Publicerad 2010-08-22 15:00:47 i Livet i Gnesta,

Vilken Söndag!




Som jag sa... Det är rena sjukstugan här hemma idag! Fyfan, mår som en påse gamla skridskor... Har försökt sova sålänge som vi bara kan! Wilja snörvlar och kämpar på, duktiga tjejen! Överdoserar med koksalt.. Och nu är det slut, och apoteket är stängt! Hur gör man då?

Någon som har tips om hur man kan göra när barn är förkylda?
Hört med bröstmjölk, men de är hon väl ändå förstor för nu?

Det kommer inte bli många barn gjorda idag känner jag allt. Brist på ork, fantasi och vilja... GNÄLLDAG!
Mitt huvud känns också som att de ska explodera vilken stund som helst.

Postat av: Frida

Publicerad 2010-08-22 15:40:55

Vad är hon, 5 månader? Då är hon väl inte för stor för bröstmjölk..? Sex månader är väl vanligast att sluta amma.

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-08-22 18:15:13

Du kan ju koka din egen koksaltlösning

Postat av: tittie

Publicerad 2010-08-22 18:43:30

koksaltlösning är bra. och en näsfrida.

Postat av: Trixie

Publicerad 2010-08-22 18:45:42

Bröstmjölk tror jag är det bästa, det kan man ge dom i näsan tills dom är 2 om det finns resurser för det, även jättebra att badda på om dom får sår! :) Kör hårt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-22 21:33:12

Bröstmjölk funkar alltid oavsett ålder. krya på er

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-08-22 21:36:01

Amma på du bara, finns ju ingen bestämd ålder då man SKA sluta, utan det bestämmer man själv :)



Jag ammar fortfarande lite då och då och min son är 1 år. Höhö! Håller dock på att sluta. Mina tuttar är heeeelt slutkörda, haha!



I övrigt kan du koka vatten med en liten gnutta salt i själv och låta det svalna, funkar lika bra som apotekts och är dessutom billigare. Ett annat tips är nässugen, även om den inte är så populär.



Krya på er!

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-08-22 22:49:28

Aha! Ja, då missuppfattade jag nog, haha. Tyckte väl det verkade lite konstigt att du skulle ha slutat amma så fort. Har ju fattat det som om du helammar :D

Ohh, i näsan? Har jag aldrig hört att man kan göra. Kanske är bra :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela