Publicerad 2012-02-21 09:31:17 i De bästa av Bålsta! <3,

Tantjäkel.



Phu! Efter en natt med en grinig tjej så är maman i huset rätt mör i kropp & själ måste jag säga!
Idag lämnades de iallafall en glad liten tös på dagis, första gången på en vecka! hon bara sprang in till alla leksaker & barnen, så kul att hon trivs så bra!
Gled vidare ner mot affären, då menar jag verkligen GLED! Jävlar va halt de är ute.

Väl inne på hemköp så vill jag slå ihjäl en gammal tant, ursäkta mig!
Men hon brast:"
MEN HJÄLP VILKEN STOR MAGE, DU MÅSTE SPRICKA SNART! De va dags redan förra veckan va???"
Ne du lilla gumma! Jag vet att jag är kolosal, men håll truten stängd.

Nu sitter jag här med bryn & fransfärg!
Inpackning i håret, nu blir de att röja av lite smått här hemma. Sen kommer Päivi för en extensions!
Sen hämta tuss från förskolan. Effektiva dagar nu gillar jag, så slipper jag tänka.

Föresten, vill inte hota dig vackra bebis eller nått!
Men kommer du inte idag, så lovar jag dig att Pappa kommer strejka med veckopengen!! :D



Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Publicerad 2012-02-21 09:52:36

Åh fy tusan, det där minns jag.

Emilias dagispersonal frågade om det inte var dags snart när jag var i v 34 typ. Jag visste att jag var fet men jag ville inte höra det av andra hela tiden.

Du är i alla fall OTROLIGT vacker!



Snart är lillasyster hos er.

Postat av: Marie - mina dagar i ord och bild ♥

Publicerad 2012-02-21 10:07:04

Vi hotade också med avdrag på veckopengen för varje dag Felicia stannade inne extra.. Tyvärr brydde hon sig inte :D Hon precis om Wilja valde att komma ut 11 dagar "försent" :p

Postat av: Frida

Publicerad 2012-02-21 10:18:50

hur kan man säga något sånt till en person som är höggravid. Blev skapligt irriterad när jag läste det! Skit i henne, jäkla sur kärring.

Hoppas er lilla prinssesa kommer till världen snart. Underbart!

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-02-21 10:25:58

nää nu får hon komma den 24de som jag gissat :D hihi

Postat av: Johanna - mamma til 3

Publicerad 2012-02-21 10:51:37

ÅH så irriterande! I bland tycker jag tanterna kan hålla truten. Har också haft en incident på affären i dag med en tant. Jag klär alltid av barnen mössa o vantar o halsduk och öppnar kläderna när vi går in på affären, SJÄLVKLART så att dom inte ska flyta bort. Så kommer en tant fram till mig och klappar på mig och Pigan och säger "Ja, men gud vad ni är bart klädda, ni fryser ju ihjäl där ute!" Då sa jag åt henne, "ja kläder har vi på oss, ute!" ÅÅÅÅÅ... jag blir så irriterad på sånt.

Postat av: Jessica mamma till ella o linus

Publicerad 2012-02-21 14:33:46

Hon menade nog inget illa:) Men va svarade du? Hihi

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-02-21 14:53:13

ibland vet man inte fall man ska skratta eller gråta åt folk! Hihi,men du är för rolig fina du <3

Postat av: hanna

Publicerad 2012-02-21 16:21:43

Tanter och farbröder ska alltid ha så många åsikter! Det är bara att strunta i det, även om det kan vara svårt.

Postat av: Janni

Publicerad 2012-02-21 17:03:28

Men gud va gött att du ändå tar hand om dig själv och mår lite gott emellanåt. Det är fantastiskt tycker jag. Blir jätteimpad.

Sådär på slutet sprang jag mest runt och var sur att tiden stod stilla, städade som en galning och var allmänt speedad. Det är otroligt bra av dig att dels ge Wilja så mycket uppmärksamhet, men ändå orka ta tiden att faktiskt pyssla om dig själv lite.

BRAAAAAA!!!! Puss

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-21 20:27:19

Hatar hatar hatar sånna kommentarer!! Det är inte vad man behöver sådär på slutet!!

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-02-21 21:26:53

Folk ser det som en självklarhet att de får kommentera när man är gravid. Det är tydligen allas bebis man bär runt på och de ser det som sin rätt att säga något eller till och med röra. Inte fasen går jag och smeker folk jag inte känner på magen, med eller utan bebis i! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela