inte in här och läs!
Och om vi käkar fullkornsbulgur eller inte, vafan spelar det för roll? tar va man har i skåpet! Och ja, vi lever såhär för jag INTE har gått till soc och bett om hjälp. Så visst kan ja sluta gnälla, men SLUTA dumförklara nått du inte har en aning om! Och mina kläder? fafan snackar du om! Har inte köpt ett nytt plagg på evigheter.

Postat av: Therese

Publicerad 2010-01-16 23:16:32

Såg att du hade blivit sjuk, vad jobbigt. Hoppas du kryar på dig snart! Så att du orkar komma på träffen nästa vecka också :)



Blev riktigt förbannad när jag läste kommentaren du fått. Herregud vad folk inte har något liv nu för tiden. Ta inte åt dig av den vad du än gör iallafall.



Hur som, ta hand om dig och lillen och krya på dig. Kramar! :)

Postat av: Sophie

Publicerad 2010-01-17 01:05:00

Vilken JÄVLA idiot! Att folk ska lägga näsan i blöt hela jävla tiden.. Hon kan knappast ha läst din blogg när hon kommer med "halv falska" påståenden.



Blev rent utav chockad faktiskt! Stå på dig



Kraam

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-01-17 09:34:29

Åhh min guud säger jag bara... vi alla har tuffa ekonomier men hur dem är spelar väl ingen roll så länge vi själva uppfattar att dem är tuffa. Vem är den personen som talar om för dig hur bra du har och vem är hon som ens ska säga till dig det. Usch, blir så arg. Men bry dig inte om det för ni gör allt vad ni kan för att få till det precis som vi och när man är gravid så blir det extra påtagligt men det löser sig alltid.. Du har mitt fulla stöd.. Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-17 09:47:34

Det jag tror sticker i ögonen på personen som skrivit det arga inlägget är att du och Simon faktiskt tidigare haft varsin inkomst, hunnit skaffa er en schysst tillvaro med tv, mobiler, kläder osv. När din inkomst försvann fanns ju fortfarande era materiella saker kvar, dock har ní ju faktiskt sålt av massa saker för att betala räkningar. Personen i fråga är nog så jävla bitter för att den aldrig lyckats bygga upp en liknande tillvaro som er och här i Sverige får väl ingen ha det bättre än nån annan.. Skittråkigt med negativ energi, kämpa på ni två! :)

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-01-17 11:00:55

strunta i vad hon säger.



krya på dig. själv är inte jag heller så jätte bra ..

Postat av: Cassandra, mamma till Josefin

Publicerad 2010-01-17 12:02:49

Shit va sur man blir när man läser de där! Du ska egentligen inte allls behöver förklara dig, de är bara sjukt! Hoppas du mår bättre vännen :) Har du inte sätt miitt sms ;D hahaha :D pusspuss <3

Postat av: Therese

Publicerad 2010-01-17 12:40:29

Hehe, tack så jätte mycket, den fick duga så länge :) Hehe ja, växer mer och mer och massa sparkandes i magen hela tiden. Super mysigt :D



Va, är det inte? Vad tråkigt.. Det har jag missat totalt, hade tänkt att åka in till tuben imorgon hehe, tur att du sa det. Ja, vi måste ses ändå tycker jag! Du får höra av dig om du får reda på någonting :D



Jo men jag förstår dig, men sånna människor ska man bara ignorera. Krya på dig!

Pussar och kramar

Postat av: emma

Publicerad 2010-01-17 13:15:30

att folk aldrig slutar lägga sig i saker dom inte har en aning om..

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-17 13:29:35

Jag blir irriterad för eran skull...



Då kommer frågan varför denna person läser din blogg, om den nu är så dålig..(som universitetaren tycker?) ååh jag blir så förbannad att människor orkar lägga ner energi på att kommentera negativa tankar om ens liv som de inte har en jävla aning om. Fy skäms du som kommenterade det din fula universitetsfjolla.



Lägg inte energi på en sådan fjolla, sjunk inte till "den därs" nivå. universitetsfjolla in my fucking ass!



älskar din blogg för övrigt! Kram

Postat av: Sandras pojkvän Tim

Publicerad 2010-01-17 18:51:46

Det var ett mycket bra svar på tal till dom som kommenterat erat liv. Vad vet dom av att ha läst på bloggen. Ha en bra kväll!

Krya på dig!

Postat av: Elmina

Publicerad 2010-01-17 19:39:28

kollade in här i din blogg & såg detta inlägg,

måste bara säga att den människan som skrev det

där måste ju ha ett riktigt tråkigt liv, som

lägger ner tid på att skriva det hon skrev ..

stackars henne, hon måste ha någon allvarlig

störning :)



jag tycker iaf att du har en jätte fin blogg! :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-01-17 19:47:06

Man kan ju undra vad det är för retard som först sitter och läser igenom hela din blogg för att sedan komma med en sån korkad kommentar! Det bara skriker avundsjuka om den. Om hon nu är så välutbildad och smart så borde hon ju veta bättre än att sitta och klanka ner på en gravid tjej som hon inte vet nånting om förutom det som står i bloggen. Och inte kan man veta exakt hur en person är genom en blogg.

Tycker inte du ska ta åt dig. Hon verkar vara riktigt störd!

Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

Publicerad 2010-01-17 20:23:25

men guud vilket pulver!!



stå på er ni är bäst!

pusspuss

Postat av: Marie & Elsa

Publicerad 2010-01-17 20:25:12

jobbigt att du blivit sjuk..



Ta inte åt dig av vad den personen skrev, vad har hon med saken att göra?!



Såg att ni inte hade spjälsäng, jag kan höra med en kompis imorgon, de har en, jättfin, jag kan se om den finns kvar? =)



Krya på dig!

Postat av: Mian

Publicerad 2010-01-17 20:42:12

hejsan jag har en babysitter om du är intresserad, vi fick den i juklapp men cevin tycker inte om att sittligga ner. Så den är knappt använd.//Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela