Publicerad 2012-03-17 10:08:55 i Novalies sjukhustid,

Akademiska, mitt hjärta går sönder.


Vet inte vad jag ska skriva, lägger in ett inlägg lite snabbt och uppdaterar mer imorgon.. Igår så låg vi i soffan som vanligt, helt plötsligt börjar nova hosta.

Hon hostar och hostar, och när jag kollar ner på henne är hon helt blå! Läpparna va illblå, händer och armar började blekna. Försöker ruska om henne men hon va helt ledlös! Ringer ambulans som kom på en gång, sekunderna innan hon börja kippa efter luft kändes oändliga som ni förstår!

La henne på mage och tröck in mina fingrar i hennes mun, slemmet forsa ut. Och kort därefter så kom andetaget! Hon va okontaktbar och blek när ambulanspersonalen kom, så hon fick syre på en gång. Allt gick så snabbt och plötsligt satt vi i ambulansen påväg till akademiska! Väl framme så fick hon syre, hon har fått adrenalin 1 gång i timman hela natten, som ska vidga hennes luftvägar som är igentäppta. Natten såg inte så bra ut då hon inte syrsatte sig bra trots syre. Dock en aning bättre nu på morgonen.

Hon har även gått ner 300 gram i vikt, och väger bara 4100. Så vi amningsväger innan varje amning och sen får hon flaska efter varje måltid för att få i sig extra.

Jag har inga ord till allt nu, jag känner mig helt förstörd! Jag orkar inte :( min lilla piga, bli frisk snart. Mammas hjärta går sönder av att se dig såhär.<3

 

Postat av: Cissi - mamma till Cornelis & gravid

Publicerad 2012-03-17 10:17:56

Men lilla skruttan! Fy vad mycket skit ni ska behöva gå igenom. Jag kan inte ens tänka mig hur det var innan ambulansen kom, fyfan vilken panik! Hoppas att hon blir bättre snart!! <3 Kramar

Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Publicerad 2012-03-17 10:19:31

Åh men stackars liten och starka du!

Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt detta är för er. Skickar massa kramar!

Postat av: Trees i London

Publicerad 2012-03-17 10:32:12

Jag blir tårögd här borta.. Stackars lilla liten!!! <3 och er!!! massa massa styrke kramar från oss. Snart blir hon bra! <3

Postat av: Louise

Publicerad 2012-03-17 10:35:08

Usch.. förstår att det måste kännts hemskt. Skönt att ni är i trygga händer nu iaf, så får vi hoppas att hon snart piggar på sig. Jag håller tummarna för att ni snart får komma hem igen :)

Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-03-17 10:44:07

Ååh nej! Hoppas hoppas hoppas hoppas hon blir bra snart! Jag håller alla mina tummar och tår. Krya på dig Novalie!

Postat av: Emilia - 16 år och mamma i april.

Publicerad 2012-03-17 10:44:51

Usch vad jobbigt.. hoppas hon piggar på sig snart!<3

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-03-17 10:46:30

:'( jag önskar att jag kunde göra något. Men du aka veta att jag tänker på er. Ni är på det bästa stället för denna situation. Krya på er , kramar till er alla.

Postat av: Frida

Publicerad 2012-03-17 10:46:49

Men gud vad hemskt, hoppas det blir bättre snart!!!

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-03-17 10:49:35

Nä men usch! Lilla fina tös! Hoppas hon snart blir bättre och att ni kan få åka hem! Usch vad läskigt, med en sån liten också! Men vad duktig du var och snabbt satte in hjälpen! Duktig mamma och duktig dotter, detta kommer ordna sig bra ska du se! Tänker på er och hoppas att lillan snart blir bra!! Kram på er allihopa!!

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-17 10:50:34

då kanske du har lärt dig nått till nästa gång... att INET låta en sjuk Wilja hålla på o kladda o krama på Nova!!! egentligen ditt fel att hon e sjuk, det e ditt ansvar att se till att skydda ditt barn. men du låter ju Wilja hålla på med henne när hon är sjuk, så vad trodde du egentligen?!

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-17 10:52:08

PLUS att om inte du visste det så ska man inte Ruska om spädbarn då de kan få hjärnskador!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-03-17 10:52:39

men fy.. massor av kramar!

Postat av: Patricia mamma till wilja&nova

Publicerad 2012-03-17 10:55:04

Hoppas du brinner upp och dör din äckliga människa! Hur fan kan man skriva nått sånt? Hur fan ska jag hindra en 2 åring att krama om sin syster! Jag har varit precis liks sjuk som wilja, och jag har ammat Nova, tröstat henne! Skulle jag ha låtit henne svälta också för jag va förkyld menar du?

Detta va de lägsta jag någonsin läst.



Jag skiter på allt de här nu!

Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Publicerad 2012-03-17 10:59:02

Vidriga människa som har mage att slänga ur sig spydiga och elaka kommentarer.



Jag hoppas så och håller tummarna för att lillpluttan din snart blir frisk.

Som mamma själv, lider jag med dig och kan bara tänka mig vad du går igenom.



Styrkekram!

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-03-17 10:59:42

Håller tummarna att Nova blir frisk snabbt!



Svar till Elin: Är du dum eller? Chansen att Nova skulle bli sjuk är STOR även om Wilja inte hade varit i närheten. Det räcker med en nys eller vad som för att smittoämnena ska spridas flera meter.

Postat av: Carolin

Publicerad 2012-03-17 10:59:42

Men ärligt talat Elin,Vad är du för en människa? Har du inga känslor alls eller?? Jag få tårar i ögonen och blir verkligen ledsen,förtår du inte vad du säger?? Du har nog inga egna barn hoppas jag!!!

Patricia! Massor med styrkekramar till er!! Är imponerad över att du ruska om och satt dina fingrar i halsen,jag hade nog fått panik om det hade hänt mitt barn!

Jag önskar att ni snart blir friska och får komma hem. Tycker du verkar vara en super go och fin männsika,en såndär go mamma!

Skit i dom puckon som inte har några känslor och fattar bättre! Styrkekramar från Carolin!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-03-17 11:03:00

Den där Elin har ju helt klart inte alla hästar hemma i stallet om man säger så! Herregud hur kan man ens skriva en sån sak? Usch!!! Klart det inte är ditt fel, inte Wiljas heller! Sånt här kan ju hända oavsett och med tanke på allt som går runt bland människor nu har man ju bara tur om man inte drabbas!

Ta hand om er nu och jag håller tummar och tår att liten snart mår bättre! KRAMAR!!!

Postat av: Janni- tävla om en namnmössa

Publicerad 2012-03-17 11:08:21

Men vännen. Vad ledsen jag blir att läsa att lillan är dålig igen. Fan också! Som min mamma brukar säga, livet är orättvist.

Kämpa på och var den bästa du kan för ditt lilla barn. Ingen är bättre för båda tjejerna än DU, deras bästa mama!



Kommentarerna som haglat in här på sistone är verkligen vidriga. Hur tänker människor egentligen?

Trycka ner och attackera er när ni har det jobbigt som det är. Jag vet fan inte ens vad jag ska säga. Det är säkert bekanta som vet vilka ni är och retar sig på hur bra ni fått till ert lilla liv.

Tragiskt. Hoppas polletten trillar ner nån gång och dom skäms ögonen ur sig över hur dom betett sig. Ingen frisk människa säger sånna saker, särskilt inte om oskyldiga små underbara barn.

Era jävla idioter, förpesta er egen tragiska tillvaro istället. Patricia och barnen har inte gjort dig/er nånting som förtjänar detta!!



Kram till dig!!!!!!!

Postat av: Paulina

Publicerad 2012-03-17 11:09:33

Fy vilken jobbig start lilla Nova fått i livet! Skickar en styrkekram

Postat av: Jessica - mamma till Joline

Publicerad 2012-03-17 11:20:45

Idiot kommentarer!

Du är en jätte bra mamma, och jag hoppas att er lilla tjej snart är frisk igen! Tänker på er <3

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-03-17 11:21:41

Asså kära nån! Vad är det för människor som endast går in på en blogg för att klaga och kasta skit på en tvåbarnsmamma vars ena dotter är på barnakuten! Seriöst ge dig!



Hoppas Novalie blir bättre snart!! Ni kommer klara det här! Ni är starka tillsammans!



kramar!

Postat av: Sissela

Publicerad 2012-03-17 11:21:47

Kan inte förstå vad det är ni går igenom just nu,kämpa på både Patricia och Linus,ni vet vad som är bäst för era barn,flickorna behöver er pch ingen annan,förstår att ni blir sjukt besvikna och sårade av såna kommentarer som "Elin" kastar ur sig,troligtvis (förhoppningsvis) har hon inga egna barn!!! men lägg ingen energi på det,lägg all er styrka och ork på att få lillan frisk nu,hon är i goda händer och har er vid sin sida

<3 Lycka till !

Postat av: hanna

Publicerad 2012-03-17 11:22:43

Patricia tyvärr så finns det massor av elaka människor bakom datorn som bara vill andra ont:( Elin så himla lågt av dig! Bättre att bara hålla tyst. Det är inte så lätt att hålla en tvååring borta hela tiden från en bebis även om man kanske skulle vilja det som förälder. Du har ju inte varit där så du vet inte hur det var!



Styrkekramar till Dig Patricia och tur att hon hann få syrgas!

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-03-17 11:24:23

och alltid dessa bittra människor! Förstår inte hur man ens kan kläcka sådana kommentarer på ett sånt här inlägg,ett sjukt barn och mamman ska skylla sig själv? Shit,vart är världen på väg?



Lilla hjärtanet,hoppas hon blir av med det dumma som spökar :/

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-17 11:28:08

Fattar inte hur man tänker när man först blir gravid av misstag. förlovar sig sen när man träffar en ny kille blir gravid direkt och förlovar sig hahaha. Snacka om att bara skaffa barn för att skaffa barn och göra om samma misstag. Det tar ÅR innan man ens "känner" varandra.

Postat av: Nicole

Publicerad 2012-03-17 11:33:18

Hur fan kan man skriva att det är ditt fel?

patrica som du skrev man kan liksom inte säga att

lilla gulliga wilja inte får krama på nova.

Hoppas att Nova snart blir frisk och mår bra!

Ni får ha det underbart för ni är underbara <333

kramis

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-03-17 11:34:16

Vad är det för fel på er bittra idioter som kommenterar något så elakt och känslolöst egentligen?! Håller med tidigare kommentar om att du säkert inte har egna barn. Iaf på våran första-hjälpen-kurs på bvc fick vi lära oss att det är bättre att aggera än att inte göra det alls när en akutsituation uppstår. Rent logiskt har väl inte Patricia skakat om barnet så kraftigt att det orsakar andra skador. Idiot! Man handlar instiktivt men vettet finns väl för faan kvar o man förstår väl vad som är rätt eller fel att göra. Fasen vad förbannad jag blir! Vad tjänar ni på att ens yttra något sådant som gör folk ledsna?! Stötta eller kom med tips o råd, annars kan du hålla käften! Och att det skulle vara hennes fel att Novisen blivit sjuk, det är ju det dummaste jag hört. Att hålla henne borta från sitt syskon o mamma gör inte saken bättre. Sterilitet gör barn sjukare än om de får vistas bland baciller.. Läs på innan du öppnar munnen! Ursäkta Patricia för mitt superlånga inlägg, men jag blir så förbannad bara. Hoppas allt ordnar sig med lilltösen och ta hand om er! Krya Novalie!

Postat av: Jossan-Mamma till Aleksander

Publicerad 2012-03-17 11:35:57

Krya på er. Kram från mig å aleks!

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-03-17 11:40:14

Skickar massvis med värmande kramar <3 hoppas er lilla tjej får må bra snart!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-17 11:41:09

Oh nej hoppas hon blir bättre snart <3 Kan inte ens tänka mig in i sin situation just nu!



Och till den idioten som skriver att Wilja inte ska få krama sin lillasyster måste ju vara totalt slut i huvudet!!



Men när min son föddes så hade han jättehög infektionsrisk pga lite kompliceringar vid förlossningen så vi bestämde att ingen absolut ingen (förutom mormor/morfar & farmor/farfar) fick komma och hälsa på oss dem första två veckorna så vi klarade oss undan sjukdomar! (eftersom dem är mest känsliga i början)



Så när hon blir frisk borde ni testa de, det är ju jobbigt och tråkigt för man vill ju visa upp sina älsklingar för hela världen! Men det är verkligen värt de! Vi höll oss bara inne och åkte ingenstans över huvud taget :-) Det verkar ju nästan som att N kanske har lite känsligt imunförsvar? :(



Men krya på lilla tjejen och stå på DIG <3

Postat av: sandra

Publicerad 2012-03-17 11:55:09

åh jag blir så ledsen när jag hör allt tråkigt ni får gå igenom! Jag beundrar dig att du är så stark och inte fullkomligt tappar kontrollen när något sånt händer!



ELIN! Hur i helvete har du mage att vräka ur dig såna ord när dom gör allt som står i deras makt. Det spelar ingen roll om Wilja kramar Nova eller inte för bacillerna är runt om henne ändå, å inte kan man slänga ut sitt barn när det är sjukt? Jag antar att du inte har några barn, för hade du haft det så hade du känt att ditt mammahjärta spricker när man hör om något så jobbigt som Patricia och Linus går igenom!



Jag kan inget annat än att tycka synd om alla elaka tragiska människor som inte förstår vett och etikett. Ni måste ha det väldigt besvärligt och jobbigt som lägger all er energi på att trycka ner någon annan, förstår att det är hemskt jobbigt att glädjas med en annan människa! En dag kommer allt slå tillbaka!



Jag hoppas lilla Nova snart piggar på sig och önskar att jag kunde tagit ifrån er alla jobbiga stunder!



Massa styrkekramar till dig Patricia!!!

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-03-17 11:55:44

Verkligen vidriga kommentarer som kommer in, lev ditt eget liv och låt Patricia leva sitt! Förstår inte hur man kan vara så elak och ha sån brist på empati!



Hoppas lillan bli frisk snart och att ni slipper fler sjukhusvistelser med henne! Försök att hålla henne borta från stora folksamlingar nu under dessa influensatider tills hon blivit helt frisk, och att de som kommer på besök/ som ni besöker är 100% frisk för att hon ska hinna repa sig ordentligt.. De kan vara svårt men nödvändigt för en nyfödd..

Ni har verkligen fått en tuff start med lillan, men kämpa på de kan bara bli bättre!

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-03-17 11:56:03

Men lilla lilla gumman!! Stackaren :( Vad bra att du agerade så fort och hjälpte henne att andas igen och ringde ambulans. Bästa mamman!

Håller alla tummar att Novalie får bli frisk så fort som möjligt och att det inte händer igen. Kan inte ens föreställa mig hur rädd du måste ha varit. Tänker på er!

Stor kram

Postat av: Carro

Publicerad 2012-03-17 11:56:31

Jag förstår inte hur människor har mage att skriva som de gör i en situation som nu. Tror ni inte att Patricia redan är så långt nere i träsket som man bara kan komma? Hon trodde ju för i helvete att hon skulle förlora sitt barn!!! Ändå skriver ni sådant skit som ni skriver. Jag hoppas innerligt att människor som er ALDRIG någonsin får uppleva ett eget barn och den kärleken som det ger. Ni är INTE värda det. Äckliga små smuts människor!!



Och till lilla Nova, nu måste du friska till dig! Du har vart med om alldeles för mycket otäckt redan nu <3

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-17 11:58:05

Styrkekramar till er alla<3.

Postat av: Denise

Publicerad 2012-03-17 11:59:56

Herregud vilka jävla idioter det finns!! Har aldrig kommenterat men kunde inte låta bli nu. Du har en jättefin familj och dina barn är hur söta som helst!

Postat av: Erika

Publicerad 2012-03-17 12:02:52

Hej Patricia!



Har följt din blogg ett tag nu, och måste säga att du verkar vara en helt underbar tjej och mamma.

Dina barn är hur fina som helst :)



Det gör ont i en mammas hjärta och läsa vad ni går igenom just nu! Styrkekramar till er. När min son var liten så var det mycket sjukhus besök för oss också, det kommer att gå bra det vet jag ! :)



Sen såna där idioter som Elin, är det bara att nonchalera, hon har inget innan för pannbenet så är det bara. Lägg din energi på dina flickor istället.



Stor kram till Er =)

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-03-17 12:07:39

Tänker på er!!

Postat av: Kimberley

Publicerad 2012-03-17 12:09:14

men hallå, Elin och annonym - va fan?! om ni känner att det är nödvänigt att spy ut er sådana saker så gör det för h-vete inte när deras lilla Nova är så allvarligt sjuk!



Hemska, vidriga människor!! Gud va jag skulle skämmas om ni va mina barn eller någon jag kände som tycker det är ok att hoppa på Patricia och hennes familj när dom har det så tufft.



Patricia, skickar stora styrke kramar till er och hoppas innerligt att Nova kryar på sig fort. Bry dig inte om avundjuka, störda små kryp som saknar samnvete och medkänsla. dom får vad dom förkännar så småningom. karma is a bitch ;)



kramar!

Postat av: Hayley

Publicerad 2012-03-17 12:12:56

Alltså jag är helt chockerad över första kommentaren under det här inlägget.. Väldigt insiktsfullt av dig Elin att klanka ner på en totalt panikslagen mamma som inte vet vart hon ska ta vägen på grund av att hennes minsting är jätte sjuk.



Tror du på det du skriver själv eller? Hur ska hon kunna stoppa storasyster från att vilja krama och pussa på sin lillasyster! Barn blir sjuka så är det bara. Vissa blir sämre än andra! Usch för människor som dig! Så stor och "allvetande" där bakom din lilla datorskärm!



oh du som kommenterar helt anonymt, MODIGT AV DIG. Verkligen! Usch och fy för vissa människor alltså!



Och till dig Patricia, stay strong! Ta hand om varandra nu och krya på er. Håller alla fingrar och tår i kors för eran skull och hoppas på att ni ska komma ifrån sjukan så snart som möjligt med en friskare lite bebis!



Jätte kram från en relativt ny läsare!

Postat av: Jenny - mamma till Liam & Millie

Publicerad 2012-03-17 12:24:11

Vilka hemska kommentarer du får! Folk har verkligen inget vett i kroppen alls! Stackars lilla tjejen som är dålig igen, håller alla tummar & tår för att hon ska bli frisk! & till den som skrev om att wilja kladdar på sin syster. Du kanske inte vet hur svårt det är att säga till ett barn så att den förstår att man kan smittas. Min son är snart 6år & småpillar vad man än säger. Dom är nyfikna! & man kan inte skydda sina små för allt, så länge det är familjen som rör barnet så är det okej, är det nån vän eller annan släkting så är det en annan sak. Bebisarna ska ändå vänja sig vid familjens baciller!! Massa styrkekramar till alla er! Kramar

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-17 12:26:15

FYY vilka elaka kommentarer du får:(

Hoppas lillan kryar på sig.

Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Publicerad 2012-03-17 12:28:04

Ja hoppas för allt i världen att du INTE tar åt dej av de där vidriga kommentarerna du fått , hoppas åxå människan brinner upp!



Du har gjort helt rätt , och det spelar ingen roll om Wilja kladdar på Nova eller inte , sjukdomar smittar via luften också.



Hoppas lilla

Nova blir frisk snart !!!

Stora kramar !

Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Publicerad 2012-03-17 12:31:08

Och fortsätt blogga för alla oss som älskar din blogg, dem där idioterna är bara en fis i rymden jämfört me alla som gillar din blogg och tkr du verkar vara världens goaste mamma!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-03-17 12:31:19

Men nej, lilla gumman! Hoppas hon mår bättre nu! Och vad duktig du var och stakc fingrarna i halsen och så, precis rätt gjort!!!! Var stolt över dig själv, du är en bra mamma för dina fina barn!!!



Och skit i alla idioter som skriver...



Moget att vara anonym btw..



kramar till er <3

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-03-17 12:35:41





Neje fy va hemskt, inte nu igen! Stackars lilla söta Novisen!

Hon kommer bli frisk snart det lovar jag, hon är stark den lilla tösen precis som sin mor<3



O till de patetiska omogna IDIOTERNA som kommer med dessa otroligt barnsliga kommentarer!! VÄX UPP för fan!! Fattar ni inte att er avundssjuka bara lyser igenom!! Kan förstå att ni är avis på Patricia som har två underbara små flickor och en sambo som älskar henne och tjejerna!!

Men de är fan riktigt låg nivå på era påhopp!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-03-17 12:35:55

Sänder dig en massa styrkekramar.

Jag hoppas verkligen att eran tös blir frisk snart.

Kram

Postat av: louise i dalarna

Publicerad 2012-03-17 12:36:42

den varmaste å underbaraste blogg jag läst du är en underbar människa:)

blir bara så jäääävla förbannad på dom som skriver elaka kommentarer!!! hoppas verkligen att dom inte har barn.... jag och min man har 3 barn har varit tillsammans i 12 år och blev gravid efter 2 mån tillsammans så jo de kan hålla snacka om att bara snacka massa skit fyfan

jag lider med er nu hoppas verkligen att lilla Nova blir frisk snart massa kramar kämpa på som du gör du är bäst

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-17 12:44:15

Men lilla gumman :(

Kunde knappt läsa utan att bli tårögd...

Fan vad hemskt, nu måste detta bli bra snart så ni få njuta av er familj utan att vara rädda och sjuka!!!!!!!!!!



Många styrkekramar!!!!! <3

Postat av: Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

Publicerad 2012-03-17 13:11:48

Men huva då lilla gumman jag håller tummarna för att lilal nova ska blir frisk snarast lider med dig...

Måste vara riktigt jobbigt i mammahjärtat... Skickar massa styrkekramar...

Postat av: REBECCA

Publicerad 2012-03-17 13:17:57

men gumman, hoppas att din fina dotter blir frisk snart!! krya krya krya!



"Fattar inte hur man tänker när man först blir gravid av misstag. förlovar sig sen när man träffar en ny kille blir gravid direkt och förlovar sig hahaha. Snacka om att bara skaffa barn för att skaffa barn och göra om samma misstag. Det tar ÅR innan man ens "känner" varandra."

---



bilden du ger av dig själv är en ryggradslös liten människa som inte ens har cojones nog att skriva ditt namn, stå för vem du är. du är förmodligen en modern version av en "katt kvinna", dvs. du är ensam, det enda umgänge du har är din påhittade alias på internet, istället för katter. du tror folk ska se dig som en person som säger vad du tycker och står upp för sig. men egentligen, det du visar världen att du är, det är en nolla! förmodligen aldrig stött på det där lilla fenomenet KÄRLEK.

rädd för relationer av alla dess slag och vågar inte öppna upp dig för en annan människa. trångsynt och patetisk. DÄRFÖR tror jag att du tillfredställs av att hacka på andra och döma deras beslut och liv. för du vågar inget själv.



väx upp, god damn it!

Postat av: Natalie

Publicerad 2012-03-17 13:19:30

Men lillpluppan då:(

Kan förstå att det är hemskt jobbigt för er nu.

Hoppas att ni får den hjälp som behövs på Akademiska, och att lilla Novalie snart är frisk.



Elin, har du några hjärnceller överhuvudtaget?

Finns fan inga ord för människor som du..

Att kommentera saker man inte har någon koll på, är fan sinnes.

Antar att du själv inte har barn?

Hur föreslår du då att man får liv i en bebis som inte andas och är lealös? Tvivlar starkt på att Patricia skakat sin dotter.



Jag är själv tvåbarns mamma & blivande sjuksköterska, jag hade agerat precis på samma sätt.



Kan ta o ge dig ett tips att läsa på lite innan du yttrar dig.



Postat av: Cecilia. Mamma till Lova 110404 <3

Publicerad 2012-03-17 13:31:38

Vad är det för fel er som kommer med dessa onödiga och patetiska kommentarer? Ni är inte friska nånstans! Lämna Patricia och hennes vackra familj i fred!



Postat av: Cecilia. Mamma till Lova 110404 <3

Publicerad 2012-03-17 13:37:30

Hej gumman!



Stackars lilla Nova, hoppas att hon blir frisk snart! Det måste vara otroligt jobbigt för dig att se sitt barn sådär.



Det brinner verkligen i mitt hjärta, när jag ser vad folk har mage att skriva, och speciellt i detta inlägg. Som handlar om din sjuka dotter. Jag fattar verkligen inte vad vissa människor har för fel i hjärnan. Så otroligt sorligt!



Stora kramar till dig, du verkar vara en fanastisk mamma <3

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-17 13:40:56

Nej men usch vad läskigt, kan inte ens föreställa mig känslan av att upptäcka att sitt barn inte kan andas. Hoppas verkligen ni blir frisk allihop snart. Och vilka jäkla idiotiska kommentarer endel kommer med. Förstår att du ibland funderar på att sluta blogga. Men jag hoppas verkligen att det bara är högst 1 av 100 kommentarer som inte är positiva. Kritik på ett bra sätt är ju en sak men att anklaga och trycka ner någon är en helt annan. Hoppas att redan är mycket bättre.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-17 13:41:17

Usch stackars lilla Nova :( hoppas hon repar sig fort!!

Styrkekramar till er!!



Till er som skriver dessa hemska kommentarer, har ni inget vettigare att göra än att trycka ner människor på de elaka sätt som ni gör!! Vill bara säga att Patricia gjorde helt rätt i att ruska om Nova när hon inte andas för de är precis de man gör för att få liv i dem.. Har legat på sjukhus i 3 månader med min son pga född i v 25 och han fick man gång på gång ruska om för att han skulle börja andas igen.. Sen är de skillnad på att ruska och skaka helt hejdlöst!!



Blir så arg av att läsa dessa hemska kommentarer du får, du är stark som orkar fortsätta <3

Jag håller tummarna för att ni snart får komma hem och hålla er friska!!

Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2012-03-17 13:43:04

Men fy vad obehagligt :( hoppas att hon mår bättre snart skruttan, tur att du reagerade så snabbt och bra!

Postat av: sara

Publicerad 2012-03-17 13:52:41

fyfan vilka skabbiga kommentarer du får, hoppas verkligen inte du tar åt dig, bara avundsjuka äckel som skriver sånt, oavsett va man tycker och tänker så skriver man fan inte så om man är normal i huvudet. och till detta inlägget dessutom?! herregud,



hoppas allt blir bra med lilla snart, du har två underbart fina barn och verkar va en otrolig mamma!

KRAM

Postat av: Fiafia

Publicerad 2012-03-17 14:14:22

Ojojoj vilka tragiska och störda människor det finns där ute som skriver idiot kommentarer!

Tycker verkligen du ska spara IP nummret på dessa och polisanmäla för trakasserier på stört.



Dessa/DENNA människa måste verkligen ha ett horn i sidan till dig,ha ett tragiskt liv och kan samtidigt inte vara frisk.



Hoppas allt detta med all sjukdom försvinner snabbt nu för er, så ni kan få lugn och ro och bara njuta utan oro o ängslan.



Har själv haft ett spädbarn som är född på vintern och som fick exakt samma symtom, det visade sig vara RS virus. Slem, svårandad, och inlagd i ngr dygn, jättejobbigt.



Vi fick efter all sjukhusvistelse faktiskt rådet av ett par läkare, att i möjligaste mån försöka att undvika att ha alltför många besökare hemma de första 6 månaderna, speciellt de som hade egna barn med sig.

Samt att undvika att ta in bebisen på tex Apotek etc, där människor oftast redan har infektioner.



Kort sagt blev vi uppmanade att begränsa oss lite. Vi träffade istället de andra barnfamiljer ute i parker, utflykter etc. Och umgicks mest innomhus med far/morföräldrar. Hade samtidigt större barn på dagis, och var även lite försiktig där med att ta in henne i lokalerna första månaderna.

Styrketankar och ett fång med måbra hälsningar kommer här! Du ska se att det vänder nu o det kommer att bli friskt och bra:)

Sist men inte minst. Du är en alldeles superb mamma som verkligen verkar måna om och sätta dina barn i första rummet. Och du gjorde HELT RÄTT i att skaka om samt sätta fingrarna i halsen på din dotter.

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-03-17 14:18:30

Jag håller med Janni: kommentarerna som haglat in här på sistone är vidriga. Ta inte åt dig Patricia!



Krya på lillan! Styrkekramar

Postat av: madde

Publicerad 2012-03-17 14:25:23

Men näääää nu får det ju räcka med sjukdom för lilla Nova:(

Förstår att det är hemskt att bara kunna se på o inte kunna göra ngt!!! HOPPAS hon är frisk snart så ni kan få njuta ordentligt av tvåbarnslivet:(



Kram



Fattar inte hur man tänker när man först blir gravid av misstag. förlovar sig sen när man träffar en ny kille blir gravid direkt och förlovar sig hahaha. Snacka om att bara skaffa barn för att skaffa barn och göra om samma misstag. Det tar ÅR innan man ens "känner" varandra. SVAR: Känner man någonsin NGN 100 procent? Nej! ALLA tar en risk ibland blir det bra o ibland inte! SÅ jävla onödig kommentar till detta inlägg FY SKÄMS!

Postat av: madde

Publicerad 2012-03-17 14:27:29

ELIN: Dig finns det inte ens ord till! Du är ju helt tappad ärligt talat! Håll dig borta från denna blogg om du inte har ngt vettigt att tillföra!

Postat av: Simone

Publicerad 2012-03-17 14:34:19

Jag blir så trött på idiotern som skriver! Inga känslor i kroppen?!



Styrke kramar till er. Hoppas hon blir frisk snart. :) Du är en kanon bra mamma!

Postat av: Moa

Publicerad 2012-03-17 14:36:51

Hoppas att allt blir bra! Kan förstå att det känns oroande, men håll modet uppe. Håller tummarna att lilla Nova blir bra fort.

Postat av: Moa

Publicerad 2012-03-17 14:37:24

Hoppas att allt blir bra! Kan förstå att det känns oroande, men håll modet uppe. Håller tummarna att lilla Nova blir bra fort.

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2012-03-17 14:37:24

Oj blir verkligen förvånad över vilka idioter det finns. Ta inte åt dej av dessa kommentarer!

Tycker du är stark och verkar va en bra och helmysig mamma:)

Hoppas lilla Nova får bli frisk snart, krya på er!

Kram

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-03-17 14:39:40

Bry dig inte om dessa vidriga människor som skriver så fula kommentarer. De vet ingenting och är bara avundsjuka på hur bra och fin du och din familj är. Blir så himla ledsen för er skull. Även att jag inte känner er överhuvudtaget så skär det i hjärtat på mig när jag läser det här.

Sänder all styrka till er, ni fixar det här och Novalie kommer att bli bra! Stor kram till dig, du är en jättebra och stark mamma!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-17 14:47:12

Åh herre gud, era stackare! Vilken otur ni ska ha då. Jag har också varit med om när barnet slutar andas och blir blå, det är världens värsta känsla. Skönt att ni är på sjukhuset nu så de kan utreda detta! :/ All styrka till er. Du är STARK. Kram Jessica

Postat av: Trees mamma i London

Publicerad 2012-03-17 14:48:51

Fyfan vilken hjärtlös människa som postar en sån kommentar!!!! Blir så jäkla arg, och ledsen att människor som sånna ens existerar.



Massa kramar och kärlek till hela familjen <3

Hoppas allt går bra därborta!

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-03-17 14:58:18

klart de inte e bra att ruska ett barn men är ju iaf bättre att ruska henne av kärlek än ilska. bättre att reagera fel än att inte reagera alls. kan inte stora tjejen va hos sin pappa när hon är förkyld så inte det händer igen? hoppas lilltjejen klarar sig både från förkylning och hjärnskador.

Postat av: Frida - Gravid med lilla L

Publicerad 2012-03-17 15:00:20

Men uschaaa... Mitt hjarta varker for er <3 Kram



Och seriost, vad ar ni for vidriga omogna manniskor som slanger ur er sa fula kommentarer?! Vax upp!

Jag undrar om ni ar lika kaxiga i verkligheten? Riktigt patetiskt av er och ni har nog inte barn sjalva, for da hade ni aldrig skrivit sadar..

Postat av: Sarah

Publicerad 2012-03-17 15:03:16

Stackars liten! :( vad orättvist att ni drabbas gång på gång, hon har fått en tuff start men hon verkar vara en riktig kämpe! Krya på dig, Nova!



Och de där kommentarerna du får, herregud! Du får inte ta åt dig, de är inte värda din uppmärksamhet - du är dina flickors bästa mamma alltid, det kan ingen ta ifrån dig!

Postat av: Sandra- Mamma till Emanuel och Emilia

Publicerad 2012-03-17 15:03:33

"Elin" VAd F*N är du för människa ! Hur kan du skriva så, helt ofattbart, du kan omöjligt ha egna barn!!! Hemska människa !



Patricia- Lyssna verkligen inte på denna IDIOT! Det är omöjligt att inte låta syskonet krama och vara i närheten, jag vet hur de är! DU är otrolig som klara av det underbart de gick "bra" Hoppas hon bryar på sg snabbt! Tänker på er <3

Postat av: Anna-Panna

Publicerad 2012-03-17 15:10:30

Lilla lilla hjärtat <3



Första gången jag kommenterar här. Hittade bloggen av en slump för några veckor sedan o är själv höggravid, med trean. Är lite äldre än dig, 35 år. Bor i samma håla däremot ;)



Förstår att detta är fruktansvärt! Min dotter blev sådär blå en gång...då var hon kanske 8-9 mån och hade dragits med en jobbig lång förkylning. Hon satt på en filt på golvet o när jag kikade dit såg jag att hon plötsligt ändrat färg till grå-blå o satt o skakade. Vi åkte till barnakuten på Ackis, när vi väl var där hade hon bättre färg så i hennes fall var det febern som steg snabbt i kroppen, därav hennes reaktion. Men de ville ju utesluta feberkramp osv..



Din lilla skrutta, kan det vara RS?



Och så ser jag här otroligt korkade kommentarer från en person som inte har ett dugg att säga till om här. Tycker hon som hon gör kan hon hålla det för sig själv, otrolig sandlåde-nivå. Skaka av dig det Patricia, det är inte värt att ens kommentera. Plocka bort kommentaren vettja!



All styrka till dig o din fina familj.

Ser jag dig sen nån gång när jag är ute o spatserar med barnvagn ska jag kanske ta mod till mig o gå fram o kika på sötisen :)



Kram Anna bf+3



Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-03-17 15:15:17

Hur fan kan folk ens skriva sånna här saker när Nova ligger på sjukhus... hemska människor! Tycker också det låter som du skötte situationen bättre än de flesta hade gjort. Hoppas verkligen ni blir friska och skit i hemska kommentarer som de ovanför.

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-17 15:18:13

Elin och "anonym" låt Patricia och hennes familj vara. Du/ni är en sån otroligt omogen och äcklig människa!!! Fyfan!



Patricia, hoppas lillan blir bättre! Vila och rå om dina fina flickor! Många kramar

Postat av: Friiidaaay.blogg.se

Publicerad 2012-03-17 15:18:57

Jag antar att ni som skriver dessa hemska kommentarer inte har barn själva? Åh har ni det så saknar ni väll hjärnfunktionen.. Att skriva dessa ord till en nybliven mamma som kämpar för att hålla modet uppe för sina döttrar när det är som svårast, är fruktansvärt gjort. Förstår ni inte att ni sårar en tjej, som redan är ledsen & förtvivlad? Jag blir helt ärligt rädd för hur våran syn på andra människor förändras och att NI blir helt känslokalla med ingen empati!



Jag hoppas Patricia, att det lugnar ner sig för hela eran familj. Så ni kan få komma hem så småningom i lugn och ro. Ta hand om er och stå på dig inne på sjukhuset, så du får reda på exakt varför detta hände.



Styrkekramar!

Postat av: Malou

Publicerad 2012-03-17 15:35:32

Stackars er :-(

Absolut inte ditt fel att hon är sjuk, inte wiljas heller. Är man sjuk så smittar man. Så är det bara. Spelar ingen roll om man håller för munnen med ärmen när man nyser tex, sprids ändå. Oundvikligt. Bor man i ett hus smittar man varandra. Otur att nova blivit så pass sjuk bara. Ingens fel för fan! Hoppas det blir bra och att ni snart är hemma igen!! Håll ut! Kramar

Postat av: Cecilia

Publicerad 2012-03-17 15:36:41

Nej uuuh! Jag tänker på er.. gud vad obehagligt, hoppas hoppas hon blir bättre snart!

Postat av: Erica

Publicerad 2012-03-17 15:36:54

Vilka vidriga människor det finns som slänger ut så hemska äckligt fula kommentarer!! Jag hoppas Nova blir bättre snart!

Postat av: sofia

Publicerad 2012-03-17 15:39:57

men stackars lilla Nova och er andra också såklart. Hoppas att hon blir frisk nu och att ni får stanna på sjukhuset tills hon blir bättre. Kan inte ens tänka mig vilken hemsk upplevelse det måste ha varit. styrkekramar till er

Postat av: Tittie

Publicerad 2012-03-17 15:59:20

Hemska jävla kommentarer från både Elin och anonym! Bittra tråkiga och hemska medmänniskor är precis vad ni är! För det första så är ruska om ett ord, betyder alltså inte att du vet vad eller hur hon gjorde. Och vem hade inte ruskat om sitt barn lite när man ser att det börjar bli helt blått! Ruska om kan det finnas olika nivåer på! Och hur Patricia lever att välja sitt liv kan ni väl skita i? Bara för att man varit tillsammans i flera år betyder deg inte att man är rätt för varandra eller att saker och ting skulle funka bättre! Och Linus och Patricia verkar vara helt underbara föräldrar! Glöm aldrig att det man läser i en blogg är endast en liten del av en persons liv och man ska aldrig döma någon efter det! Ta en titt på er själva istället, ni är nog inte så jävla perfekta ni heller... Och om ni är det så grattis och hoppas att ni är nöjda med att vara så jävla känslokalla och att Karman biter i röven en dag!

Postat av: Jessica-mamma till ella o linus

Publicerad 2012-03-17 16:07:34

Åå men lilla fina barn! Jag sänder mååånga varma tankar till er och hoppas innerligt att allt blir bra!!!!!



Fyfan va vidriga människor vi har runt omkring oss asså! Vill bara spy när ja läser mångas inlägg, vilket jävla hat ni måste känna mot folk runt omkring!



Många kraaamar till er!!!!!!

Postat av: My

Publicerad 2012-03-17 16:12:17

Men vidriga människor som kommenterar. inte bara nu utan det du fått förut också. Och vafan, klart som fan att du ska ruska ditt barn om hon inte kan andas ! Annar DÖR hon ju !? förstår folk ingenting eller ? tror inte att någon mamma skulle klara av situationen lika bra som du patricia, ser verkligen upp till dig ! Hade själv fått panik om det hände. Tycker att du klarar det jättebra, har två underbara fickor och jag tycker inte du gjort något fel alls !



Fortsätt som du gör, världens bästa mamma ! Kramar i mängder till dig och din fina familj <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-17 16:18:47

Men ush vilka vidriga människor det finns. Du får inte ta åt dig av dessa elaka människor. Du är en underbar mamma och du har världens finaste familj. Jag håller tummarna för att ni alla mår bra och snart får komma hem igen. Tänker på eran lilla Novalie. Lycka till massa kramar

Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Publicerad 2012-03-17 16:29:51

Vidriga jävla människor som klankar ner hela tiden, jag blir så förbannad trots att jag inte ens känner Patrizia! Vad får ni ut av att skriva elaka onödiga kommentarer varje dag?



Patrizia: Jag blir så ledsen av att se att lillan är dålig igen, jag skickar en massa styrkekramar och hoppas att allt går bra!!

Postat av: Carro

Publicerad 2012-03-17 16:30:57

Vad har ni emot Patricia egentligen? Och hur kan man sjunka så lågt att gå på barnen och pappan! För de första ska ett barn hå igenom ca 16 förkylningar sitt första levnadsår och barn ska utsättas för sjukdomar annars kan de inte bygga upp nåt immunförsvar! Kom inte å döm förrän ni har egna barn! Jag hoppas innerligt att ni inte har egna barn å har nk de så hoppas jag se blir omhändertagna! Kämpa på P jag vet hur de är med en jobbig start hade de med mitt andra barn mkt övernattningar på sjukhus oså :/ Ta hand om er! Carro

Postat av: My

Publicerad 2012-03-17 16:31:24

Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar här inne men borde det för guds skull inte vara fokus på att barnet är sjukt och stötta familjen än att klanka ner på någon som redan ligger?



Jag håller vekligen alla tummar och tår att eran lilla flicka mår bra och att ni får komma hem välbehållna.



Många kramar från mig och min familj

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-03-17 16:35:54

Vilka jävla idioter det finns!! Du är en FANTASTISK mamma Patricia! Lyssna inte på sånna där miffon! Jag håller alla tummar och tår för att Novalie ska bli frisk! Många varma kramar!

Postat av: Natalie

Publicerad 2012-03-17 16:51:33

Tänker på er, ni är så starka!! kram

Postat av: Regina/Our Love Story

Publicerad 2012-03-17 17:06:13

Första gången jag kikar in på din mysiga blogg! Först och främst vill jag bara säga att du har jätte fina barn! Sen vill jag att du ska veta att jag ber för er! Kan inte ens tänka mig hur ont det måste göra i hjärtat när något så litet och skört blir sjuk. Var stark så ska ni klara er igenom det hela! All kärlek! <3

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-17 17:10:08

Snälla människor, man kan inte SORTERA barn för att dom är förkylda. Att Nova blev sjuk är inte varken Wiljas, Patricia eller någons fel. Patricia kan inte skicka Wilja till sin pappa varje gång hon är förkyld, utan Nova är ett spädbarn - och kommer klara av förkylningar i framtiden också men det som hänt nu är väldigt vanligt hos så små barn som föds mitt i en förkylning.



Sen tycker jag att Du, Patricia, inte ska godkänna den typen av kommentarer som är rent av pinsamma, för de som skriver dom är enbart ute för att provocera & provoceringen får dom när deras kommentarer publiceras. Publiceras dem inte så kommer ingen någonsin se dem (förutom du själv, givetvis) & töntarna i fråga som kommenterar idiotiskt - kommer inte få någon bekräftelse - vilket innebär att dom tröttnar =) Dom skriver bara för att synas så skaffa ett plugin som gör att du måste godkänna alla kommentarer innan dem publiceras.



Jag hoppas verkligen Nova kryar på sig & tack vare att ni agerade så fort så gick allting bra!!



Kram, Malin (du vet vem men väljer att inte publicera mitt "Näste" offentligt ;) )

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-17 17:11:00

<3

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-03-17 17:14:21

Guu va många idioter som ens orkar hålla på att skriva onödriga kommentarer på din blogg!!! :(

Har man inget vettigt att säga borde man hålla tyst!!

Varför sjunka så lågt och skriva såna kommentarer till dig när du har absolut mycket viktigare saker för dig än en blogg..



Snabb tänkt du va att trycka ner fingarna! Hade nog aldrig ens tänkt så långt. Hoppas att allt går bra!



Lycka till! <3

Postat av: Sissela

Publicerad 2012-03-17 17:21:18

Såg att min kommentar tidigare inte gick in... Skickar iaf all styrka till dig och Linus,kämpa på med lillan och jag håller tummarna att allt går bra ! Försök att slå bort alla elaka kommentarer som strömmar in här,lägg energin på er lilla tjej istället!!! Jag hoppas att "Elin " och den andra anonyma skrivaren inte har egna barn,för så känslokall fattar jag inte hur man kan vara,ni vet vad som bäst för era barn, det gör varje mamma och pappa,så länge man är frisk i huvet, att sparka på ngn som redan ligger är det värsta som finns!

Som sagt,lägg ingen energi på avundsjuka,vidriga människor!!



Håller tummarna att Lill tösen blir bättre snart!

Kramar

Postat av: Elin-mamma till Signe

Publicerad 2012-03-17 17:25:36

Fan vilka vidriga kommentarer du får!

Hoppas verkligen att dom inte biter på dig du fina människa<3



all styrka och kärlek till er!

håller tummar och tår att det vänder för er snart



kram

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-03-17 18:39:41

Det är klart man ruskar om sitt barn när hon inte andas, ska krävas mycket för att barnet ska bli hjärnskadat. Barn är väldigt tåliga och oftast skyddade mot sjukdomar när man ammar. Jag brukar inte kommentera men blir sjuk irriterad på sådana dumma kommentarer. Bara för att man är ung och mamma betyder inte det att man är dum eller en dålig mamma. Tänk om barnen hade samma pappa, ska hon lämna bort det ena barnet för att hon är sjuk då? Patetiskt! Sen finns det mammor med fem barn och alla har olika pappor, finns inget rätt eller fel. Herregud detta är 2012!

Postat av: kelli - gravid med bf i april

Publicerad 2012-03-17 18:56:29

patricia, gud vad tråkigt att se vissa kommentarer här inne!! ta inte åt dig!



så mycket skillnad hade det nog gjort om wilja inte fått krama och "kladda" på sin syster .. ni var ju sjuka alla 3 med och du gjorde vad du kunde som ensam med 2 småttingar!



är otroligt imponerad över hur du än en gång hanterat en krissituation! du är stark

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-17 19:11:21

Oh nej! Hoppas verkligen att hon blir bättre och att allt går bra! Styrkekramar till er!

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-03-17 19:22:37

Vad fan tänker du med, du som är anonym? Vidrigt att någon lägger ner tid på sådana elaka saker!



Patricia, bry dig inte om sådana äckel! Dem är inte värt det!



Jag hoppas verkligen att lillan blir bättre! Det måste vara hemskt! Stå på dig!

Kram

Postat av: Isabella

Publicerad 2012-03-17 19:29:23

Patricia, bry dig inte om alla de elaka kommentarerna som kommer in!! De är idioter rent ut sagt, de är bara så jädra avundsjuka på dig och din fina familj!! Jag älskar din blogg och läser den dagligen :) många kramar till er!! Krya på er!!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-17 19:30:20

Asså Elin du verkar ju gött dum i huvudet, klart man gör allt som man kan för att få liv i sin lilla bebis.. Troligen så har du ingen själv! Usch förstår inte hur man kan vara så jävla elak som dig! Patricia, du gjorde helt rätt! Och förstår dig till fullo måste vart jätte hemskt! :( hoppas lilla dockan kryar på sig snart!!

Postat av: Veronika

Publicerad 2012-03-17 19:31:26

Jag hade gjort PRECIS samma sak som dig. Inte hade jag tänkt på att man inte ska göra si eller så när ens barn blir blå och något står fel. De flesta som har barn vet att man agerar bara på det sättet man tror kan underlätta, för en mamma är den sista personen på världen som skulle vilja sitt barn illa. Dessutom finns det inget barn som får hjärnskada av att man försöker ruska om dem i det läget. Det är helt skilda saker att göra det med ilska eller att få "liv" i barnet, precis som någon ovan skrev.



Och jag förstår heller inte de som kommenterar så elakt på din blogg, hur jävla lågt kan man sjunka. Klart lill tjejen ska få vara nära sin sjuka syster HUR MYCKET HON VILL. Detta kunde ju framkallats ändå vid något senare sjuktillfälle, det vet man ju inte. Så lev och gör precis som du vill, de som får ont i magen av det klarar bara inte av andras lycka.

Postat av: nina - mamma till Ludwig <3

Publicerad 2012-03-17 19:52:40

Jag hoppas av hela mitt hjärta att lill tjejen blir bra så snart som möjligt! <3

Postat av: Emeli

Publicerad 2012-03-17 20:02:10

Men lilla hjärtat :( Håller alla tummar att det blir bra snart. Styrkekramar till dig!!

Postat av: madde

Publicerad 2012-03-17 20:12:32

Men fy så hemskt! Hoppas lilltjejen piggar på sig fort så ni kan få lite lugn och ro snart.



KRAM

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-17 20:12:49

Men å Patricia så jobbigt för er! Förstår er oro och jag hoppas lillan återhämtar sig snabbt! Blir så arg när jag läser dessa idiotiska kommentarer från två nötter! De vet inte vad de pratar om. De kan inte ha mycket till liv som orkar lägga sig i andras liv! Försvinn från bloggen om det inte passar er eller! Vem ger er rätten att trakassera någon på det här viset? Värdelösa människor!

Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Publicerad 2012-03-17 20:26:48

Men stackars er som ska behöva genomlida så mycket, och stackars sötaste lilla Nova. Lilla oskyldiga bebis som precis kommit till världen ju :( Hoppas ni får vara friska och slippa elende framöver!



<3

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-17 20:32:28

Men herregud :( lilla sötnosen. Gråter när jag läser.... Har aldrig träffat er men Gud vad jag känner med er. Är så långt ifrån troende man kan komma men nu ber jag för att all sjukdom ska lämna er..... Kramar om er alla

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2012-03-17 20:41:52

ush skickar massa styrke kramar hoppas hon kryar på sig fort nu och blir bättre.

kraaam

Postat av: michelle

Publicerad 2012-03-17 20:53:32

ELIN, hur i helvete kan man skriva en sån sak? Sånna som dig borde avlivas.

Fattar du inte att hennes barn ligger på sjukhus och mår jättedåligt?

Du kan inte veta hur ont det gör i ens hjärta att se sitt barn må dåligt.

Förstår du inte heller att Nova kunde ha dött om det inte vore för att patricia reagerade så som hon gjorde?

Dom behöver allt stöd dom kan få för det är fruktansvärt psykiskt jobbigt att vara på sjukhus med sin lilla sjuka bebis.

Jag hoppas du inte har barn.

Postat av: Martina

Publicerad 2012-03-17 21:37:04

Sitter med tårarna brännandes bakom ögonlocken, kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig eran panik när detta hände, lilla söta tjejen! Underbart att höra att hon mår lite bättre idag iallfall, skickar en massa massa kramar till er!!

Postat av: nathalie - medinas mamma

Publicerad 2012-03-17 21:57:44

MEN GUD? vad är du för människa elin? DU är så äckligt pinsam att du inte ens kan stå för VEM du är. Oavsatt om "wilja" kramat eller inte, så kan man fortfarnade bli sjuk. Du kan liksom bli sjuk av att ta i ett handtag med en förskyld människa! Usch undra hur många hjärnceller du har egentligen.

Postat av: Charlotte - Ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-03-17 22:08:28

Men lilla hjärtat, fy fan så otäckt! Hoppas hon blir friskt snarast och ni slipper mer sjukhus nu! :(



Kramar till er alla fina människor!

Postat av: Sandra, Colins mamma

Publicerad 2012-03-17 22:15:34

Stackars, stackars er! Hoppas lillflickan får bli frisk nu. Många kramar till er!

Postat av: Ida

Publicerad 2012-03-17 22:29:07

MEn usch!!!!! Åh hoppas ni slipper allt med sjukhus att göra nu. Jag kan förstå vilken sträck det måste vara. Usch usch usch. Hoppas hon blir bättre snabbt. Kram på er <3

Postat av: Caroline Elisabeth - Mamma till Jennifer

Publicerad 2012-03-17 22:29:10

Lilla gumman! Önskar det fanns något vi kunde göra, men jag håller tummar och tår för att hon blir bra snart igen. Massa kramar från oss! <3

Postat av: Mia

Publicerad 2012-03-17 22:40:14

Massa styrkekramar från mig! Hoppas verkligen att lilltjejen kryar på sig nu!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-17 22:44:27

Tänker på er fina lilla flicka! Hoppas allt går bra! <3

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-03-17 22:52:20

Jag är nog lika jävla förbannad på människorna som skriver elaka kommentarer här inne som alla andra är.. Det finns bara ett ord att förklara det på och det är VIDRIGT! Riktigt jäkla vidrigt.. Mer uppmärksamhet än så tänker jag inte ge denna stackars svaga, avundsjuka människan.. Det är synd om dig, på riktigt!



Tänker på er Patricia! Hoppas allt går bra där inne och att lillan är på bättringsvägen! Tur att det finns duktiga läkare som både övervakar och hjälper! Jag vill bara skicka MASSOR med styrkekramar och säga att jäklar va starka ni är! Och vilken tur Nova har som föddes med två så underbara föräldrar! Ni är de bästa föräldrarna hon kan ha, och det vet ni nog! <3



Krya på dig Nova, din lilla kämpe! Och massa varma kramar till dig, Linus och Wilja!

Postat av: Världens stoltaste gudmor till wilja

Publicerad 2012-03-17 22:57:32

Älskade unge, bli frisk nu!



Vad är det för fel i huvudet på folk? Blir så jävla irriterad, skadade människor som inte har nått liv. Ur avundsjuka växer hat. Skaffa ett eget lyckligt liv istället för att hoppa på andra som lyckats få det.



Patricia är det finaste, varmaste och goaste människa jag känner!



Brinn i helvetet äckliga människa!



Älskar er <3

Postat av: Maja

Publicerad 2012-03-18 00:28:37

Usch det är med tårar i ögonen som jag skriver här, kan inte och vill inte tänka tanken på hur jobbigt det måste vara! Håller alla tummar och tår att hon blir bättre! Stor kram <3

Postat av: madde

Publicerad 2012-03-18 00:39:04

Tänker på er! <3

Postat av: Jennie-Li mamma till mimmie och gravid

Publicerad 2012-03-18 06:32:01

Tänker på er och hoppas verkligen att lilla Niva blir bra snart!!!! Kramar

Postat av: C O R N E L I A

Publicerad 2012-03-18 07:41:14

Du är så duktig, så stark och en så fantastisk mamma!! Du gjorde helt rätt, det var ruskigt bra gjort av dig, att inte tappa kontrollen i en sån situation. Fantastiskt! Jag går in här varje dag, läser och beundrar. Du skriver så bra, med så fina bilder och delar med dig av så mycket härlig läsning. Jag blir GLAD!



Dessa puckohuvuden som går in och irriterar sig på allt du gör och säger, de är fan inte mycket värda. HUR kan man?! HUR kan man säga sådana saker, jag förstår det inte! Och anonymt, det är ju så barnsligt! Sjävklart får man tycka och tänka vad man vill, men man behöver fan inte yttra sig om allt. Och absolut inte om man inte ens kan stå för det man säger. ÅHHHH jag blir så ARGGG!! Om de bara kunde lämna sitt namn eller sin bloggadress så är jag 110% säker på att de skulle ha en hel drös med kommentarer tillbaka från oss, alla vi som tror på dig, som står bakom dig, som finns på din sida. (Och en extra lång uppläxande kommentar från mig, om att så där beter man sig inte.) åhhhh..



Hoppas att det är bättre med lillpluppen! Hoppas så att allt går bra! Stora styrkekramar till er allihopa. DEt måste vara hemskt att gå igenom. Tänker på er. KRAM

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-03-18 07:49:47

Usch, känner med dig! håller tummarna för att det ska bli bra snart!

Postat av: M I R A H O L G E R S S O N ♥

Publicerad 2012-03-18 09:15:46

så söt!

Postat av: Carrå - mamma till Isabella och gravid

Publicerad 2012-03-18 09:21:49

Oh fy vad hemskt, gör ont i mitt hjärta också,,har ju själv legat inne med vår dotter en vecka, så känner igen skräcken. Det är hemskt när ens små mår dåligt, hoppas hon kryar på sig snabbt, skickar lite styrka <3. Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-18 09:22:06

Hoppas ALLT går bra!!

Följer din blogg, men brukar ej kommentera inläggen. Men kände att jag vill ge er en lyckohälsning och håller tummarna för att allt ska gå bra!!!



Din blogg är en av de bästa!!!



Kram

Postat av: ebba & isabella

Publicerad 2012-03-18 10:12:11

godmorgon , hoppas du får ett bra slut på helgen :)

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-03-18 10:20:30

Hoppas att lilla tjejen blir frisk snart och får vara frisk ett bra tag. Tänker på er alla!

Postat av: Lovisa.♥

Publicerad 2012-03-18 11:14:49

Gud vad elaka de är! , du räddade ju typ barnets liv.. :S Hoppas det blir bättre snart! :')

kramar.

Postat av: MOAA

Publicerad 2012-03-18 11:46:01

styrker kramar till er !

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-03-18 11:47:16

Vilka jävla kommentarer Elin! Blir så arg när jag läser det du skrivit. Patricia. Du är en toppen mamma till dina två super söta flickor. Hoppas att lilla Nova blir frisk snart. Kram!

Postat av: Andrea Castells

Publicerad 2012-03-18 11:49:31

All my strength to you and your gorgeous family!

HUgs from Barcelona

Postat av: katinka, mamma till Elias och Nora

Publicerad 2012-03-18 11:50:14

Massor med syrkekramar till Er alla !! Hoppas att hon är bättre snart lilla stumpan <3

Postat av: ulrika

Publicerad 2012-03-18 11:55:22

men gud så hemskt! styrkekramar till er och hoppas allting blir bättre snart!

Postat av: Marika

Publicerad 2012-03-18 12:00:42

Men usch! Massa kramar till er! Sedan ska du inte bry dig om va de vidriga personer ovan skriver, för man gör allt för sitt barn!

Postat av: josefine

Publicerad 2012-03-18 13:00:27

Åh lillaplutten! Hoppas att hon mår bra snart igen!

Postat av: Linn

Publicerad 2012-03-18 13:02:48

Jag älskar din typ av blogg! Skulle vi kunna följa varann via bloglovin? :)

Postat av: Beautyobsession-en SKÖNHETSBLOGG

Publicerad 2012-03-18 13:02:52

men usch vad hemskt!:( Hoppas verkligen att allt blir bra och mina tankar går ut till er<3

Postat av: Beautyobsession-en SKÖNHETSBLOGG

Publicerad 2012-03-18 13:03:00

men usch vad hemskt!:( Hoppas verkligen att allt blir bra och mina tankar går ut till er<3

Postat av: Tyra

Publicerad 2012-03-18 13:06:40

Till alla som kommenterar störda saker har jag bara en sak att säga: KARMA! Tänk på det era störda idioter.



Hoppas lillan blir frisk snart och att allt är bra med er! Kram!

Postat av: Ida's ♡

Publicerad 2012-03-18 13:38:03

Åh stackarn, hoppas det blir bra fort!

Kärlek ♥

Postat av: MIKAELA - Mamma till Milo och Hailey

Publicerad 2012-03-18 14:47:03

Usch vad hemskt :/

Hoppas ni blir bättre snart.

Och som alla skrivit man kan inte sära på syskonen.

Min flicka är bara två veckor äldre än din och sonen är med henne fast han är förkyld. Han vill ju pussa o krama sin lilla syster.



Och va hemskt att du ska få såna hemska kommentarer. !!!

Dumma människor det finns



Många kramar till din familj

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-03-18 16:57:02

Men fy så hemsk! kom hem efter lite mini semester och får se att detta har hänt. Stora kramar till dig och din familj!

Postat av: Mamma till fyra!

Publicerad 2012-03-18 18:28:39

Jag är mamma till fyra barn varav ett prematur..

När H*n fick andningsuppehåll så gjorde man på oprecis lika sätt. Man ruskade om lite.

Finns inget skadligt med det..

Du agerade alldeles korrekt!



Anonyma fegisar...De är tragiskt att man får hoppa på människor på detta sätt.De skulle ni aldrig våga göra i verkligheten!

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-18 20:00:10

blir alldeles tårögd bara jag läser! Det värsta man kan va med om är när något händer ens barn. Hoppas allt e bra med er nu! Kramar

Postat av: Moa - Mamma till Ella ♡

Publicerad 2012-03-18 22:02:17

Men fy vad läskigt! Vet hur rädd jag skulle bli om det där hände Ella. Massa kramar!

Postat av: Sandra - Mamma till Wilmer och Joline

Publicerad 2012-03-19 02:39:03

Men skämtar du med mig? Har ni inte haft tillräckligt med otur =(

Fy, jag har gåshud på hela kroppen när jag läser.

Sänder en extra tanke och massor av kramar!!!

Postat av: Linnéa & lilla Lo

Publicerad 2012-03-19 08:19:59

Men fyyfaan, Stackars er och lilla Nova! <3

Alla styrkekramar till hela familjen!!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-20 18:50:34

Vad är det för hemsk människa som varit inne och kommenterat?? Hur kan man ens tänka sådana saker?!

När man bor under samma tak så smittar man varandra oavsett om man kramas eller inte.



Du har gjort helt rätt som låtit Wilja vara med lillasyster!!

Skickar massor med kramar till er!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela