Publicerad 2010-08-17 18:37:18 i Wiljas Cornelias dop,

Hemmafrun i mig!




  

ÅÅÅH jag lyckades..... Dom kanske inte är en njutning för synen, för det misslyckades jag totalt med! Men smaken.... alltså herrejesus säger jag bara! Jag älskar sevenelevens cookies, men dessa slog med HÄSTLÄNGDER! Sådär riktigt knapriga men SEGA! OOOOOh säger jag bara. Gjorde ljusa cookies, och även mörka.

I dom så har jag:
Vitchoklad
Fudge-nougat
Mjölkchoklad (jäklar!) mmmmmmms.
Och sen den vanliga 'smeten' som används. Jävligt gott! Nu är det bara att träna på att göra dom fina också.



  

Nu har jag bakat över 100 st MINIMUFFINS som vi har fryst in. Kommer ju att ta ut dom innan dopet och spritsa dom fina! :) Men känner att jag inte har en suck i världen att baka allt dagen innan, de GÅR bara inte!
Men i dessa ljuuuvliga minisar så har vi i:

Digestiv/krossat vitchoklad i botten.
Två små chokladbitar
Och sen blåbär på toppen!

Hur GODA som helst också! Som sagt, de SER inte fint ut! Men viktigaste är ju allt hur de faktiskt smakar! ;)

  

Äppelkakor, tre st formade i små hjärtan.
Och sen har vi en liten smaktitt på våra fina krumelurer vi pysslat med! :)

  

Så med andra ord så har den lilla hemmafrun i mig varit på besök hela veckan! Men shit va mysigt det är att stå och baka? hela lägenheten luktar så himla GOTT! Sen sätter man sig och kurar ihop i soffan med nygräddade muffins.. Bakar ju alltid på kvällarna då Wilja sover! Så jag och Simon har alltid en liten mysstund... Nä, HUR mysigt som helst! men ja kommer nog tröttna rätt snabbt!

Om inte annat så kommer vågen visa ett par extrakilon när den här månaden är slut! ^^,

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-17 19:23:01

hejsan, hur länge sitter dina extansions i?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-17 20:35:06

dela med dig receptet :)

Postat av: Madelene - mamma till Elliot

Publicerad 2010-08-17 23:19:48

Jag kommer imorn och provsmakar?

Postat av: lollo

Publicerad 2010-08-18 20:25:15

Vad fina saker du bakat, ser riktigt gott ut! Duktig du är :D

Postat av: Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma

Publicerad 2010-08-24 13:23:22

mumsigt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela