Publicerad 2010-04-05 02:31:52 i Livet i Gnesta,

Bombs away! //Simon


                              

Helt absurt hur allt kan kännas så overkligt! det här var nog den sissta platsen jag trodde att jag skulle vara på för ett år sen, i soffan i vardagsrummet med en flickvän och barn sovandes i sovrummet, och på väg ut i köket för att diska.

missta mig inte jag är världens lyckligaste pappa och pojkvän med min egna underbara familj som jag håller närmast. men det är verkligen nu som chocken börjar lägga sig, i fem dagar har jag varit som i en dvala, svävat på moln kan man säga, men det är nu det biter tag...JAG ÄR FARSA!!!
herregud jag har en egen liten dotter, hon är jätte liten och hon är min bara min! eller nästan Patricia är väl med på nått hörn där med, men jag har 50% att säga till om, jag ska uppfostra henne, vilket jäkla ansvar!.

Det är helt absurt hur mycket det är som snurrar i mitt huvud just nu, allt bara slog till på en gång, det är absolut inte så att jag ångar mig eller nått sånt tvärtom det är nu jag känner vilket otroligt ansvar jag har och hur stort det här är, det är jag som ska uppfostra och leda henne rätt i livet.
är det någon gång i livet som jag vill se in i framtiden så är det nu inte bara för att se vilken vacker tjej hon kommer bli utan även för att se vilka problem och vilka vägar jag måste hjälpa henne att ta så jag kan förbereda mig på dem så det inte bli fel, gud börbjude att det blir fel! hade aldrig kunna leva med att ha gjort något som skadat min lilla prinsessa, för det är precis vad hon är min lilla prinsessa.

jag undrar vad hon kommer bli för en tjej populär/inpopulär, punkare/brat, plugghäst/icke plugghäst, bråkig/snäll, kommer troligen bli killarnas favorit... ursäkta mig men fy fan vilket helvete hennes pojkvänner kommer få genomlida.
Men en sak vet jag iallfall, och det är att det kommer nu och föralltid att vara pappas lilla flicka<3!

Alla tankar och känslor som snurrar runt den här lilla tjejen är för mycket för att få in i ett inlägg, tror faktiskt att det är för mycket för att någonsin kunna förklara...

Ledsen för ett kanske ganska osamanhängande inlägg men jag var tvungen att skriva av mig lite, sen är klockan 02.05 och disken är inte klar än och jobbet imorn klockan sju.
Så nu blir det diska and get my mind all sorted out!
tänkte även slänga in ett inlägg senare i veckan om min syn på förlossningen kan ju va kul det med...
Så peace out, cya and ciao! Let's go to work tomorrow and make som fucking CASHING!!!

PS: Jag älskar er Wilja och Patricia

//Carl Kungen Simon Elis Farsan Brandén

Postat av: emma

Publicerad 2010-04-05 09:23:09

Gud va gulligt :D

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-04-05 09:46:33

Nice inlägg! Kul att få se lite utav dig simpan!



sv: Ja det förstår jag gumman! Man kan aldrig veta hur det kommer bli förän man är där :D



Ihelgen har det var flytt alla dagar, helt slut! För er då? :D kram

Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Publicerad 2010-04-05 10:53:46

Vilket sött inlägg! :)



Skulle bli glad om du ville rösta på mig i tävlingen Sveriges snällaste föräldrablogg - http://www.barakaffe.nu/



Ha en bra dag! :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-04-05 13:17:15

JÄTTEfint skrivet och verkligen kul att läsa. Och kul med inlägg om förlossningen! Man blir så rörd när man läser era tankar om det här lilla livet, jag känner inte er men jag kan ju ge mig tusan på att ni ÄR och kommer att vara världens bästa föräldrar till eran lilla goa tös.



ALL lycka till er och TUSENTALS kramar!

Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Publicerad 2010-04-05 15:07:04

Kul med ett inlägg från den nublivna pappan :)

Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Publicerad 2010-04-05 15:07:24

Nyblivna*

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-04-05 15:44:21

Du kommer bli en toppenpappa, det hörs klart och tydligt! Jättefint skrivet!

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-04-05 16:42:40

fint skrivet! Du kommer bli en bra pappa Simon!



Patricia ska vara glad att hon har dig och Wilja ska vara glad att hon får ha dig som sin far ;)



kram från gävle.

Postat av: anonymis

Publicerad 2010-04-05 22:44:55

Hej!

Läser bloggen varje dag om jag är inne på datorn flera gånger på en dag så kollar jag varje gång!

GRATTIS till eran söta Wilja!

Undrar vart ni köpt eran vagn? :P ha de bäst och njut av varje dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela