Publicerad 2010-04-21 10:00:04 i Livet i Gnesta,

Gårdagens update!


Ingen uppdatering igår! men jag hade ett helvete med Wilja igår! skulle aldrig ha uttalat mig att hon aaaldrig skriker! tar en liten update om vad som hände igår.

Klädde på lilla W igår och allt va super, tog tåget upp mot stockholm! fortfarande en snäll & tyst bebis. Sen kom vi fram till stan! här började de.. Gnydde lite, men inte svårare än så! fick ta upp henne och amma lite snyggt på H&M, men de funka! nemas problemas. Köpte nya mössor åt lilla! äntligen, någon som satt bra.

Sen kom söta fina therese med magen! GUD va stor & fin den va, och SHIT va jag saknar min? visst är de hur skönt som helst att den är borta. Men de är verkligen nått speciellt med magar! <3 såg verkligen gravida kvinnor ÖVERALLT igår! mitt huvud spelar mig ett spratt tror jag allt.

Sen så skulle vi ta hissen.. Va tror ni händer? jo den stannar! både jag och therese grips av panik! men.... kom på att hennes väska va i vägen, så problemet va löst! ;D sen mötte vi upp Grynet&Vidar och Amanda&Isabella och tog sedan en promenad bort moooot Humlegården!

In på donken, handla med oss kaffe & mat! mumma. Kommer fram, va tror ni händer? Jo de börjar REGNA! hua. Men de sluta ganska snabbt. Som tur är så får vi lite varma glimtar när solen titta fram.

Va sådär tyckte jag, alltså.. De blir så tråkigt att folk grupperas och sätter sig me dom man känner! man vill ju på träffar för att träffa nya människor samt att träffa dom man redan känner! men de blir så svårt när de är så många, och man sitter så dumt :(
Så ska man träffas så kanske de är lättare att bestämma nått själv lixom? Kul att de anordnas! men de blir sisådäär. Va fler som kände så! men, de va KUL som fasiken å träffa alla iallafall :)

Men eftersom ja kände mig riktig hängig så bestämde jag mig för att dra, så alla tog sina barn och stoppa ner dom i vagnarna! sen splittrade alla sig. Jag och Therese gick in på zara för att kolla alla fina BEBIKLÄDER! otroligt söta. Lillan blir en prinsessa till i sommar kan ja lova :)

Sen tog jag tunnelbanan till Liljeholmen för att möta upp Mormor! HÄR börja alla problem :( hon skriker & skriker, ingenting hjälper! tar upp henne, matar henne, byter blöja för att se att allt är ok. Men såfort ja lägger ner henne i vagnen så börjar hon skrika IGEN! Kommer till Mammas jobb, och likadant där.
Gallskrik! sover ingenting. Klockan är halvfyra! tog oss till Liljeholmens centrum och fikade lite sen, gick runt och kika i gallerian. Hon somna i 15 minuter, sen va hon vaken fram till HALVTIO IGÅR KVÄLL och hon skrek... skrek lite till och ännu mer! fan är de magen som krånglar? :(

Blir så ledsen, gör ont i hela kroppen när man inte kan trösta!
Sen är jag ju sjuk också, så har ingen ork i kroppen alls. Känner mig bara helt orklös & tom!

Postat av: Sissela

Publicerad 2010-04-21 10:29:51

Låter som att ni behöver vara hemma,varva ner och vila er ordentligt,snart är det sommar och mkt skönare/lättare att vara ute en hel dag med en sån liten tjej! Om du inte är riktigt frisk så förstår jag att det måste vara ännu jobbigare, låter ju som de är hennes mage också,eller så var hon bara förbannad hihi! Hoppas allt är bra annars och att dagarna rullar på,det verkar så =) !kramar

Postat av: Nikki

Publicerad 2010-04-21 10:33:08

Usch då! Det är verkligen inte roligt med en skrikig liten. Delta var skrikig sina första månader men nu har det äntligen vänt.



Jag håller med dig att det var lite tråkigt men det var ändå trevligt att se alla. Hann däremot knappt prata med någon ny och det var svårt när alla satt så långt ifrån. Men det är ett roligt intiativ ifrån Love att försöka dra ihop folk.

Postat av: Love Oliwers mamma <3

Publicerad 2010-04-21 10:45:53

Varför gillade du inte träffen?

Vad var det dåliga?



kram Love

Postat av: Matilda; Mamma till Mercedes & Leon

Publicerad 2010-04-21 10:48:46

aw så jobbigt att hon vart ledsen igår kväll, hoppas ni får en bättre dag idag då :)

Postat av: jennie

Publicerad 2010-04-21 11:35:03

när de har ont i magen brukar de sprattla ganska mycket med benen och magen är ganska hård och spänd! Min wilmer hade ont i magen mycket på kvällarna och jag fick tipset om minifom-droppar! UNDERBART! Fråga på apoteket, de kostar runt 100 kr och är GULD värda! Hoppas det hjälper :) kram

Postat av: Linda - BF 7 maj

Publicerad 2010-04-21 11:57:25

Hon har nog ont i magen stackarn.. Hoppas det blir bättre snart. Det kan inte finnas något mer frustrerande än ett otröstligt barn. Dessutom måste det vara jobbigt att veta att ens lilla hjärta har ont! :(

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg!

Publicerad 2010-04-21 12:58:24

Förstår att du tyckte det var jobbigt! Man vänjer sig med skrikstunderna ute :) Jag ville inte ens gå ut i börjar för att Wilgot skrek så mycket som han gjorde! kram

Postat av: Amanda. mamma till lilla Isabella

Publicerad 2010-04-21 14:24:25

Det kan mycket väl vara magen, det är ju typ nu som tarmarna kommer igång på de små, och då kan det bli lite knip. Prova med ett skönt bad, eller köp lite babyolja och ge lite magmassage. =)

Isabella gillade att hänga över axeln och att man gjorde cirkelrörelser på ryggen på henne, eller klappade henne på rumpan. :P

Hoppas det blir bättre!

Postat av: Madde

Publicerad 2010-04-21 15:03:09

Hon kanske hade ont i magen!?

Det du äter går ju i bröstmjölken också tex lök och kolsyra, vilket kan skapa lite magont på de små, det hände med mig och Melina iaf, men såklart behöver ju inte det va så för er, bara en tanke!

Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Publicerad 2010-04-21 15:08:51

Det är jobbigt när dom skriker, jag har dock haft turen att det har varigt väääldigt sällan :P



Vill tipsa dig om att så småningom kommer det att dyka upp en tävling i min blogg där man kan vinna en tyllkjol - skulle väl sitta fint på din söta dotter :)



Så håll utkik.

Postat av: emilia

Publicerad 2010-04-21 18:35:17

Hejhej!:)

Vi är två tjejer som har startat en show tillsammans, på vår blogg där showerna äger rum så har vi en tävling där man kan vinna valfritt smycke ifrån cocco.se. Och här hittar du mer info: http://emelieemiliashow.blogg.se/2010/april/vinn-valfritt-smycke.html#comment

Kram

Postat av: EmelieCatrine

Publicerad 2010-04-21 20:01:09

Vad kul att du svarade på mina frågor i videoinlägget, haha =) Då fick jag både svar på "down under" och om din mamma var Maria i Let's Dance ;) Trodde inte det egentligen, men hon var jäkligt lik, haha =)



Du verkar vara en supergo tjej och din dotter är hur söt som helst! KRAM PÅ DIG TJEJEN!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela