Publicerad 2010-04-19 09:31:59 i Frågor & Svar,

Svar på kommentar.


Kommentar:

du är PINSAM! hur kan man lägga ut sig själv som du gör! finns inge mer privat eller något så fint som att föda barn tycker att man ska uppleva de tillsammans med sin partner samt familj! Inte dela med sig till hela världen! tycker du förnedrar dig själv.Har du tänkt på barnet?? hur ska hon uppleva detta när hon växer upp? för de som du har lagts upp kommer aldrig försvinna.

Svar till dig:

Intressant att dessa kommentarer alltid är anonyma? hur kan det komma sig? Sitter här och funderar skarpt! Om du nu står för allt du säger och allt du tycker så lovar jag dig att jag skulle ta åt mig av varenda ord du sagt. Men nu? inte en chans! Fegt. Riktigt fegt! Men jag ska besvara dig så gott som iallafall.

Jag lägger ut mig och min familj på internet som du kallar det! Och man SKA uppleva detta tillsammans. Men jag väljer att dela med mig av mitt liv här på nätet och till er bloggläsare. Det är MITT val och det som jag vill. Jag startade denna blogg i syfte om att skriva av mig under graviditeten, hade inte alls trott på så många läsare som jag har i bloggen idag. Men det fick jag! och klart att jag har lagt ut en del av oss då? jag blir sporrad av er! att komma in på bloggen och bli bemött av era kommentarer, era tips & råd gör hela min dag! vet ni det`

Om att jag förnedrar mig själv kan jag inte hålla med dig om! pga att jag väljer själv att 'blotta' mig på nätet! Det är ingen som tvingar mig till det? eller?

Har ni sånna här kommentarer så är dom absolut välkomna, men snälla! stå upp istället? varför är alltid dessa elaka kommentarer anonyma? jo! för inte någon som helst idiot hade gått fram och vågat tala om de face to face. Det är SÅ mkt enklare att kasta de i ansiktet på någon bakom en skärm! Hade du träffat mig på stan, kan jag svära att du hade hejat glatt.

Så falskt, så falskt... Och OM det stör dig så mkt att jag blottar mitt liv som du kallar det. Varför sitter du här inne och läser? varför sitter du just på dessa bloggar och retar gallfeber av dig själv? varför inte gå in på okända, oinspirerande bloggar? tror de är stället för dig!

Läste i Loves blogg nu precis på morgonen innan jag fick syn på denna kommentar. Då hon gav sitt svar på tal. Och jag kan inte göra nått annat än att hålla med henne till hundra procent! Klart man känner sig sporrad till att fortsätta blogga när folk gillar bloggen och läsarna ökar? självklart vill man då leverera.

Postat av: Moa

Publicerad 2010-04-19 10:47:38

Förmodligen är det avundsjuka som ligger bakom detta inlägg. Jag tycker ni är så söta tillsammans. Blir inspirerad av dina bilder :) Sitter här i mitten av grav. o längtar tills man fått lilla knytet i famnen :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-04-19 12:10:16

Jag förstår inte hur människor orkar lägga ner energi på att skriva anonyma elaka och korkade kommentarer. Det är ditt liv och ditt val och gillar man inte det är det väl bara att låta bli att läsa bloggen. Finns så mycket dumma människor..



Jag däremot.. Är otroligt tacksam att du delar med dig av så mycket! Jag är själv ung och höggravid och har många frågor och funderingar om hur livet kommer kännas efter bebisen kommit ut. När jag ser din fina familj tillsammans blir jag lugn och längtar ännu mer efter bebisen! Du delar med dig av privata saker som känns viktiga för mig som är i samma situation som dig och du är ärlig rakt igenom. Det är det som gör din blogg så bra!



Kram från mig!

Postat av: evelina

Publicerad 2010-04-19 12:19:14

din blogg är gryym!! <3

Postat av: Belinda

Publicerad 2010-04-19 13:01:19

Personen skriver du är pinsam, tycker det är personen som skriver inlägget som är pinsam, jag menar du delar väl inte med dig för mycket här på bloggen, det är ju inte så att du visar upp bilder på när du ligger och föder så man ser hela härligheten :) Du visar lagom mycket av ditt liv här och när man är stolt vill man ju visa det för omvärlden, helt naturligt och inget pinsamt i det. Finns alltid många knepiga människor, dom är inte svåra att hitta. Tack för en bra blogg!!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-04-19 13:43:04

Ja vissa behöver inte ens förklaras men kan skarpt säga att jag är super glad att du bjuder så på dig och din familj i din blogg ger mig en underbar läsning varje dag... Min egen blogg har jag faktiskt inte mkt för men älskar att gå in på din och se den underbara familje glädje ni har.. Som korten du lagt ut i dag det är precis min humor och så det ser ut här hemma och de värmer så gott i hjärtat sååå släpp inte taget om det... Om de nu kallas blotta hahaha det är att våga vara i mina ögon =D

Postat av: Bartek

Publicerad 2010-04-19 14:08:24

Jag förstår inte vart motsättningen ligger riktigt, mellan att uppleva något med sin familj och att berätta om sina upplevelser till andra.

Jag är helt säker på att familjers glädje inte på något sätt minskar för att man vill tala om hur underbart (och kanske ibland hur mindre underbart) livet som ung förälder är, speciellt om man gör det valet.



Snarare tror jag bestämt att föräldraglädjen kan öka med tanke på att man kan få stöd från andra människor som har egna erfarenheter att dela med sig av, och att man på det sättet kan växa ännu mer som nybliven förälder. Dessutom är det här en mammablogg, så helt klart är det ju rätt medium för föräldrar att ge varandra stöd.



Jag tror inte heller att ett barn i Wiljas ålder blir skadat av att synas offentligt. Till exempel är det ju inte direkt en ovanlighet att man stöter på okända människor ute med barnvagnen som vill ta sig en titt, och om personen som skrev den kommentaren då väljer att maskera ungen med mask a la Michael Jackson för att det ger den mer personlig lycka så skulle jag snarare ifrågasätta dennes föräldraförmåga.



Måste säga att jag knappast är orolig enbart för att familjen är en öppen sådan, för enligt min erfarenhet från soc så är det oftast just de barn som lever i slutna och isolerade familjer utan insyn som tar mest skada i vårt samhälle idag.

Postat av: Malin, 19 & Gravid

Publicerad 2010-04-19 14:37:52

Så löjligt med sånna kommentarer så det finns inte. Jag menar hur vanligt är det inte med mamma-bloggar nu för tiden? Jag tycker bara det är roligt att läsa :-) Har precis börjat läsa din blogg och tycker den är skit bra, så keep up och skit i löjliga anonyma kommentarer! :-)

Postat av: naiana

Publicerad 2010-04-19 20:27:30

jag ska göra precis som dig när jag är gravid och vid förlossningen. jag kanske ska lägga ut förlossningen på youtube. så länge man inte visar fittan är det ok och det har du ju inte gjort. så jag fattar inte vad den där skrivaren klagar på?! det är säkert en tjej som inte vågar skriva sitt namn. hahaha! jag skrattar höt, så jävla fegt! skit vilken TÖNT! den människan är det synd om.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela