Publicerad 2010-12-16 15:25:12 i Bara Patricia,

Skilda vägar!


Jag kommer förmodligen vänta ett tag med uppdateringar.
Jag och Wiljas Pappa har bestämt oss för att gå skildavägar.. Hur jobbigt det än är så är de det bästa för Wilja! Vi vill inte att de går sålångt så vi skiljs som osams.
Två lyckliga föräldrar är bättre än två olyckliga!


Vill inte gå in på detaljer om vad som har hänt eller inte.
Men de är mycket, och jag är inte redo att gå in på nått!

Jag älskar Wiljas Pappa mer än nått annat, och de är de viktigaste! Och jag kommer alltid att göra de, och ja kommer tacka honom sålänge jag lever för att han har gett mig de finaste som finns.

Jag är så jävla ledsen över de som har hänt! från en dag till en annan togs detta beslut från hans sida, så.. ja kan inte göra mer än försöka hålla sams för vår dotters skull!

Fan alltså!

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-12-16 15:27:31

ajdå, men ni gör det som är bäst.

du är en kämpe och du klarar detta.

puss o kram :)

Postat av: Madde

Publicerad 2010-12-16 15:45:25

Va? =( Gud va tråkigt o läsa, trodde verkligen ni skulle fixa det ni verkade passa så bra ihop! Ledsen för din skull! Kram

Postat av: Kamilla -Oscar 100408 ♥

Publicerad 2010-12-16 15:48:02

Har följt din blogg ett tag nu och tycker verkligen synd om dig, men det är sant som du säger, bättre att båda två mår bra på varsitt håll. Vem vet, ni kanske hittar tillbaka till varandra någongång.

Ta hand om er!

Postat av: erika

Publicerad 2010-12-16 15:50:52

:(

Postat av: Amanda & Oscar

Publicerad 2010-12-16 16:13:56

Tråkigt! :-( Kram

Postat av: Nicole

Publicerad 2010-12-16 16:31:49

Uah att det bara kom som en överaskning.. Tänker på er men du gör rätt i att göra det som är bäst för Wilja men glöm inte bort dig själv. Puss på dig

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-12-16 16:39:40

Va tråkigt att det inte funkar. Men skönt att ni inte skiljs osams. Hoppas allt kommer gå bra och att det ordnar sig till det bästa. Jag förstår att bloggen inte finns med i tiden. Vi hörs när vi hörs. :)

Ha det så bra ni kan nu gumman och krama lilla godingen från oss. Kram

Postat av: Madelene & Elliot

Publicerad 2010-12-16 16:59:19

<3 Älskar dig

Postat av: naiana mendoca

Publicerad 2010-12-16 17:01:52

MEN GUD NEJ! Jag är sååååååå ledsen för din skull! fan vad tråkigt! du är jävligt smart som tänker att det en mamma gör bäst är att va sams med barnets pappa. jätteledsen verkligen! hoppas du mår bra lite i alla fall. stackars dig o wilja. du är en jävligt bra människa. GLÖM INTE DET! och otroligt STARK kvinna. hur du än mår nu så kämpar du så det finns inte ord för det för om du inte kämpar vem ska då ta hand om wilja?! hur som helst lycka till i framtiden. stor kram gumman.



/tjejen som du är vän med på facebook med samma namn: naiana mendoca

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2010-12-16 17:01:56

Fy va tråkigt o läsa! Men ni kanske bara behöver ett litet brejk från varandra och hittar tillbaka till varandra igen, jag och andré hade en brejk på 5 månader, och när vi hittade tillbaka till varandra hade vi det bättre än någon gång innan. Men väldigt tråkigt tycker jag! :(

Kramar!

Postat av: Linnea

Publicerad 2010-12-16 17:46:43

Mina tankar och all min styrka till dig, Patricia. Allt löser sig alltid, men kanske inte alltid som man tror och hoppas. Du ska se att detta också löser sig! Varma kramar!!

Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Publicerad 2010-12-16 17:48:36

Styrkekramar! :)

Postat av: Emilie - Mamma till Sammy.

Publicerad 2010-12-16 18:14:34

fy vad tråkigt:( hoppas allt löser sig för både dig och wilja ... det är inte lätt, men med tiden läker alla sår..även om de inte verkar så ibland...sköt om dig & kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-16 18:25:53

Jag hoppas att du orkar kämpa vidare Patricia! Du är så stark och kommer klara det här fint! Förstår att allt måste kännas helt upp och ner just nu, lider med dig!.. Ta hand om dig och hoppas att allt löser sig! Styrkekramar till dig!!

Postat av: Vickyy

Publicerad 2010-12-16 18:49:34

:(

Önskade (Önskar er alla lycka som fanns! beundrar er båda oerhört mycket !

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2010-12-16 18:54:09

massor med kramar till dig gumman! Håll dig stark så kommer du klara allt. Du har ju Wilja så du blir inte ensam. Finns här om du behöver prata!



/ josephine i Gävle

Postat av: Nea

Publicerad 2010-12-16 20:06:28

Styrke kramar till dig. Trist att det ska behöva bli så Men du och Wilja är starka tillsammans!

Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-12-16 20:15:52

Beklagar så mkt hemskt tråkigt!! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-16 20:31:05

Ni vet bäst. Och jag håller med, två lyckliga föräldrar är bättre än två olyckliga!

Tråkigt för er :( Och för Wilja.

Jag är själv ett "skilsmässobarn" och vet hur tråkigt det är, tur att lillan än är så liten!

Kram

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2010-12-16 20:46:13

Jag beklagar. Men det är precis som du säger, två lyckliga föräldrar på varsitt håll är bättre än två olyckliga tillsammans!



Ni kommer säkert att klara det här utmärkt och så länge ni sätter Wilja i första hand så blir det bra.



Jag och min dotters pappa har separerat vi med och jag har aldrig ångrat det. Visst skulle jag önska att det fungerade men det gjorde det inte och nu mår jag bättre när jag slipper lägga energi på det. Och jag tror Joline mår bättre av att slippa höra oss bråka och vara irriterade på varandra.



Lycka till med allt, ni har en väldigt fin dotter och henne kommer ni alltid att ha tillsammans!

Postat av: Amanda 18, mamma till Jolene

Publicerad 2010-12-16 21:39:24

Fy så tråkigt att höra! Men du är stark och kommer klara det här bra! Du och Wilja against the world :)

Beundrar att ni ska sattsa fullt för att håll sams. Det är Wilja värd!



Kram på er!

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-12-16 21:43:17

Känner inte dig personligen, men det här var jättetråkigt att läsa :(



Oavsett vad som har hänt så hoppas jag verkligen att det löser sig!



Kram! <3

Postat av: isa

Publicerad 2010-12-16 21:49:48

stackare! hur länge har ni varit tsm?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-17 00:02:49

ni kanske hittar tillbaka till varandra en dag :)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-12-17 01:12:00

styrke kram

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Publicerad 2010-12-17 01:18:36

Åh jag vet inte vad jag ska skriva.

Tänker på dig och hoppas att allt löser sig till det bästa! KRAMAR

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-12-17 08:09:08

Det var mycket tråkigt....

Må allt gott gå din väg!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-12-17 08:53:25

Va stark, du klarar allt. och oavsett vad så kommer du alltid ha wilja! tänk på det när allt känns svårt. dessutom är det simons förlust (enligt min mening)Ta hand om dig!

Postat av: Louise

Publicerad 2010-12-17 09:22:19

Oj,.. beklagar. Vafan hände? Ni verkade ju ha det jätte bra tillsammans.. :( Stackare!



Hoppas du är okej i alla fall. Kramar!

Postat av: Nickan

Publicerad 2010-12-17 11:07:23

Styrkekramar<3

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-12-17 13:21:29

Ta hand om dig <3

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-12-17 18:53:21

Nej vad tråkigt! Men samtidigt bra om detta är det bästa, har följt din blogg sedan start o ni verkar ju så kära! Men man kan inte alltid vara stark. Ha det bra! KRam Till er :)

Postat av: Sissela

Publicerad 2010-12-17 21:56:42

Det är jätte tråkigt, o jag tycker så synd om er som måste ta detta beslut, men som jag skrev på FB,ni kankse hittar tillbaka till varandra i framtiden?huvudsaken är att ni inte är osams eller går in för o såra varandra, Wilja behöver er båda, och det som vänner,det viktigaste ett barn behöver är kärlek och närhet från båda sina föräldrar, och det är jag säker på att ni´fixar utan att vara tillsammans, du o simon alltså!

Lycka till med allt!

kram från mig

Postat av: JENNYHAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA

Publicerad 2010-12-17 22:40:01

Så himla tråkigt!

STOR kram <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-17 23:03:32

Neeeeeeeeej!!!! :(

Ussh vad tråkigt..

Jag hoppas verkligen att det går att lösa... massa kramar till er.... <3

Postat av: Karro

Publicerad 2010-12-18 10:51:26

Nej vad tråkigt! Även fast jag inte har barn, så vet jag hur svårt det är med ett uppbrott där bara den ena parten vill det. Du kan säker inte ta åt dig det nu - men det blir faktiskt bättre med tiden, jag lovar!

Postat av: Malin & Elise

Publicerad 2010-12-18 16:00:30

nej vad tråkigt :(. hoppas allt är bra annars.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-18 17:30:13

Vad jobbigt.. Men kanske ändå det bästa beslutet om man ser det långsiktigt. Bra att ni tänker på Wiljas bästa. Tänker på er och undrar hur ni har det! Sköt om dig!

Postat av: Sanne - bloggdesigner

Publicerad 2010-12-18 19:30:56

Jag är väldigt ledsen för din och Wiljas skull gumman :(

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-18 20:12:14

Du klarar det här tjejen! Du har det finaste ni gjort: Wilja, och för sitt barn kan man kämpa mer än man tror <3



Och ang en kommentar här ovan om att det är tråkigt att vara "skiljsmässobarn" - det stämmer inte alls över huvud taget, inte alltid.



Mina föräldrar gick skilda vägar & det var det BÄSTA dom kunde göra. Så det där är inte alls en regel - att det är dumt o vara skilsmässobarn. För många är det säkert tufft - men för många gör det "detsamma"!



Puss o kram!

Postat av: E

Publicerad 2010-12-18 20:48:15

Hej, tänker på dig! Du är så stark och duktig. Hoppas att allt blir bra!! Kramar

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-12-21 10:42:22

Hej gumman! Jag är lite efter ser jag men läste precis om det som hänt. Jag är så ledsen för din skull och tro mig när jag säger att jag vet vad du går igenom just nu. Det är ju det värsta som kan hända. Men man vet aldrig vad framtiden har planerat för en eller om det kommer lösa sig mellan er när ni får en tid ifrån varandra. Men oavsett om det gör det eller inte kommer du att klara det här jättebra. Man är så sjukt mycket starkare än vad man tror.

Massa kramar till dig och Wilja!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela