Publicerad 2010-02-02 11:05:03 i Mina tankar,

Är jag löjlig som tar åt mig och blir ledsen över detta?


Igår blev jag ledsen!
Nu kanske jag är jätte töntig, så ni får säga vad ni tycker. Men måste skriva av mig lite..

Det är nämligen detta ämne med: Gudmor & gudfar.
När jag blev gravid, så va de en självklarhet för mig vem som skulle bli gudmor och inte, självklart min allra bästavän som jag vet finns där vått & i torrt, och om inte för mig! så för våran lilla flicka. Någon som jag vet ställer upp även om vi två skulle bråka över några löjliga saker. Och så va de även för henne, att hon tog den rollen från dag ett och sa: ÅH! ja ska bli gudmor. Punkt! så har det blivit, och jag har inte tänkt på nått annat altenativ.

Men så till nu..
Min allra bästavän har blivit gravid! tänker inte nämna nått namn alls, för det är hennes suprise senare. Men jag får läsa på facebook att ***** skriker ut och säger: JAG SKA BLI GUDMOR ÅT ***** bebis? Jaha tänker jag för mig själv och blir lite stött.. Men tänker inte dra upp någon diskussion för känner att de är lönlöst att bråka om nått så fjantigt. Hon får ju välja vem hon vill, de är hennes bebis och hennes beslut. Men klart ja kände mig dum som inte får höra ett knyst av *** utan får läsa det på facebook?

Men igår så tog jag och skrev ett sms där ja frågade om hon skulle bli det. Och till svar fick jag: Ja, jag tänkte så. Sen tänkte jag fråga om Simon vill bli gudfar? DÄR blev jag riktigt ledsen och sårad! För fortfarande har jag inte fått frågan, eller ens fått någon förklaring.. Utan hon frågar MIN pojkvän som hon inte känner allt för väl? Både jag & Simon började undra lite och de kändes verkligen inte riktigt rätt.

Är jag jätte löjlig som tar åt mig?
Klart jag kommer finnas för liten varje dag & natt om det är så iallafall. Och jag kommer alltid att ställa upp för dom i vått och i torrt iallafall, jag älskar henne över hela mitt hjärta likaså hennes bebis som gror i magen.
Och det är bara en titel så att säga, men jag kan inte rå för att ja känner mig dum i detta läge?

När HON kommer bli gudmor åt våran tös, och hon frågar Simon, men inte ett ord till mig? "/
Hur hade ni känt?

Postat av: nathale

Publicerad 2010-02-02 11:18:25

Postat av: Love Oliwers mamma

Publicerad 2010-02-02 11:48:01

Hmmm..konstigt :S Jag hade känt som du!!

kram Love

Postat av: anonym

Publicerad 2010-02-02 12:31:44

jag känner med dig skulle oxå blivit ledsen om jag var i din sits....men man kan ju ha då gudmödrar så de är konstigt hon inte frågar dig med. jag har några vänner som har fler än en. hoppas de löser sig å försök tänka positivt att allt ordnar sig i slutändan en stor kram på dig :)

Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Publicerad 2010-02-02 12:34:20

Förmodligen hade jag blivit lika besviken som du, om jag nu har förstått hela den här grejen rätt.. "/

Postat av: Sessan Linné

Publicerad 2010-02-02 12:55:32

Du är inte ett dugg löjlig.

Jag håller med dem andra; skulle bli jättebesviken.

Tycker ändå att du tar det väldigt bra.

Men visst borde du få en förklaring.

Go girl :) Sessan

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2010-02-02 14:00:13

Jag förstår att du reagerar, och med gravidhormonerna bli det inte bättre. Men jag tror nog inte hon mena något illa så, tror att anledningen till att hon vill att simon ska bli gudfar är nog för hon vet att du kommer finnas där för hennes bebis även om simon är gudfar. Om du förstår vad jag menar.



Kram

Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

Publicerad 2010-02-02 14:10:17

jag förstår dej. jag hade känt samma sak.

men hade ni planer på att ni skulle vara gudmödrar åt era barn ?

ja tycker du ska fråga henne, så löser sig nog det hela :)



ha det bäst gumman

pusspuss

Postat av: emma

Publicerad 2010-02-02 14:15:53

Såklart du blir ledsen och förvirrad.

För det första eftersom hon inte "vill" ha dig som gudmor till sitt barn, sen vet jag ju inte om hon kanske är lika bra vän med den andra tjejen.. Men att hon sen frågar din pojkvän är bara konstigt.. Det skulle jag inte tycka om. Kram

Postat av: Annelie Sandras mamma och Alexanders mormor

Publicerad 2010-02-02 15:14:12

Hej jag hade också börjat undra

Men skulle aldrig valt någon kompis utan två släktingar syskon eller kusiner till er. För de finns alltid kvar där bakom någonstans även om ni inte umgås så finns de där.

Med kompisar man har nu kan allt förändras på några år genom flytt, man har olika åsikter kanske blir oväner

Ha det så bra // Annelie

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-02 15:54:30

Jag tycker att det låter jättedumt och konstigt att hon gjort så. Så du ska inte känna dig löjlig ;o)

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-02-02 18:38:16

Jag håller med dig, jag skulle känt exakt samma sak. Även om hon kanske inte behöver välja dig men hon kunde berättat hur hon tänkte och varför hon valde en annan tjej. men det där med din pojkvän låter ju bara helknäppt! :S

Postat av: Miillan

Publicerad 2010-02-02 23:36:25

Du, jag hade blitt så jävla sne på henne att jag hade brutit kontakten helt för alltid, för jag hade INTE tagit det där.

Postat av: Linnea

Publicerad 2010-02-03 09:12:54

Jag hade också reagerat.

Jag tycker absolut att du ska be henne

motivera varför hon vill att din pojkvän

blir gudfar, men att du inte ska vara

gudmor. Håller med övriga att det låter

lite knepigt att hon frågar din pojkvän

"istället".

Hoppas det löser sig!



Kram

Postat av: Denice- Hampus mamma

Publicerad 2010-02-03 10:58:05

Konstigt sätt att tänka? Klart man blir besviken.

Tycker du ska ta upp detta med henne och förklara hur du känner. Annars byggs det bara upp massa onödiga känslor.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-04 12:46:09

är det mimmi som är gravid??

Postat av: Elin

Publicerad 2010-02-05 14:03:13

Klart att man blir besviken! Skulle nog de flesta bli i den situationen. Lycka till med din bebis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela